To system wcześniejszej awizacji samochodów ciężarowych (ang. VBS – vehicle booking system), który obejmie wszystkich przewoźników przyjeżdzających do DCT Gdańsk. Tego typu systemy funkcjonują powszechnie w największych portach Europy i świata, w tym np. w Hamburgu, Antwerpii, Rotterdamie czy Felixstowe. Dzięki systemowi kierowcy oraz firmy przewozowe będą mogli samodzielnie decydować kiedy chcą złożyć lub odebrać pełny kontener (proces nie dotyczy pustych kontenerów). Po wyborze odpowiedniego przedziału czasowego – będzie to możliwe po zalogowaniu się w systemie e.BRAMA – kierowca deklaruje przyjazd na terminal w tych godzinac
Co już za nami?
Po pracochłonnym procesie tworzenia systemu e.Brama, w maju 2016 terminal DCT Gdańsk rozpoczął spotkania informacyjne z przewoźnikami oraz spedytorami. Odbyło się 15 spotkań, na których przyszli użytkownicy systemu mieli okazję dowiedzieć się na czym polega proces i porozmawiać ze wszystkimi członkami grupy projektowej e.Brama. Następnie prowadzone były wewnętrzne testy techniczne i dopracowywanie systemu po to, by w grudniu 2016 rozpocząć szkolenia z użytkowania systemu dla firm przewozowych i kierowców. Odbyło się 10 sesji szkoleniowych poza firmą, gdzie zostało przeszkolonych 113 przyszłych użytkowników. DCT zapewniło również bieżące przeszkolenia na terenie firmy dla wszystkich zainteresowanych. Przeszkolono już 382 kierowców.
Kolejnym etapem były pierwsze testy systemu na żywo. Specjalne podziękowania dla 25 firm, które zgłosiły się do testowania systemu e.Brama. Testy wypadły pomyślnie, a firmy przewozowe przesyłają swoje uwagi na temat systemu.
Na bieżąco otrzymujemy formularze rejestracyjne od firm przewozowych. Proces ten jest niezbędny do rejestracji w systemie i zaktualizowania danych. Otrzymaliśmy już ok. 300 formularzy, a w każdym z nich zgłoszonych jest od kilku do kilkunastu kierowców.