Home / Aktualności / 600 pojazdów Renault Trucks

600 pojazdów Renault Trucks

Firma transportowa Dartom odebrała w tym roku sześćsetny pojazd Renault Trucks. Jubileuszowy egzemplarz trafił do przewoźnika z Grodziska Mazowieckiego w kolejnej partii 10 ciągników siodłowych T 440, przekazywanych sukcesywnie w ramach kontraktu na aż 100 takich pojazdów zamówionych w tym roku. Ciągniki napędzane są 13-litrowym silnikiem o mocy 440 KM, osiągającym moment obrotowy 2.200 Nm w szerokim zakresie – od 900 do 1.400 obr./min. W wyposażeniu przewidziano m.in. zwalniacz Optibrake+ oraz zautomatyzowaną skrzynię biegów Optidriver z systemem Optiroll. W firmie Dartom zwykle pracują w zestawach z naczepami plandekowymi lub z chłodniami. Kilkuletnia eksploatacja ciągników z nowej gamy Renault Trucks pozwoliła kierownictwu firmy Dartom upewnić się o słuszności dokonanego wyboru, ale przed zawarciem najnowszego kontraktu jeden ciągnik w wersji High Cab został wypożyczony na miesięczny test.

– Sprawdzaliśmy też ciągniki innych marek – przyznaje Dariusz  Szumacher, Prezes Zarządu firmy Dartom. – Testy odbywały się pod nadzorem naszego trenera techniki jazdy, w transporcie międzynarodowym. Pojazdy pokonały po kilka tysięcy kilometrów i Renault T okazało się najoszczędniejsze pod względem zużycia paliwa. Kierowcy docenili komfortową kabinę, chętni do jazdy nowymi Renault Trucks ustawiają się w kolejce. Nocowanie w hotelach jest pomysłem utopijnym, auto jest miejscem pracy i siłą rzeczy miejscem wypoczynku kierowcy, dlatego ważne jest zapewnienie mu dobrych warunków, także noclegowych.

Według szefa grodziskiej firmy, deficyt na rynku kierowców w Polsce będzie się pogłębiał. Dariusz Szumacher nie ukrywa, że komfortowe pojazdy, takie jak Renault Trucks T High Cab oprócz odpowiednich zarobków, są magnesem przyciągającym dobrych szoferów. Dziś nie jest łatwo takich pozyskać. Jak przyznaje Prezes Dartomu, podobnie jak inne firmy transportowe, przedsiębiorstwo z Grodziska Mazowieckiego zatrudnia także kierowców ze Wschodu, którzy stanowią już około 15 proc. załogi. Jednak wielu jest też takich kierowców, którzy są związani z firmą od lat. Niektórzy z nich w niedalekiej przyszłości będą przechodzić na emerytury. Problem obsady stanowisk będzie narastał. Dartom będzie eksploatował nowe ciągniki w 24-miesięcznym wynajmie. Dlaczego wynajem a nie leasing? Dariusz Szumacher kwituje krótko – bo jest korzystniejszy finansowo. Wynajem staje się ostatnio coraz bardziej popularny, a od leasingu różni się właściwie tym, że jest realizowany w krótszym okresie. To oznacza, że przewoźnik będzie dysponował nowszymi, bardziej dyspozycyjnymi pojazdami. Koszty serwisu mamy zaplanowane na dwa lata, nie obawiamy się żadnych niespodzianek, nieprzewidzianych napraw – dodaje D. Szumacher.Podsumowując, szef Dartomu zapewnia, że decyzja o zakupie kolejnych ciągników Renault Trucks to rezultat analizy rachunku ekonomicznego. Jednak trudno oprzeć się wrażeniu, że jest w tym wszystkim coś w rodzaju przywiązania do marki, a nawet nuta sentymentu. Do dziś w firmie eksploatowane jest Renault Major z 1989 roku. D. Szumacher z satysfakcją wspomina o tym krzepkim staruszku: – Zimą zakładamy do niego pług i używamy go do odśnieżania placu manewrowego. Nawet w największe mrozy odpala bez zarzutu. Dartom zarządza dużą flotą, około 450 ciągników, która jest systematycznie powiększana. Dariusz Szumacher jest jednak przekonany, że perspektywa jest przed dużymi przewoźnikami i docelowo trzeba myśleć o rozwoju. Firma Dartom Sp. z o.o. dwa lata temu obchodziła jubileusz 25-lecia swojej działalności. Przedsiębiorstwo dziś jest jednym z liderów rynku transportowego w Polsce. Specjalizuje się w świadczeniu usług w zakresie transportu międzynarodowego oraz krajowego. Położenie w centralnej Polsce (Grodzisk Mazowiecki), jest idealnym miejscem dla firmy oferującej usługi: spedycja, logistyka, transport.

Check Also

Samodzielne testy na obecność Covid-19

Począwszy od 1 września br., każdy chętny pracownik Volkswagen Poznań ma możliwość samodzielnego przetestowania się …