Home / Aktualności / Gdańsk stawia na Mercedes-Benz Citaro.

Gdańsk stawia na Mercedes-Benz Citaro.

Bezpieczeństwo i ochrona środowiska przede wszystkim.
Gdańsk – 13 czerwca 2016 roku została podpisana umowa na zakup
21 niskopodłogowych autobusów marki Mercedes-Benz Citaro. Autobusy dostarczy firma EvoBus Polska. Podczas uroczystości obecni byli m.in. pan Jerzy Zgliczyński, Prezes Zarządu Zakładu Komunikacji Miejskiej oraz pan Maciej Lisicki – Wiceprezes ZKM. Stronę dostawcy reprezentowali: pan Antonio Cavotta – Prezes Zarządu EvoBus Polska, pan Janusz Ferdynus – Członek Zarządu, pan Adam Kempiński – Dyrektor Działu Sprzedaży Autobusów Miejskich i Zamówień Publicznych oraz pan Andrzej Stępniewski – Dyrektor Regionu Polska Płn./Zach.

Do Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku trafi model Citaro o długości 10 m (3 sztuki), 12 m (9 sztuk) oraz 18 m (9 sztuk).
Mercedes-Benz Citaro jest absolutnym liderem pod względem sprzedaży autobusów miejskich w Europie. Model Citaro został oddany do rąk klientów już w ponad 50.000 egzemplarzy.
Dodatkowo warto nadmienić, iż autobus ten uczestniczył również w nadzorowanym przez Dekrę teście „Record Run Buses”, który udowodnił ponad 8% mniejsze zużycie paliwa w stosunku do wersji z silnikiem Euro V. Testy te odbyły się w 2013 r. jeszcze przed wejściem w życie normy emisji spalni Euro VI.
Autobus ten jest obecnie najnowocześniejszym seryjnie produkowanym autobusem miejskim na świecie. Do głównych cech innowacyjnych należą:

• Odzyskiwanie energii hamowania poprzez moduł rekuperacyjny umieszczony przy tradycyjnych akumulatorach, co przyczynia się do znacznej redukcji zużycia paliwa, a tym samym emisji CO2 wpływając korzystnie na środowisko.

• Emisje spalin znacznie mniejsze od wartości granicznych normy Euro VI. Norma Euro VI wprowadza zmniejszenie emisji cząstek stałych o 66 %
i tlenków azotu aż o 80 % w porównaniu do Euro V

• Spełnienie Regulaminu nr 66-02 EKG ONZ i nr 29 EKG ONZ wpływające na poprawę wytrzymałości konstrukcji nośnej oraz w zakresie ochrony osób przebywających w kabinie kierowcy. Maksymalne bezpieczeństwo uzyskano stosując łączenia konstrukcyjne opierające się na nowych, laserowo wycinanych węzłach, co daje większą sztywność i wytrzymałość szkieletu. Regulamin nr 66 obowiązujący obecnie dla autobusów turystycznych wejdzie w życie pod koniec 2017 r. również dla autobusów miejskich. Regulamin nr 29 jest dobrowolny. Gdańskie autobusy spełniają obydwie regulacje maksymalnie zwiększając bezpieczeństwo pasażerów i kierowcy.

ZKM eksploatuje już autobusy spod znaku gwiazdy, stanowią one prawie 40% floty autobusowej przedsiębiorstwa. Nowe pojazdy zasilą gdański tabor jeszcze w tym roku.

Źródło: EvoBus PR

Check Also

Samodzielne testy na obecność Covid-19

Począwszy od 1 września br., każdy chętny pracownik Volkswagen Poznań ma możliwość samodzielnego przetestowania się …