Home / Aktualności / Nowy bieżnik o wydłużonej żywotności od Bandag

Nowy bieżnik o wydłużonej żywotności od Bandag

Bandag wprowadza zupełnie nowy bieżnik dla opon na oś napędową. Model BDR-WXT jest przystosowany do jazdy w ekstremalnych warunkach zimowych w pojazdach wykorzystywanych w przewozach regionalnych.
Nowy bieżnik klasy BDR-WXT umożliwi optymalizację cyklu eksploatacji opon w kolejnych grupach pojazdów, nawet w ekstremalnych warunkach skandynawskiej zimy. Dzięki temu menedżerowie i operatorzy flot samochodowych będą mogli obniżyć całkowite koszty ogumienia przypadające na kilometr na wszystkich rynkach, w zastosowaniach szosowych i terenowych. Zimowe bieżniki Bandag pozwalają operatorom nie tylko wydłużyć cykl eksploatacji kosztownych opon i karkasów, ale także zwiększyć bezpieczeństwo i niezawodność oraz poprawić charakterystykę ogumienia nawet w najtrudniejszych warunkach zimowych. Bieżnik Bandag BDR-WXT zapewnia znakomitą przyczepność na mokrych, zaśnieżonych, a nawet oblodzonych drogach. Posiadając oznaczenie M+S oraz symbol alpejski, sprawdzi się nawet podczas ekstremalnej, skandynawskiej zimy. Ponadto najnowsze technologie wykorzystywane w produkcji bieżników oraz mieszanek Bandag gwarantują doskonałą przyczepność i najkrótszą drogę hamowania na błocie, świeżym lub roztopionym śniegu, a nawet na warstwie lodu.Bandag BDR-WXT charakteryzuje się nie tylko znakomitymi parametrami eksploatacyjnymi, ale także długą żywotnością. Innowacyjne wzmocnienia między rowkami, opracowane przez firmę Bridgestone, zwiększają sztywność bloków, minimalizując asymetryczne zużywanie się bieżnika. Ogranicza to nie tylko częstotliwość wymiany, ale także przekładania opon. Zmniejszają się koszty zakupu ogumienia i jego bieżącego utrzymania, a co za tym idzie całkowity koszt eksploatacji przypadający na każdy kilometr. Dodatkowo bieżnik BDR-WXT zmniejsza hałas generowany przez oponę, co poprawia komfort jazdy.
Znakomita charakterystyka na mokrej jezdni, stabilność oraz elastyczność nowego bieżnika do opon wykorzystywanych w przewozach regionalnych to zasługa jego zaawansowanego, kierunkowego wzoru. Głębokie, ułożone pod ostrym kątem lamele rozpraszają warstwę wody między oponą a nawierzchnią, poprawiając przyczepność na mokrym asfalcie i szybko odprowadzając wodę z płaszczyzny kontaktu. Kierowca może liczyć na poprawę właściwości jezdnych, skuteczności hamowania i komfortu jazdy. Zastosowana rzeźba bieżnika ogranicza także odkształcenia opony i związane z nimi opory toczenia, przyczyniając się do zmniejszenia zużycia paliwa.
Bieżnik Bandag BDR-WXT można montować na karkasach opon Bridgestone lub innych opon z segmentu premium w rozmiarach: 315/70R22.5, 315/80R22.5, 305/70R22.5, 295/60R22.5 i 315/60R22.5.
Bieżnik LGT jest powszechnie ceniony za trwałość niezależnie od terenu, na jakim jest eksploatowany. Teraz, dzięki nowym rozmiarom, będzie dostępny dla kolejnych grup pojazdów użytkowanych w kopalniach, kamieniołomach, na placach budowy oraz w innych trudnych warunkach terenowych. Główne korzyści jego użytkowania to: wyjątkowa przyczepność, bardzo długie przebiegi, wysoka odporność na uszkodzenia oraz skuteczne samooczyszczanie. Bieżnik Bandag LGT można montować na karkasach opon Bridgestone lub innych opon z segmentu premium w rozmiarach: 10.00R20, 11.00R20, 12.00R20, 11R22.5, 12R22.5, 13R22.5, 315/80R22.5, 12.00R24 oraz 325/95R24. Dzięki nowym rozmiarom flagowego produktu Bandag do opon dla pojazdów obsługujących przewozy regionalne, bezpieczeństwo oraz spójna i niezawodna charakterystyka zimowego bieżnika BDR-HG staną się dostępne dla jeszcze większej grupy użytkowników. Operatorzy eksploatujący opony z tym bieżnikiem mogą liczyć na wydłużenie cyklu eksploatacji i poprawę rentowności transportu autostradowego w kolejnych sezonach. Korzyści użytkowania tego modelu to: głęboka przyczepność i jednolita charakterystyka hamowania, bardzo długa żywotność mierzona przebiegiem, najnowsze rozwiązania techniczne zapewniające przyczepność w warunkach zimowych oraz parametry zoptymalizowane pod kątem eksploatacji zarówno zimą, jak i na suchej nawierzchni.Bieżnik Bandag BDR-HG można montować na karkasach opon Bridgestone lub innych opon z segmentu premium w rozmiarach: 12.00R20, 13.00R20, 12R22.5, 13R22.5, 275/80R22.5, 295/80R22.5, 315/80R22.5, 275/70R22.5, 295/70R22.5, 305/70R22.5 i 315/70R22.5.Wieloblokowy wzór bieżnika M729EVO do opon wykorzystywanych w regionalnym transporcie autostradowym jest przeznaczony dla szerokiej grupy pojazdów szosowych. Główne korzyści z jego użytkowania to: długa żywotność, bezpieczeństwo o każdej porze roku oraz wysoka odporność na nieregularne zużycie.Bieżnik Bandag M729EVO można montować na karkasach opon Bridgestone lub innych opon z segmentu premium w szerokim zakresie rozmiarów: 215/75R17.5, 225/75R17.5, 245/70R19.5, 265/70R19.5, 285/70R19.5, 12R22.5, 295/80R22.5, 315/80R22.5, 275/70R22.5, 305/70R22.5, 315/70R22.5, 295/60R22.5 i 315/60R22.5.Bieżniki Bandag stanowią część programu firmy Bridgestone – Total Tyre Life. Program ten powstał, by pomóc operatorom flot w maksymalizacji rentowności inwestycji w ogumienie i obniżeniu całkowitego kosztu przypadającego na każdy kilometr. Zgodnie z jego założeniami, opony najwyższej jakości i solidne karkasy są łączone z bieżnikiem o znakomitych parametrach. Dzięki programowi Total Tyre Life firmy mogą lepiej wykorzystać potencjał opon i zwiększyć swoją przewagę konkurencyjną

Check Also

Samodzielne testy na obecność Covid-19

Począwszy od 1 września br., każdy chętny pracownik Volkswagen Poznań ma możliwość samodzielnego przetestowania się …