Home / Aktualności / Nowa paliwooszczędna opona MICHELIN X Multi Energy do transportu regionalnego

Nowa paliwooszczędna opona MICHELIN X Multi Energy do transportu regionalnego

Na rynek trafiła opona MICHELIN  X Multi Energy, która uzupełnia gamę MICHELIN  X Multi o opony do transportu regionalnego. Nowa opona zastępuje MICHELIN X Multiway 3D. Przewoźnicy regionalni mogą teraz wybierać opony z poszerzonej gamy, stawiając albo na obniżenie zużycia paliwa, albo na szczególną trwałość ogumienia. MICHELIN X Multi Energy zużywa nawet o 1,2 l paliwa na 100 km mniej niż jej poprzedniczka (na podstawie kalkulacji z VECTO[1]). Z kolei MICHELIN X Multi to o około 20 proc. więcej przebiegu niż MICHELIN X Multiway 3D.

Gama pozwala na dokonanie wyboru w zależności od profilu realizowanego transportu, m.in. od intensywności poruszania się po autostradach czy liczby dostaw dziennie, i postawienie głównie na trwałość opon lub oszczędność paliwa.

Paliwo jest drugą największą pozycją kosztową w budżetach przewoźników. Mimo to zaskakująco niski ich odsetek ma świadomość, że ​​to właśnie opór toczenia opon pochłania jedną trzecią paliwa w zestawie ciągnika z przyczepą. Pozostała część paliwa jest zużywana na pokonanie oporu powietrza i wewnętrznego tarcia mechanicznego.

To właśnie oszczędność paliwa czyni z MICHELIN X Multi Energy lidera na rynku opon dla transportu regionalnego. Zużycie paliwa na 100 km z nową oponą, obliczone przy użyciu symulatora VECTO, jest o 1,2 litra niższe od średniej dla opon trzech konkurentów premium. Przekłada się to na oszczędność ponad 3000 euro w całym cyklu eksploatacyjnym ciężarówki[2].

Tak znakomite wyniki opona zawdzięcza zastosowaniu trzech innowacyjnych technologii Michelin: Infinicoil, Regenion i Powercoil

  • Infinicoil to kord stalowy o długości ok. 400 metrów nawinięty na całym obwodzie opony, który oprócz wzmocnienia jej konstrukcji zapewnia większą stabilność, mniejsze zużycie paliwa i trwałość opony.
  • Regenion to technologia oparta na druku 3D form wulkanizacyjnych tworzywami metalicznymi, umożliwia otrzymanie w klockach bieżnika rowków, które otwierają się wraz z zużywaniem się opony. Dzięki temu rzeźba bieżnika gwarantuje efektywne odprowadzanie wody spod opony oraz przyczepność przez cały okres jej użytkowania.
  • Powercoil to bardziej wytrzymały, lżejszy stalowy kord osnowy nowej generacji. Oprócz niższej wagi opony charakteryzują się większą wytrzymałością i niższym oporem toczenia.

Oponę MICHELIN X Multi Energy można pogłębiać i bieżnikować, natomiast oznaczenie 3PMSF i M+S informuje o bardzo dobrej przyczepności opony w każdych warunkach pogodowych.

MICHELIN X Multi Energy, przynosząca oszczędności opona o wyjątkowo niskim oporze toczenia, otrzymała homologacje wszystkich wiodących producentów samochodów ciężarowych. Od kwietnia opona w rozmiarze 315/70 R 22.5 na oś napędową i na wszystkie pozycje jest też dostępna na rynku wymiany.

Wśród transportowców coraz mocniej zauważalny jest trend ekologiczny. Również Komisja Europejska pracuje nad planem działania nakierowanym na redukcję emisji CO2 w transporcie drogowym. Jednym z owoców tych prac jest VECTO, symulator do obliczania zużycia paliwa i emisji CO2 samochodów ciężarowych. Od 1 stycznia 2019 r. wszyscy producenci pojazdów ciężarowych będą musieli zadeklarować obliczoną przy użyciu VECTO emisję CO2 nowych ciężarówek[3] sprzedawanych na rynku europejskim. Oznacza to, że regionalni przewoźnicy będą teraz mogli dokonać istotnego dla nich wyboru oszczędności paliwa i redukcji emisji CO2. Ma to szczególne znaczenie dla właścicieli dużych flot, ponieważ w przetargach na usługi transportowe dość często pojawia się wymóg niskiej emisji gazów cieplarnianych.

 

[1] VECTO (Vehicle Energy Consumption Calculation Tool), to narzędzie do obliczania efektywności energetycznej pojazdów. Dzięki narzędziu opracowanemu przez Komisję Europejską we współpracy z JRC, IVT i TUV GRAZ, klienci otrzymają bardziej szczegółowe informacje na temat emisji CO2 samochodów ciężarowych, które używają lub mają zamiar kupić. Narzędzie VECTO pozwoliło także na wprowadzenia wartości progowych w celu ograniczenia emisji gazów cieplarnianych.

[2] 5-7 lat

[3] Samochody ciężarowe > 16 t od 01.01.2019; > 7,5 t od 01.01.2020

Check Also

DB Schenker przejmuje fińską grupę logistyczną Vähälä Yhtiöt

Do sieci wiodącego operatora logistycznego w Europie Północnej dołączy pięć terminali i ponad 260 pracowników. …