Home / Aktualności / Światowa premiera nowego Actrosa

Światowa premiera nowego Actrosa

W sam raz na targi pojazdów użytkowych IAA, które odbędą się od 20-go do 27-go września 2018 r. w Hanowerze, podczas uroczystego premierowego wieczoru marka Mercedes-Benz zaprezentowała światowej prasie nowy flagowy model Mercedes-Benz Trucks.

Filmik pokazowy –>

Wstęp do autonomicznej jazdy ‒ nowy Active Drive Assist
Aby wesprzeć kierowcę oraz jeszcze bardziej zwiększyć bezpieczeństwo i komfort, Mercedes-Benz Trucks wprowadza standardową możliwość jazdy częściowo zautomatyzowanej ‒ nowy system Active Drive Assist, który potrafi hamować, przyspieszać i kierować pojazdem. System ten umożliwia jazdę częściowo zautomatyzowaną nie tylko w wybranych, ale we wszystkich zakresach prędkości.
Zużycie paliwa mniejsze nawet o pięć procent
W porównaniu z poprzednikiem, nowy Actros jeszcze bardziej zredukował swoje zużycie paliwa, osiągając oszczędności na poziomie trzech procent podczas jazdy autostradą i nawet pięciu procent w ruchu podmiejskim. Jego aerodynamikę ulepszono poprzez zastosowanie systemu MirrorCam i nowych spojlerów bocznych. System Predictive Powertrain Control (PPC), inteligentnie sterujący tempomatem i skrzynią biegów, pracuje znacznie wydajniej, a dzięki rozszerzonym mapom cyfrowym, można go teraz używać także na trasach podmiejskich. Zastosowano też nowe, paliwooszczędne przełożenia tylnej osi.
Pierwszy samochód ciężarowy wyposażony standardowo w MirrorCam zamiast lusterek zewnętrznych ‒ dla zwiększenia bezpieczeństwa i ekonomiczności
Lusterka zewnętrzne główne i szerokokątne zastąpiono w nowym Actrosie standardowymi kamerami MirrorCam. System MirrorCam w znaczny sposób wpływa na poprawę aerodynamiki, bezpieczeństwa i wygody kierowania pojazdem; znacznie zwiększa widoczność na wszystkie strony. Składa się z dwóch kamer zamontowanych na zewnątrz pojazdu oraz dwóch 15-calowych wyświetlaczy przy słupkach A w kabinie.
Active Brake Assist 5 ‒ asystent hamowania awaryjnego nowej generacji
Active Brake Assist 5 pomaga kierowcy w obliczu niebezpieczeństwa najechania na inny pojazd bądź kolizji z pieszym przecinającym tor jazdy samochodu, idącym z przeciwka lub poruszającym się tym samym pasem ruchu – w razie potrzeby wykonując także automatyczne pełne hamowanie. Nowością jest oparcie Active Brake Assist 5 na kombinacji systemu czujników radarowych i systemu kamer, dzięki której może on jeszcze lepiej monitorować przestrzeń przed pojazdem i reagować na pieszych.
Wszystkie systemy asystujące w pojazdach Mercedes-Benz osiągają swą pełną wydajność zawsze w ramach ograniczeń systemowych. Kierowca w dalszym ciągu ponosi pełną odpowiedzialność za zdarzenia na drodze.
Komunikacja sieciowa i intuicyjna obsługa ‒ to także zasługa kokpitu multimedialnego
Nowy Actros z całkowicie zmodyfikowanym kokpitem multimedialnym zapewnia kierowcy unikalny komfort obsługi i wizualizacji wskazań. Głównym źródłem informacji w przyszłościowym, cyfrowym miejscu pracy kierowcy są dwa standardowe interaktywne ekrany. Oprócz istotnych dla kierowcy podstawowych informacji wizualizują one także działanie systemów asystujących. Komunikacja sieciowa w Actrosie stała się rzeczywistością: Apple CarPlayTM i Android Auto umożliwiają podłączanie smartfonów. Aplikacje pomagają kierowcy w realizacji zadań transportowych. Truck Data Center, stanowiący bazę wszystkich rozwiązań w zakresie łączności sieciowej, stale łączy ciężarówkę z chmurą. Wartością dodaną dla przedsiębiorców jest możliwość kontrolowania samochodu ciężarowego w czasie rzeczywistym przez Fleetboard i Mercedes-Benz Uptime. Natomiast komfort obsługi przez kierowcę zwiększa dodatkowo nowy standardowy kluczyk z pilotem radiowym.
Harmonia funkcjonalności i piękna ‒ nowoczesny design wewnętrzny i zewnętrzny nowego Actrosa
Modernizację designu wnętrza wykonano w nowym Actrosie w pełni według zasady „inside out” ‒ organizując go wokół kierowcy. W ten sposób powstało nowoczesne wnętrze ciężarówki. Nowy poziom satysfakcji kierowcy był decydujący dla całego procesu projektowego. Uwidacznia się to najwyraźniej w nowym kokpicie multimedialnym, który prowadzi Actrosa w erę cyfrową. Funkcje dotykowe, panoramiczny format wyświetlaczy oraz detale powierzchni, elementów ozdobnych i niewielu pozostawionych przełączników analogowych nadają charakter temu równie nowoczesnemu jak szlachetnemu wnętrzu nowego flagowego pojazdu Mercedes-Benz Trucks. Na zewnątrz rezygnacja z tradycyjnych lusterek jeszcze zwiększa jednorodność proporcji Actrosa. W połączeniu z dynamicznie zaprojektowanymi kamerami MirrorCam oraz charakterystycznymi reflektorami przednimi z diodami LED powstaje nowoczesny wizerunek nowego Actrosa Mercedes-Benz.
Innowacyjność na placu budowy ‒ nowy Actros zainspirował nowego Arocsa
Także w transporcie budowlanym decydujące znaczenie mają obniżenie kosztów całkowitych, wysoki poziom bezpieczeństwa i maksymalna dyspozycyjność pojazdu. Dlatego wiele atrakcyjnych rozwiązań z nowego Actrosa dostępnych jest także dla nowego Arocsa. Przykładowo każdy Arocs jest standardowo wyposażony w udoskonalony system Predictive Powertrain Control, który nadzwyczaj dobrze sprawdza się w transporcie budowlanym, podczas wielu krótkich jazd pozamiejskich.

