Home / Aktualności / Światowa premiera nowego Actrosa

Światowa premiera nowego Actrosa

W sam raz na targi pojazdów użytkowych IAA, które odbędą się od 20-go do 27-go września 2018 r. w Hanowerze, podczas uroczystego premierowego wieczoru marka Mercedes-Benz zaprezentowała światowej prasie nowy flagowy model Mercedes-Benz Trucks.

Filmik pokazowy –>

Wstęp do autonomicznej jazdy ‒ nowy Active Drive Assist
Aby wesprzeć kierowcę oraz jeszcze bardziej zwiększyć bezpieczeństwo i komfort, Mercedes-Benz Trucks wprowadza standardową możliwość jazdy częściowo zautomatyzowanej ‒ nowy system Active Drive Assist, który potrafi hamować, przyspieszać i kierować pojazdem. System ten umożliwia jazdę częściowo zautomatyzowaną nie tylko w wybranych, ale we wszystkich zakresach prędkości.
Zużycie paliwa mniejsze nawet o pięć procent
W porównaniu z poprzednikiem, nowy Actros jeszcze bardziej zredukował swoje zużycie paliwa, osiągając oszczędności na poziomie trzech procent podczas jazdy autostradą i nawet pięciu procent w ruchu podmiejskim. Jego aerodynamikę ulepszono poprzez zastosowanie systemu MirrorCam i nowych spojlerów bocznych. System Predictive Powertrain Control (PPC), inteligentnie sterujący tempomatem i skrzynią biegów, pracuje znacznie wydajniej, a dzięki rozszerzonym mapom cyfrowym, można go teraz używać także na trasach podmiejskich. Zastosowano też nowe, paliwooszczędne przełożenia tylnej osi.
Pierwszy samochód ciężarowy wyposażony standardowo w MirrorCam zamiast lusterek zewnętrznych ‒ dla zwiększenia bezpieczeństwa i ekonomiczności
Lusterka zewnętrzne główne i szerokokątne zastąpiono w nowym Actrosie standardowymi kamerami MirrorCam. System MirrorCam w znaczny sposób wpływa na poprawę aerodynamiki, bezpieczeństwa i wygody kierowania pojazdem; znacznie zwiększa widoczność na wszystkie strony. Składa się z dwóch kamer zamontowanych na zewnątrz pojazdu oraz dwóch 15-calowych wyświetlaczy przy słupkach A w kabinie.
Active Brake Assist 5 ‒ asystent hamowania awaryjnego nowej generacji
Active Brake Assist 5 pomaga kierowcy w obliczu niebezpieczeństwa najechania na inny pojazd bądź kolizji z pieszym przecinającym tor jazdy samochodu, idącym z przeciwka lub poruszającym się tym samym pasem ruchu – w razie potrzeby wykonując także automatyczne pełne hamowanie. Nowością jest oparcie Active Brake Assist 5 na kombinacji systemu czujników radarowych i systemu kamer, dzięki której może on jeszcze lepiej monitorować przestrzeń przed pojazdem i reagować na pieszych.
Wszystkie systemy asystujące w pojazdach Mercedes-Benz osiągają swą pełną wydajność zawsze w ramach ograniczeń systemowych. Kierowca w dalszym ciągu ponosi pełną odpowiedzialność za zdarzenia na drodze.
Komunikacja sieciowa i intuicyjna obsługa ‒ to także zasługa kokpitu multimedialnego
Nowy Actros z całkowicie zmodyfikowanym kokpitem multimedialnym zapewnia kierowcy unikalny komfort obsługi i wizualizacji wskazań. Głównym źródłem informacji w przyszłościowym, cyfrowym miejscu pracy kierowcy są dwa standardowe interaktywne ekrany. Oprócz istotnych dla kierowcy podstawowych informacji wizualizują one także działanie systemów asystujących. Komunikacja sieciowa w Actrosie stała się rzeczywistością: Apple CarPlayTM i Android Auto umożliwiają podłączanie smartfonów. Aplikacje pomagają kierowcy w realizacji zadań transportowych. Truck Data Center, stanowiący bazę wszystkich rozwiązań w zakresie łączności sieciowej, stale łączy ciężarówkę z chmurą. Wartością dodaną dla przedsiębiorców jest możliwość kontrolowania samochodu ciężarowego w czasie rzeczywistym przez Fleetboard i Mercedes-Benz Uptime. Natomiast komfort obsługi przez kierowcę zwiększa dodatkowo nowy standardowy kluczyk z pilotem radiowym.
Harmonia funkcjonalności i piękna ‒ nowoczesny design wewnętrzny i zewnętrzny nowego Actrosa
Modernizację designu wnętrza wykonano w nowym Actrosie w pełni według zasady „inside out” ‒ organizując go wokół kierowcy. W ten sposób powstało nowoczesne wnętrze ciężarówki. Nowy poziom satysfakcji kierowcy był decydujący dla całego procesu projektowego. Uwidacznia się to najwyraźniej w nowym kokpicie multimedialnym, który prowadzi Actrosa w erę cyfrową. Funkcje dotykowe, panoramiczny format wyświetlaczy oraz detale powierzchni, elementów ozdobnych i niewielu pozostawionych przełączników analogowych nadają charakter temu równie nowoczesnemu jak szlachetnemu wnętrzu nowego flagowego pojazdu Mercedes-Benz Trucks. Na zewnątrz rezygnacja z tradycyjnych lusterek jeszcze zwiększa jednorodność proporcji Actrosa. W połączeniu z dynamicznie zaprojektowanymi kamerami MirrorCam oraz charakterystycznymi reflektorami przednimi z diodami LED powstaje nowoczesny wizerunek nowego Actrosa Mercedes-Benz.
Innowacyjność na placu budowy ‒ nowy Actros zainspirował nowego Arocsa
Także w transporcie budowlanym decydujące znaczenie mają obniżenie kosztów całkowitych, wysoki poziom bezpieczeństwa i maksymalna dyspozycyjność pojazdu. Dlatego wiele atrakcyjnych rozwiązań z nowego Actrosa dostępnych jest także dla nowego Arocsa. Przykładowo każdy Arocs jest standardowo wyposażony w udoskonalony system Predictive Powertrain Control, który nadzwyczaj dobrze sprawdza się w transporcie budowlanym, podczas wielu krótkich jazd pozamiejskich.

