Firma IVECO Poland zaprezentowała model eDaily z nadwoziem chłodniczym i agregatem elektrycznym TT marki Thermo King, który po swojej premierze trafił na testy do potencjalnego nabywcy. Dostosowanie i zabudowa podwozia elektrycznego eDaily nie nastręcza żadnych problemów, gdyż jego parametry są zbliżone do parametrów podwozi stosowanych w tradycyjnie napędzanych modelach włoskiego koncernu. Ta uniwersalność jest zasługą m.in. klasycznej ramy stanowiącej bazę konstrukcji nośnej, a zarazem jedną ważniejszych zalet włoskiego elektryka. Baterie są bowiem zamontowane pomiędzy podłużnicami ramy (maksymalnie 3 moduły bateryjne). Korzystając z tego ułatwienia, w trakcie eksploatacji można (na życzenie) zmienić liczbę modułów bateryjnych uzyskując żądaną pojemność. Np. jeśli pojazd został wyposażony w 2 moduły, to w ciągu jednej godziny można zamontować dodatkowy moduł pod warunkiem, że rozstaw osi jest wystarczający.
Polski przedstawicielstwo IVECO potwierdza duże zainteresowanie elektrycznymi vanami przystosowanymi do transportu w temperaturach kontrolowanych przewidując dostarczenie na polski rynek kilkunastu pojazdów takich jak prezentowany eDaily. Jego DMC wynosi 7,2 tony, a przy masie własnej (pojazd gotowy do jazdy) wynoszącej 4307 kg osiąga on ładowność 2970 kg. Przewidywany zasięg wynosi 180 km (pod pełnym obciążeniem) przy zastosowaniu 3 modułów baterii o pojemności 111 kWh.
Agregat chłodniczy E-600e MAX o mocy grzewczej 2210 W zasilany jest z baterii pojazdu. Może on funkcjonować w trakcie ładowania baterii. Więcej informacji na temat eDaily, a także innych nowych produktów oferowanych przez IVECO Poland przedstawimy w najbliższym wydaniu Polskiego Trakera.