 

Next Prev
 
 
 
 
 
Next Prev

 

Cytaty z wypowiedzi managementu

Stefan Buchner, członek zarządu Daimler Trucks i szef Mercedes-Benz Trucks:

„Dzięki ponad 60 innowacjom, nowy Actros już dziś rozpoczyna przyszłość ciężkiego transportu drogowego”.

„Wraz z nowym Actrosem wprowadzamy do produkcji seryjnej innowacje, które dotąd prezentowaliśmy w naszych pojazdach koncepcyjnych ‒ Active Drive Assist, MirrorCam i wiele innych innowacji przyczynia się do dalszego zwiększania bezpieczeństwa, ekonomiczności i wydajności w drogowym transporcie towarowym”.

„Już cztery lata po prezentacji ciężarówki Mercedes-Benz Future Truck 2025 wdrażamy w nowym Actrosie seryjną produkcję Active Drive Assist ‒ pierwszego na świecie częściowo zautomatyzowanego systemu asystującego”.

„Ekonomiczność w nowym Actrosie oznacza obniżenie kosztów oraz zwiększenie bezpieczeństwa i dyspozycyjności pojazdu!”

„Wyposażamy dziś nowego Actrosa w to, co możliwe technicznie i opłacalne ekonomicznie.”

„Nowy Actros potwierdza naszą obietnicę ,Trucks you can trust‘ trwałymi rozwiązaniami technicznymi, dostosowanymi do rodzaju eksploatacji, niezwykle długimi okresami międzyprzeglądowymi oraz całym doświadczeniem wynikającym z ponad 120-letniej praktyki w konstruowaniu samochodów ciężarowych.”

„RoadEfficiency Mercedes-Benz Trucks oznacza obniżone koszty całkowite, wyższe bezpieczeństwo oraz maksymalną dyspozycyjność pojazdu. Dzięki ponad 60 innowacjom, nowy Actros ma znaczący udział w jeszcze ekonomiczniejszym wykonywaniu swej pracy przez naszych klientów”.

„Najważniejsze innowacje z nowego Actrosa udostępnimy także w naszym pojeździe budowlanym ‒ Arocsie, ponieważ także w transporcie budowlanym obniżenie kosztów całkowitych, wysokie bezpieczeństwo i maksymalna dyspozycyjność pojazdu są najważniejszymi dźwigniami ekonomicznego sukcesu”.

Prof. Uwe Baake, szef działu rozwoju Mercedes-Benz Trucks:

„Częściowo zautomatyzowana jazda z systemem Active Drive Assist, oprócz zwiększenia komfortu kierowcy, zapewnia przede wszystkim jedno: wyższe bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego”.

„Pierwszy system MirrorCam montowany w seryjnym samochodzie ciężarowym dowodzi, że marka Mercedes-Benz Trucks znów umocniła swą pozycję lidera innowacyjności”.

„Nowy Actros jest jeszcze lepiej skomunikowany sieciowo i jeszcze bardziej intuicyjny w obsłudze dzięki kokpitowi multimedialnemu. Ze swym całkowicie zmodyfikowanym interfejsem człowiek-maszyna nasz flagowy model oferuje kierowcy przyszłościowe miejsce pracy. Wyróżnia się ono szczególnie unikalnym systemem obsługi i wskazań. Dwa standardowe interaktywne ekrany przekazują w zasięgu wzroku wszystkie najważniejsze informacje, umożliwiając w ten sposób jeszcze lepszą wizualizację naszych nowych systemów asystujących”.

„Dzięki nowemu i udoskonalonemu systemowi Active Brake Assist 5, Mercedes-Benz Trucks pozostaje pionierem w dziedzinie bezpieczeństwa. Asystent hamowania awaryjnego, jako jedyny system bezpieczeństwa i asystujący na rynku, reaguje pełnym hamowaniem także na pieszych, zwiększając w ten sposób bezpieczeństwo najsłabszych uczestników ruchu drogowego”.

„Konsekwentnie korzystamy z nowych możliwości, jakie stwarza komunikacja sieciowa, aby współpraca kierowców i przedsiębiorców była jeszcze efektywniejsza”.

Prof. dr h. c. Gorden Wagener, główny projektant Daimler AG:

„Nowy Actros ze swą prezencją i mocą jest najbardziej nowatorskim Mercedesem wśród ciężarówek. Jest udany w swej nowoczesności, a dzięki nowemu interfejsowi człowiek-maszyna (HMI) także zaawansowany technologicznie i cyfrowy we wnętrzu. Oprócz MirrorCam także światła do jazdy dziennej LED czynią go prawdziwie prekursorskim pojazdem”.

Check Also

Mój elektryk MAN eTGE

Aż do 70 000 PLN mniej można zapłacić za samochód MAN TGE z napędem elektrycznym. …