Goodyear wprowadza zupełnie nową linię opon ciężarowych do zastosowań mieszanych, oferującą optymalną odporność na uszkodzenia i dłuższy okres eksploatacji w porównaniu do poprzednich produktów tego typu w ofercie koncernu. Dodatkową zaletą ogumienia jest także podwójna gwarancja – na uszkodzenia w następstwie wypadku oraz bieżnikowanie. Nową linię opon Omnitrac wyposażono w technologię DuraShield, która zapewnia dużą wytrzymałość, lepsze osiągi i podatność na bieżnikowanie.
Nowe produkty opracowano z myślą o pojazdach, które pracują we współczesnych zastosowaniach mieszanych – w trudnych warunkach na nieutwardzonych nawierzchniach, lecz w dużej mierze na drogach. Pojazdy te to wywrotki, betoniarki, pompy do betonu i ładowarki stosowane w budownictwie, a także samochody ciężarowe wykorzystywane w branży oczyszczania, recyklingu, wyrębie i rolnictwie.
Nowa linia Omnitrac obejmuje dziesięć rozmiarów (sześć opon Omnitrac S na oś kierowaną i cztery opony Omnitrac D na oś napędową), w tym jeden zupełnie nowy model w segmencie zastosowań mieszanych. Opona w rozmiarze 315/70R22.5 zaspokaja potrzeby związane z coraz częstszym wykorzystywaniem standardowych ciągników w tym segmencie rynku.
DuraShield to nowa technologia opracowana przez inżynierów Goodyear, która bazuje na specjalnym opasaniu, zwiększającym odporność karkasu na uszkodzenia, a także poprawiającym podatność opon na bieżnikowanie. Ponadto nowa generacja Omnitrac wyróżnia się dłuższym okresem eksploatacji1 i pełną zgodnością z kryteriami opon zimowych z oznaczeniem 3PMSF.
Inną cechą charakterystyczną opon są wbudowane układy radiowe (RFID), umożliwiające prostą identyfikację i łączność z systemami zarządzania i śledzenia opon. Gwarancja Goodyear Omnitrac [1], oferując ochronę przed następstwami uszkodzeń, wskutek których zarejestrowany produkt nie nadaje się do użytku i nie można jej naprawić, daje flotom większe poczucie pewności. Dostępna jest również dodatkowa gwarancja przyjęcia karkasu klienta[2].
„Obecnie operatorzy flot do zastosowań mieszanych wymagają wszechstronnych opon, które sprawdzają się na drodze, a jednocześnie są odporne na warunki panujące poza utwardzonymi nawierzchniami” – powiedział Benjamin Willot, dyrektor ds. marketingu opon użytkowych Goodyear w Europie. „Nowe opony Omnitrac to rozwinięcie poprzedniej generacji. Ich przewagą jest technologia DuraShield, która zwiększa wytrzymałość i wydłuża okres eksploatacji. Jesteśmy na tyle pewni trwałości tych produktów, że dajemy gwarancję obejmującą następstwa uszkodzeń w czasie pracy”.
Omnitrac S
Opona na oś kierowaną Omnitrac S ma za zadanie radzić sobie w warunkach typowych dla nowoczesnej branży budowlanej i podobnych zastosowaniach, w których ogumienie pracuje przez większość czasu na autostradach, a następnie poza nimi. Dobra charakterystyka zużycia na drogach, a przy tym wysoka odporność na uszkodzenia bieżnika i doskonała podatność na bieżnikowanie – dzięki innowacyjnej technologii DuraShield – to tylko niektóre z zalet tej opony.
Omnitrac D
Nowa opona na oś napędową Omnitrac D wyróżnia się trzema rzędami kierunkowych klocków bieżnika z lamelami, które optymalizują osiągi na autostradach oraz zimą. Produkt oferuje też dobrą charakterystyką zużycia na drogach, doskonałą trakcję na wszystkich nawierzchniach przez cały okres eksploatacji, dłuższą żywotność i gwarancję bieżnikowania. Dzięki technologii DuraShield znacznie zwiększono trwałość karkasu i odporność na uszkodzenia bieżnika. Opona jest również wysoce odporna na uszkodzenia, powstające wskutek nacinania i odrywania fragmentów bieżnika przy przenoszeniu momentu obrotowego, a także podczas działania retardera
[1] Szczegółowe warunki gwarancji obejmującej uszkodzenia w następstwie wypadku w Regulaminie „Gwarancji Omnitrac” na stronie www.mygoodyear.eu/omnitrac.
[2] Szczegółowe warunki programu dodatkowej gwarancji odbioru karkasu w Regulaminie „Gwarancji Omnitrac” na stronie www.mygoodyear.eu/omnitrac. Dodatkowa gwarancja odbioru karkasu dostępna wyłącznie w krajach, w których Goodyear oferuje bieżnikowanie z karkasem własnym klienta.