Michelin wprowadza na rynek nową generację swojej najpopularniejszej gamy opon ciężarowych MICHELIN X MULTI. Przeznaczone są one dla firm transportowych operujących na krótkich i średnich dystansach na drogach regionalnych. Opony zapewniają 15-20 proc. więcej przebiegu w porównaniu z obecną gamą bez ponoszenia dodatkowych kosztów ze strony użytkownika.
Nowe opony zostały zaprojektowane, aby zapewniać najniższy koszt użytkowania na kilometr oraz doskonałą przyczepność w każdych warunkach pogodowych od pierwszego do ostatniego milimetra bieżnika. Cała gama MICHELIN X MULTI opracowano z przeznaczeniem na wszystkie typy dróg w transporcie regionalnym i ogólnokrajowym. Początkowo będą dostępne cztery najpopularniejsze konfiguracje: rozmiar 315/70 R 22.5 na wszystkie pozycje i osie napędowe oraz 385/55 R 22.5 na osie prowadzące i wleczone. We wrześniu gama MICHELIN X MULTI zostanie poszerzona o rozmiary 295/60 R 22.5 i 315/60 R 22.5 MICHELIN X MULTI D, a na początku przyszłego roku pojawi się opcja 315/70 R 22.5 MICHELIN X MULTI D Remix.
W nowej gamie opon wykorzystano innowacyjne technologie zapewniające większą wydajność:
POWERCOIL – technologia oparta na zastosowaniu nowej generacji stalowego kordu o mniejszej masie, ale większej wytrzymałości, co pozwala produkować lżejsze opony przy zachowaniu ich nośności i wytrzymałości.
INFINICOIL – stalowy kord o długości ok. 400 metrów nawinięty wzdłuż obwodu toczenia opony; oprócz wzmocnienia konstrukcji opony zwiększa jej stabilność i trwałość przez cały okres eksploatacji.
REGENION – technologia autoregeneracji rzeźby bieżnika, w którym wraz ze zużyciem otwierają się nowe rowki zapewniające przyczepność, trakcję i bezpieczeństwo przez cały okres eksploatacji opony.
CARBION – bardziej jednorodna mieszanka gumy bieżnika powstająca w innowacyjnym procesie łączenia składników w fazie płynnej; zwiększa przebieg i obniża opór toczenia opon dla większej oszczędności paliwa.
Podobnie jak w innych oponach ciężarowych z oferty Michelin, struktura gamy MICHELIN X MULTI bazuje na karkasach wysokiej jakości. Oznacza to, że bieżniki mogą być pogłębiane, a opony bieżnikowane w technologii MICHELIN REMIX. Dzięki wykorzystaniu pełnego potencjału gumy i karkasu firmy transportowe zyskują dalsze oszczędności i dbają o ochronę środowiska.
Testy wykazały, że opony nowej generacji zapewniają 15-20 proc. więcej przebiegu od obecnej gamy MICHELIN X MultiWay 3D bez ponoszenia dodatkowych kosztów ze strony użytkownika.