Home / Aktualności / MAN D15 – nowa jakość napędu

MAN D15 – nowa jakość napędu

Nowoczesny układ napędowy skonstruowany na bazie silnika o zapłonie samoczynnym bez recyrkulacji spalin oraz niska masa własna stanowią ważne atrybuty nowego Lion’s City, stającego do konkurencji na rynku komunikacji miejskiej wkraczającej w erę bezemisyjnych napędów.

Taka zaleta jak duży zasięg zapewni autobusom napędzanym klasycznymi silnikami popularność w transporcie miejskim jeszcze przez długie lata. Silnik Diesla wyposażony w skuteczny system oczyszczania spalin współpracując z systemem odzyskiwania energii hamowania, może być ekologicznym i efektywnym źródłem napędu dopóty ropa naftowa pozostanie głównym źródłem energii pojazdów samochodowych. Nowa konstrukcja MAN-a, którego tradycje w rozwoju silników o zapłonie samoczynnym sięgają końca XIX wieku, daje początek generacji jednostek napędowych dostosowanych do specyfiki funkcjonowania układów hybrydowych. Prezentując nowego diesla, bawarski producent nie ustaje w przygotowaniach do wdrożenia produkcji elektrycznego napędu, który w niedalekiej przyszłości wzmocni ofertę nowych autobusów marki MAN.

MAN D15 o pojemności skokowej 9 l spełniający obowiązujące od przyszłego roku Euro-6d został zaprojektowany do pracy w warunkach zakłócających przebieg efektywnego spalania z przerwami wymuszanymi przez system Start/Stop. Nowe rozwiązania widoczne są w układzie smarowania, chłodzenia oraz wtryskowym działającym w systemie common rail.
Więcej informacji na temat nowego silnika oraz autobusu marki MAN zamieścimy w najbliższym wydaniu dwumiesięcznika „Polski Traker Bus”.

Check Also

Samodzielne testy na obecność Covid-19

Począwszy od 1 września br., każdy chętny pracownik Volkswagen Poznań ma możliwość samodzielnego przetestowania się …