Home / Aktualności / Renault Trukcs OpotiTruck

Renault Trukcs OpotiTruck

Renault Trucks rozszerza swoją ofertę pojazdów z systemem napędu OptiTrack. System ten, którego zasadniczymi elementami są silniki hydrauliczne w piastach kół przednich, pozwala tymczasowo zwiększyć dostępną siłę napędową. Jest oferowany w gamie Renault Trucks C, zaś obecnie stał się dostępny także w konfiguracjach 8×2 i 8×2*6.
Technologia OptiTrack, rozwijana przez Renault Trucks od 2009 r., umożliwia zwiększenie siły napędowej pojazdu, przy jednoczesnym utrzymaniu optymalnego zużycia paliwa i dużej ładowności. Obecnie system ten jest dostępny także w pojazdach Renault Trucks C o konfiguracji 8×4 (z silnikiem DTI 11 lub DTI 13) oraz 8×2*6 (z silnikiem DTI 11. W OptiTrack dodatkową siłę napędową generują dwa silniki hydrauliczne, zamontowane w piastach kół drugiej osi przedniej. Taki sposób realizacji napędu na wszystkie koła, dostępnego na żądanie, pozwala wyeliminować negatywny wpływ konwencjonalnego napędu stałego na wysokość powierzchni ładunkowej, zużycie paliwa, masę własną i koszty obsługi technicznej pojazdu.
Poszerzenie zakresu dostępności OptiTrack o dwie kolejne konfiguracje osi oznacza, że w system ten może być wyposażona większość typów pojazdów wykorzystywanych w transporcie budowlanym: 4×2, 6×4, 6×2*4, 8×2*6 i 8×4. Tym samym klienci, którzy potrzebują napędu na wszystkie koła tylko tymczasowo, mogą mają możliwość wyboru pojazdu łączącego w sobie zwiększone własności trakcyjne, dużą ładowność i niskie zużycie paliwa – bez względu na obszar zastosowań.
Żeby włączyć lub wyłączyć OptiTrack podczas jazdy do przodu lub tyłu, wystarczy nacisnąć przycisk na desce rozdzielczej. System działa od chwili ruszenia z miejsca (o km/h) i automatycznie wyłącza się po przekroczeniu prędkości 25 km/h. Jest zasilany za pośrednictwem tylnej przystawki odbioru mocy napędzanej od silnika, dzięki czemu przystawka napędzana od skrzyni biegów pozostaje w pełni dostępna. System OptiTrack jest oferowany w połączeniu z mechaniczną zautomatyzowaną skrzynią biegów Optidriver, stanowiącą standardowe wyposażenie wszystkich pojazdów Renault Trucks. Jest również przystosowany do współpracy ze zwalniaczem hydrokinetycznym Voith w celu zapewnienia optymalnego poziomu bezpieczeństwa.
Renault Trucks C OptiTrack jest zdolny do jazdy w trudnych warunkach terenowych, jednocześnie oferując większą ładowność (o 600 kg), niż pojazd z napędem na wszystkie koła. W porównaniu z swoją gamą pojazdów Euro 5, Renault Trucks zmniejszyło masę pojazdu o 90 kg. Dzięki optymalizacji masy własnej, pojazdy Renault Trucks C charakteryzują się wyjątkową ładownością.
Wybierając pojazd z systemem OptiTrack, przewoźnicy mogą zwiększyć swoją wydajność, zapewnić większe bezpieczeństwo swoim kierowcom – w każdych warunkach atmosferycznych – oraz zoptymalizować zużycie paliwa. OptiTrack opracowano również z myślą o komforcie kierowcy. Przede wszystkim, łatwość sterowania systemem pozwala z dużą pewnością pokonywać przeszkody terenowe. Komfort wynika także z niższej wysokości podwozia, w porównaniu z pojazdem z napędem na wszystkie koła, skutkującej łatwiejszym dostępem do kabiny i większą stabilnością pojazdu.
Dzięki udostępnieniu systemu OptiTrack w pojazdach Renault Trucks C, w połączeniu z silnikiem DTI 13, zautomatyzowana skrzynią biegów Optidriver i zwalniaczem Voith, Renault Trucks oferuje swoim klientom – zwłaszcza operującym na terenach górzystych – idealne narzędzie do poprawy ich wydajności.

Check Also

DB Schenker przejmuje fińską grupę logistyczną Vähälä Yhtiöt

Do sieci wiodącego operatora logistycznego w Europie Północnej dołączy pięć terminali i ponad 260 pracowników. …