Home / Aktualności / Lotos nadzoruje

Lotos nadzoruje

Ministerstwo Finansów pracuje nad systemem monitorowania drogowego przewozu towarów (tzw. pakiet przewozowy ). W spółce LOTOS Paliwa taki system działa już od blisko 4 lat. W maju tego roku został on rozbudowany o unikalny w skali całej branży paliwowej system wideomonitoringu.

System FDMS (Fuel Delivery Monitoring System, czyli system zdalnego monitoringu dostaw paliw) podnosi bezpieczeństwo dostaw, ogranicza możliwości pogorszenia jakości produktu oraz jego straty w transporcie drogowym poprzez pełną kontrolę nad pojazdem, ładunkiem i pracą kierowcy na każdym etapie przewozu.

W branży przewozowej sprawdza się stare powiedzenie, że to człowiek jest najsłabszym ogniwem wszelakich systemów bezpieczeństwa. Zastosowanie innowacyjnych narzędzi pozwala pracownikom nadzoru transportu w Dziale Logistyki Wtórnej, monitorującym i kontrolującym w spółce LOTOS Paliwa drogowe przewozy paliw, ograniczyć liczbę poważnych błędów ludzkich.

Z roku na rok rośnie sprzedaż własna paliw oraz dla klientów zewnętrznych. LOTOS Paliwa korzystają z usług siedmiu przewoźników, dlatego niezbędne były skoordynowane działania obejmujące przewóz paliw do stacji własnych oraz na potrzeby klientów zewnętrznych.

System FDMS składa się z kilku autonomicznie działających, ale zintegrowanych elementów. Są to:

  • system geolokalizacji
  • system plomb elektronicznych
  • system kontroli resztkowania komór
  • system monitoringu wideo.

Mamy narzędzie, które pozwala nam dbać o jakość produktu dostarczanego na stacje w całej Polsce, ale także uszczelnia system, usprawnia raportowanie, obniża koszty audytów, umożliwia dokładniejszą i częstszą kontrolę przestrzegania procedur – mówi Sławomir Morysiak, szef Biura Obsługi Handlu w spółce LOTOS Paliwa. I podkreśla: – Poszczególne elementy FDMS są już stosowane w branży, jednak po uruchomieniu platformy internetowej integrującej dane ze wszystkich systemów i uruchomieniu wideomonitoringu na cysternach to nasza spółka ma najbardziej innowacyjny system monitorowania dostaw paliw – ocenia S. Morysiak.Warto dodać, że system FDMS można bez problemu integrować z innymi systemami nadzoru w bazach magazynowych i na stacjach, co daje nieograniczone możliwości obserwacji całego łańcucha dostaw z jednego miejsca. System wideomonitoringu na cysternach jest oczywiście dostosowany do pracy w strefach zagrożonych wybuchem i przewozu towarów niebezpiecznych. Wideomonitoring oraz platforma internetowa zostały wdrożone we współpracy ze spółką ATROM z Ostrowa Wielkopolskiego.

Check Also

Scania w pionierskim studium wykonalności e-dróg

Scania weźmie udział w brytyjskim studium wykonalności dotyczącym eksploatacji pojazdów ciężarowych z napędem elektrycznym, wykorzystujących …