Kielecka wystawa dla MEDCOM była to okazją przede wszystkim do tego, aby pokazać własne rozwiązania dedykowane autobusom elektrycznym. Wśród nowości firma zaprezentowała m.in. nowy falownik trakcyjny zintegrowany z przetwornicą pomocniczą (FT-160-600 / PSM-42), który w całości wykonany został w technologii węglika krzemu (Full SiC).- SiC jest bez wątpienia kolejnym krokiem ewolucji technicznej w projektowaniu innowacyjnych urządzeń energoelektronicznych dla transportu publicznego. Dzięki zastosowaniu w przekształtnikach MEDCOM technologii opartej na węgliku krzemu już teraz możemy ograniczyć straty energii nawet o 30% a dodatkowo znacząco redukować poziom hałasu. Co więcej, jest to rozwiązanie, które pozwala zmniejszyć o około 40% rozmiar i masę urządzeń, a także stosować wysokie częstotliwości przełączania i wyższe temperatury pracy – nieosiągalne w półprzewodnikach krzemowych – mówi Piotr Wroński wiceprezes zarządu MEDCOM. Po raz pierwszy w Polsce MEDCOM pokazał także nową serię ładowarek do autobusów elektrycznych, pozwalających ładować pojazdy z sieci elektroenergetycznej oraz ze stałych instalacji elektrycznych. Ładowarkę mobilną zobaczyć można było na stanowisku Solaris, gdzie wystawiony został autobus Solaris Urbino 12 (z napędem marki MEDCOM), który w tym roku otrzymał prestiżowy tytuł „Bus of the Year 2017”.W Kielcach zobaczyć można było także inne rozwiązania MEDCOM, w tym m.in.: E-recycler, czyli autorski system odzysku energii generowanej w trackie hamowania pojazdów trakcyjnych oraz nowy inwerter hybrydowy, przeznaczony do małych elektrowni wiatrowych i wiatrowo-słonecznych.
