Home / Aktualności / Daimler Trucks prezentuje E-FUSO oraz Vision One ‒ pierwszą ciężką ciężarówkę z napędem wyłącznie elektrycznym.

Daimler Trucks prezentuje E-FUSO oraz Vision One ‒ pierwszą ciężką ciężarówkę z napędem wyłącznie elektrycznym.

FUSO w segmentach samochodów ciężarowych i autobusów w ciągu najbliższych lat Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC), spółka córka koncernu Daimler produkująca pojazdy użytkowe, po raz kolejny potwierdziła zaangażowanie marki FUSO na rzecz napędów alternatywnych. Na wystawie Tokyo Motor Show firma MFTBC zapowiedziała pełną elektryfikację wszystkich typoszeregów samochodów ciężarowych i autobusów marki FUSO w ciągu najbliższych lat. Wprowadzając nową markę produktową E-FUSO, MFTBC została pierwszym producentem posiadającym własną markę dla elektrycznych samochodów ciężarowych i autobusów. Potwierdzeniem tego strategicznego kroku i wzmocnieniem pozycji firmy MFTBC jako pioniera w dziedzinie elektrycznych pojazdów użytkowych jest prezentacja pierwszego ciężkiego samochodu ciężarowego z napędem wyłącznie elektrycznym, osiągającego zasięg do 350 kilometrów. W procesie elektryfikacji swoich ciężarówek i autobusów FUSO czerpie z kompleksowych doświadczeń i osiągnięć konstrukcyjnych koncernu Daimler. Marc Llistosella, Prezes i Dyrektor Generalny Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation oraz szef Daimler Trucks Asia stwierdza: „Nasz E-FUSO Vision One to rewolucyjna koncepcja ciężkiego samochodu ciężarowego z napędem wyłącznie elektrycznym. Podkreśla ona nasze zaangażowanie w proces elektryfikacji całej palety produktów. Już od wielu lat FUSO jest pionierem w segmencie elektrycznych ciężarówek. Zaledwie przed miesiącem przekazaliśmy klientom pierwsze lekkie ciężarówki eCanter z napędem wyłącznie elektrycznym, pochodzące z produkcji seryjnej. W przyszłości będziemy sprzedawać wszystkie nasze pojazdy elektryczne pod marką E-FUSO – nową marką produktową dla elektrycznych samochodów ciężarowych i autobusów”. I dodaje: „Konstruując eCantera,dowiedliśmy, że elektryczne ciężarówki mogą być ekonomiczne. Nasz eCanter już dziś zmniejsza koszty eksploatacji nawet o 1000 euro na 10 tysięcy kilometrów przebiegu. Dynamiczny rozwój techniki akumulatorowej umożliwi nam w przyszłości konstruowanie kolejnych elektrycznych samochodów ciężarowych i autobusów – z korzyścią dla ekonomiczności, środowiska i społeczeństwa”.

Check Also

Samodzielne testy na obecność Covid-19

Począwszy od 1 września br., każdy chętny pracownik Volkswagen Poznań ma możliwość samodzielnego przetestowania się …