Home / Aktualności / Inauguracja systemu autobusów elektrycznych OppCharge w Luksemburgu

Inauguracja systemu autobusów elektrycznych OppCharge w Luksemburgu

Pod koniec grudnia w Bertrange, miasteczku położonym w południowo-zachodnim Luksemburgu, odbyła się inauguracja systemu autobusów elektrycznych OppCharge, w skład którego wchodzi 12 autobusów elektryczno-hybrydowych marki Volvo oraz infrastruktura ładowania firmy ABB.

Elektryczno-hybrydowe autobusy marki Volvo oraz infrastruktura do szybkiego ładowania dostarczona przez firmę ABB, zostały przekazane lokalnym przedstawicielom Ministerstwa Zrównoważonego Rozwoju i Infrastruktury (MDDI) w Luksemburgu. Stacja ładowania oraz przystanek autobusowy zostały wykonane przez firmę ABB przy współpracy z zarządem dróg publicznych (Administration des Ponts et Chausseés). Elektryczno-hybrydowe autobusy będą ładowane i używane przez przewoźnika Sales-Lentz.

Elektryczno-hybrydowe autobusy Volvo oraz ładowarki ABB opierają się na technologii otwartego interfejsu OppCharge. W praktyce oznacza to, że autobusy innych producentów również mogą być ładowane na tych samych stacjach. Stacja ładująca została umieszczona przy dworcu kolejowym Bertrange. Elektryczno-hybrydowe autobusy Volvo będą tam ładowane mocą 150kW w czasie od trzech do sześciu minut. Ładowanie będzie odbywać się w czasie przerwy, po zakończeniu trasy. Szybka ładowarka ABB to projekt modułowy, który może ładować również na poziomie 300kW oraz 450kW.

– Jesteśmy bardzo dumni, że mogliśmy uczestniczyć w inauguracji pierwszego systemu autobusów elektrycznych OppCharge w Luksemburgu. To dowód na to, że Luksemburg nieustannie dąży do tego, aby zapewnić mieszkańcom zrównoważone środowisko, obejmujące bezemisyjny system miejskiego transportu autobusowego – powiedział Håkan Agnevall, prezes firmy Volvo Buses.

Luksemburg jako jeden z pierwszych europejskich krajów wdrożył system autobusów hybrydowych. Pierwsze hybrydy Volvo zostały dostarczone do Luksemburga w 2009 roku. Obecnie jeździ tam 41autobusów Volvo 7900 Hybrid. Sales-Lentz, wiodący przewoźnik w Luksemburgu, będzie pierwszym klientem firmy Volvo, który już w maju 2017 roku rozpocznie korzystanie z w pełni elektrycznych autobusów Volvo.

 

Volvo 7900 Electric Hybrid

Zasilana energią elektryczną przez nawet 70% czasu pracy.

Cicha i bezemisyjna jazda z wykorzystaniem energii elektrycznej.

O 60 procent niższe zużycie energii 1 w porównaniu z autobusem z silnikiem diesla.

Emisja dwutlenku węgla niższa o 75–90 % 1 w porównaniu z konwencjonalnymi autobusami z silnikiem diesla, w zależności od wykorzystywanego paliwa.

Wyposażona w silnik elektryczny, akumulatory oraz mały silnik diesla.

Ładowanie zgodne ze specyfikacją systemu OppCharge

Ładowanie akumulatorów na końcowych przystankach w kilka minut.

 

1) Przybliżona wartość przy trasie autobusu o długości 10 kilometrów, w porównaniu z autobusem z silnikiem diesla Euro 6.

 

Stacje ładowania autobusów od ABB

Proste do wdrożenia na istniejących liniach autobusowych (odwrócony pantograf umożliwia wykorzystanie taniego i lekkiego interfejsu na dachu autobusu)

Modułowy projekt oferujący moc ładowania na poziomie 150 kW, 300 kW lub 450 kW

Sprawdzony zestaw połączeń ABB zapewnia maksymalną dostępność, długi czas bezawaryjnej pracy oraz krótki czas reakcji serwisowej.

Stworzony w zgodzie z IEC 61851-23 (międzynarodową normą dla systemów szybkiego ładowania elektrycznych pojazdów, która zapewnia wdrożenie odpowiednich systemów bezpieczeństwa), projekt elektryczny działa zgodnie z przepisami, a architektura systemu i zasady działania będą w przyszłości wsparte przez szerszą wspólnotę branży motoryzacyjnej.

 

Check Also

Nowy silnik Sprintera

Jesienią wszystkie warianty Sprintera będzie można zamówić z mocnym i wydajnym czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym OM …