 

Next Prev

 

 

 

 

 

Next Prev

 

Cytaty z wypowiedzi managementu

Stefan Buchner, członek zarządu Daimler Trucks i szef Mercedes-Benz Trucks:

„Dzięki ponad 60 innowacjom, nowy Actros już dziś rozpoczyna przyszłość ciężkiego transportu drogowego”.

„Wraz z nowym Actrosem wprowadzamy do produkcji seryjnej innowacje, które dotąd prezentowaliśmy w naszych pojazdach koncepcyjnych ‒ Active Drive Assist, MirrorCam i wiele innych innowacji przyczynia się do dalszego zwiększania bezpieczeństwa, ekonomiczności i wydajności w drogowym transporcie towarowym”.

„Już cztery lata po prezentacji ciężarówki Mercedes-Benz Future Truck 2025 wdrażamy w nowym Actrosie seryjną produkcję Active Drive Assist ‒ pierwszego na świecie częściowo zautomatyzowanego systemu asystującego”.

„Ekonomiczność w nowym Actrosie oznacza obniżenie kosztów oraz zwiększenie bezpieczeństwa i dyspozycyjności pojazdu!”

„Wyposażamy dziś nowego Actrosa w to, co możliwe technicznie i opłacalne ekonomicznie.”

„Nowy Actros potwierdza naszą obietnicę ,Trucks you can trust‘ trwałymi rozwiązaniami technicznymi, dostosowanymi do rodzaju eksploatacji, niezwykle długimi okresami międzyprzeglądowymi oraz całym doświadczeniem wynikającym z ponad 120-letniej praktyki w konstruowaniu samochodów ciężarowych.”

„RoadEfficiency Mercedes-Benz Trucks oznacza obniżone koszty całkowite, wyższe bezpieczeństwo oraz maksymalną dyspozycyjność pojazdu. Dzięki ponad 60 innowacjom, nowy Actros ma znaczący udział w jeszcze ekonomiczniejszym wykonywaniu swej pracy przez naszych klientów”.

„Najważniejsze innowacje z nowego Actrosa udostępnimy także w naszym pojeździe budowlanym ‒ Arocsie, ponieważ także w transporcie budowlanym obniżenie kosztów całkowitych, wysokie bezpieczeństwo i maksymalna dyspozycyjność pojazdu są najważniejszymi dźwigniami ekonomicznego sukcesu”.

Prof. Uwe Baake, szef działu rozwoju Mercedes-Benz Trucks:

„Częściowo zautomatyzowana jazda z systemem Active Drive Assist, oprócz zwiększenia komfortu kierowcy, zapewnia przede wszystkim jedno: wyższe bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego”.

„Pierwszy system MirrorCam montowany w seryjnym samochodzie ciężarowym dowodzi, że marka Mercedes-Benz Trucks znów umocniła swą pozycję lidera innowacyjności”.

„Nowy Actros jest jeszcze lepiej skomunikowany sieciowo i jeszcze bardziej intuicyjny w obsłudze dzięki kokpitowi multimedialnemu. Ze swym całkowicie zmodyfikowanym interfejsem człowiek-maszyna nasz flagowy model oferuje kierowcy przyszłościowe miejsce pracy. Wyróżnia się ono szczególnie unikalnym systemem obsługi i wskazań. Dwa standardowe interaktywne ekrany przekazują w zasięgu wzroku wszystkie najważniejsze informacje, umożliwiając w ten sposób jeszcze lepszą wizualizację naszych nowych systemów asystujących”.

„Dzięki nowemu i udoskonalonemu systemowi Active Brake Assist 5, Mercedes-Benz Trucks pozostaje pionierem w dziedzinie bezpieczeństwa. Asystent hamowania awaryjnego, jako jedyny system bezpieczeństwa i asystujący na rynku, reaguje pełnym hamowaniem także na pieszych, zwiększając w ten sposób bezpieczeństwo najsłabszych uczestników ruchu drogowego”.

„Konsekwentnie korzystamy z nowych możliwości, jakie stwarza komunikacja sieciowa, aby współpraca kierowców i przedsiębiorców była jeszcze efektywniejsza”.

Prof. dr h. c. Gorden Wagener, główny projektant Daimler AG:

„Nowy Actros ze swą prezencją i mocą jest najbardziej nowatorskim Mercedesem wśród ciężarówek. Jest udany w swej nowoczesności, a dzięki nowemu interfejsowi człowiek-maszyna (HMI) także zaawansowany technologicznie i cyfrowy we wnętrzu. Oprócz MirrorCam także światła do jazdy dziennej LED czynią go prawdziwie prekursorskim pojazdem”.

Check Also

Samodzielne testy na obecność Covid-19

Począwszy od 1 września br., każdy chętny pracownik Volkswagen Poznań ma możliwość samodzielnego przetestowania się …