Home / Aktualności / Meyle dla właściwej regeneracji filtra cząstek stałych

Meyle dla właściwej regeneracji filtra cząstek stałych

Czujnik ciśnienia różnicowego MEYLE-ORIGINAL dla właściwej regeneracji filtra cząstek stałych.

Uszkodzony czujnik ciśnienia różnicowego (czujnik DP) może doprowadzić do nienaprawialnego uszkodzenia filtra cząstek stałych – z dużymi dalszymi kosztami aż po turbodoładowanie i cały silnik. Przez odpowiednio wczesną wymianę czujnika ciśnienia różnicowego MEYLE-ORIGINAL można przez długi czas uniknąć takich uszkodzeń. Charakterystyka czujnika DP MEYLE-ORIGINAL, wykonanego według specyfikacji producenta oryginału, jest kompatybilna ze sterownikiem samochodu. Redukuje to zagrożenie dalszych uszkodzeń i błędnej diagnozy w samochodzie.
Dla zapewnienia najwyższej możliwej jakości wrażliwy układ elektroniczny czujnika DP MEYLE-ORIGINAL jest wytwarzany w pomieszczeniach sterylnych. W układzie wydechowym czujnik mierzy ciśnienie przed i za filtrem cząstek stałych. Na podstawie różnicy ciśnień określany jest stopień zabrudzenia filtra i moment regeneracji filtra. Jeśli czujnik jest uszkodzony lub działa nieprawidłowo, to następuje zagrożenie, że filtr cząstek stałych nie będzie się w odpowiednim czasie regenerował, i zostanie naładowany tak, że nie da się już go naprawić. To może z drugiej strony prowadzić do kosztownego uszkodzenia układu turbodoładowania. Dlatego ważna jest natychmiastowa wymiana uszkodzonego czujnika ciśnienia różnicowego. Uszkodzenie czujnika jest kierowcy sygnalizowane zapaleniem lampki kontrolnej w kokpicie. Poza tym przy wymianie filtra cząstek stałych konieczna jest także wymiana czujnika ciśnienia różnicowego.
„Od kilku miesięcy rejestrujemy zwiększone zapotrzebowanie na wymianę i naprawę w systemie sensoryki układu wydechowego w samochodach z silnikami wysokoprężnymi“, mówi Dominik Overmann, Kierownik Działu Elektronika & Sensoryka w MEYLE. A przy tym nie zawsze jest konieczna wymiana kompletnego filtra cząstek stałych – często przez wymianę jednego jedynego czujnika można zaoszczędzić dużo pieniędzy i czasu. „Dlatego świadomie zdecydowaliśmy się na jakościowe poszerzenie naszej oferty czujników w układzie wydechowym, produkowanych wyłącznie według specyfikacji producentów części oryginalnych. Tym samym chcemy iść konsekwentnie dalej tą drogą, którą rozpoczęliśmy z czujnikami temperatury gazów wydechowych, po to, aby naszym klientom na całym świecie oferować godne zaufania produkty.“
Obecnie czujniki DP MEYLE-ORIGINAL na całym świecie pokrywają łącznie około 26 milionów samochodów. Wraz ze wprowadzeniem w ciągu tego roku nowych referencji MEYLE dalej umocni swoją pozycję w tym wzrastającym segmencie rynku i będzie mogła podwoić pokrycie parku samochodowego do 50 milionów samochodów.

Check Also

Nowy silnik Sprintera

Jesienią wszystkie warianty Sprintera będzie można zamówić z mocnym i wydajnym czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym OM …