178 nowych IVECO S-Way CNG dla DHL w Niemczech

Grupa DHL złożyła zamówienie na łącznie 178 nowych IVECO S-Way CNG dla swojego oddziału Post & Parcel Germany, powiększając swoją flotę do ponad 450 pojazdów zasilanych CNG. Nowe ciężarówki zasilane bioCNG jeszcze bardziej zmniejszą ślad węglowy Grupy DHL i znacząco przyczynią się do dekarbonizacji transportu drogowego. IVECO S-WAY CNG z zabudową furgon Spośród zamówionych jednostek, 161 stanowią podwozia AD190S34/P CNG wyposażone w zabudowy furgonów, które będą wykorzystywane na krótszych, jednodniowych trasach. Zastosowano dwuosiowe podwozia ciężarowe w układzie napędowym 4×2 o dopuszczalnej masie całkowitej 19 ton z kabinami dziennymi Active Day. Ich napęd stanowią 9-litrowe silniki Cursor 9 NG zasilane sprężonym gazem ziemnym (CNG lub bioCNG), rozwijające moc 340 KM i spełniające normę Euro VI. Po obu stronach zamontowano pakiety zbiorników, pozwalające na zmagazynowanie 160 kg bioCNG i uzyskanie dzięki temu zasięgu do 670 km. IVECO S-WAY CNG do transportu nadwozi wymiennych. Pozostałe 17 pojazdów to IVECO S-Way AS260S46Y/FS CM CNG do transportu nadwozi wymiennych w systemie BDF. Pojazdy te będą wykorzystywane do przewozów między centrami logistycznymi operatora. Tutaj zastosowano trzyosiowe podwozia ciężarowe w układzie napędowym 6×2 z kierowaną i unoszoną osią wleczoną i z komfortowymi kabinami sypialnymi Active Space. Za ich napęd odpowiadają silniki 13-litrowe Cursor 13 NG o mocy 460 KM zasilane gazem ziemnym w postaci sprężonej (CNG lub bioCNG) i spełniające normę emisji spalin Euro VI. Umieszczone po obu stronach pakiety zbiorników pomieszczą 240 kg bioCNG, co zapewni zasięg nawet do 1000 km. BioCNG to zrównoważone paliwo odnawialne pozyskiwane z odpadów i materiałów resztkowych. Korzystając z bioCNG, DHL znacznie zmniejszy emisję CO2 nawet o 95% w porównaniu z ciężarówkami z silnikiem wysokoprężnym – a nawet będzie w stanie osiągnąć ujemny ślad węglowy do minus 120%, jeśli bioCNG będzie pochodziło z obornika. Oprócz misji długodystansowych, cicha praca silników w ciężarówkach IVECO zasilanych bioCNG w porównaniu z konwencjonalnymi silnikami spalinowymi sprawia, że pojazdy te szczególnie dobrze nadają się do zastosowań miejskich i dostaw nocnych, jednocześnie zwiększając komfort kierowcy.

Check Also

Zabytkowa taksówka Warszawa M20 znów we flocie krakowskiego MPK

Po kilkudziesięciu latach do floty MPK SA w Krakowie wrócił wyjątkowy pojazd – to licząca …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera aby nie ominęła Cię żadna nowość ze świata dużych samochodów.