Spółka WABCO Holdings Inc. (NYSE: WBC), wiodący na świecie dostawca technologii zwiększających bezpieczeństwo, wydajność i łączność pojazdów użytkowych, ogłosiła dziś podpisanie największego w swojej historii kontraktu na dostarczenie rozwiązań do zarządzania flotą (FMS) z Girteka Logistics, wiodącą europejską spółką transportową opartą na aktywach. Kontrakt przewiduje wyposażenie w zaawansowane FMS firmy WABCO 2700 ciężarówek należących do europejskiej floty Girteka Logistics.
Spółka z siedzibą w Wilnie posiada w swojej flocie 4000 ciężarówek i 4300 naczep. Przewozi ponad 320 000 ładunków całopojazdowych rocznie dla największych marek detalicznych na świecie.
Dzięki wieloletniej umowie ciężarówki Girteka Logistics zostaną wyposażone w kompleksowe systemy FMS należącej do WABCO firmy Transics, obejmujące zaawansowane komputery pokładowe TX-SKY™ oraz łączność przy pomocy aplikacji mobilnej TX-FLEX™, jak również administracyjne narzędzia informatyczne TX-CONNECT™ i integrację oprogramowania poprzez platformę internetową TX-TANGO™. Połączenie zaawansowanych rozwiązań FMS ma ogromny potencjał i niesie za sobą istotne korzyści dla Girteka Logistics, w tym poprawę ogólnej wydajności floty i rozszerzone możliwości w zakresie obsługi klienta.
Komputery pokładowe TX-SKY umożliwiają komunikację w czasie rzeczywistym pomiędzy dyspozytorami i kierowcami Girteka Logistics, a także stale monitorują i gromadzą wysokiej jakości dane dotyczące pojazdu. Pozwala to zarządcom floty planować zaawansowane zarządzanie trasami, jak również otrzymywać w czasie rzeczywistym ostrzeżenia i alarmy dotyczące prędkości pojazdu, stref Geo-Fence, czasu pracy kierowców i czasu trwania czynności. Funkcje te, w tym wydajne zdalne pobieranie danych z tachografu, są kluczowe do zapewnienia zgodności z europejskimi przepisami dotyczącymi czasów pracy i odpoczynku kierowców. TK-SKY tworzy również analizy wydajności pojazdu i stylu jazdy, pomagające prowadzić ciężarówki w sposób bardziej oszczędny i ekologiczny. Uzupełnieniem jest łączność poprzez aplikację mobilną TX-FLEX, która w jeszcze większym stopniu zwiększa efektywność pracy kierowcy, zapewniając wsparcie w czynnościach niezwiązanych bezpośrednio z jazdą.
„Jesteśmy niezmiernie dumni z tego, że Girteka Logistics, prawdziwie innowacyjny lider transportu, wybrał WABCO jako swojego partnera strategicznego w zakresie FMS”, stwierdził Nick Rens, Dyrektor WABCO w dziale Systemów do Naczep, Rynku Wtórnego i Maszyn Roboczych. „W wielu naczepach Girteka Logistics zamontowane są już elektroniczne systemy hamulcowe WABCO, a teraz, dzięki uzupełnieniu tej sprawdzonej technologii kontroli pojazdów o nasze wiodące w branży rozwiązania FMS, umożliwiamy firmie Girteka Logistics w większym stopniu wyróżniać się w kwestiach ogólnej wydajności floty i obsługi klienta. Kontrakt ten świadczy również o wyjątkowej pozycji WABCO w dziedzinie gromadzenia danych dotyczących ciągnika, naczepy i zachowania kierowcy, a tym samym wspierania rosnącej digitalizacji naszej branży, która jest jednym z motorów coraz lepszych wyników WABCO”.
FMS firmy Transics umożliwi Girteka Logistics uważne monitorowanie i komunikację z większą liczbą samochodów na dyspozytora niż dotychczas. Oprócz bardziej szczegółowego obrazu wydajności floty, dzięki nowym możliwościom obejmującym kierowanie realizacją zleceń i wsparcie w czynnościach niezwiązanych bezpośrednio z jazdą Girteka Logistics zyska szerszy obraz łańcucha dostaw swoich klientów.
„Postrzegamy WABCO nie tylko jako zaufanego dostawcę, lecz również jako długofalowego partnera strategicznego i siłę napędową naszego rozwoju biznesowego”, dodał Edvardas Liachovicius, Dyrektor wykonawczy Girteka Logistics. Aby zapewnić sobie konkurencyjność na tym dynamicznym rynku, stale poszukujemy sposobów zwiększenia skuteczności operacyjnej, a wraz z powiększaniem się naszej floty możemy to osiągnąć wyłącznie przy pomocy najbardziej zaawansowanych rozwiązań dostępnych na rynku. Firma WABCO zapewnia nam to i o wiele więcej. Wybraliśmy ją na partnera strategicznego, który pomoże nam być zawsze o krok przed konkurencją, zapewniając pierwszorzędną obsługę klienta – jako że stale dążymy do zwiększania zadowolenia naszych klientów i wydajności naszej floty.”