Home / Aktualności / Nawigacja także bez GPS

Nawigacja także bez GPS

Bosch zaprezentował pięcioosiowy czujnik bezwładnościowy SMI230. Dzięki niemu systemy nawigacyjne nie tracą celu z pola widzenia, nawet, gdy sygnał GPS zostanie przerwany. SMI230 firmy Bosch dostarcza systemowi nawigacji dane o ruchu, umożliwiając określenie bieżącej pozycji jadącego pojazdu, również gdy sygnał GPS jest słaby lub zanikł. Dzięki tej technologii nawigacje będą bardziej precyzyjne i niezawodne.

Miliony kierowców samochodów polegają dziś na nawigacji GPS. Jeżeli jednak sygnał satelitarny jest słaby, zniekształcony lub przerwany, to system nawigacji traci orientację. Właśnie wtedy przychodzi z pomocą czujnik SMI230 MEMS firmy Bosch – precyzyjnie mierzy szybkość odchylenia kątowego i przyspieszenie pojazdu. W ten sposób pokładowy system nawigacji ciągle oblicza kierunek i prędkość jazdy oraz pozycję podczas poruszania się samochodu. Możliwości czujnika poprawiają nie tylko nawigację, ale także znajdują swoją niszę zastosowania w zarządzaniu flotą, systemach poboru opłat oraz samochodowych alarmach. Również w tych przypadkach niezbędne jest dokładne określanie pozycji.
SMI230 składa się z jednego 3-osiowego czujnika przyspieszenia (nazywanego akcelerometrem) oraz jednego 3-osiowego czujnika szybkości odchylenia kątowego (nazywanego żyroskopowym), umieszczonych we wspólnej obudowie. Oba czujniki pracują cyfrowo w trybie 16-bitowym w oparciu o sprawdzoną technologię MEMS firmy Bosch. Dla większej elastyczności zastosowania, oba czujniki mogą być wykorzystywane osobno lub współpracować w celu synchronizacji danych.
SMI230 zapewnia wysoką dokładność – co jest warunkiem precyzji w nawigacji: szum wynosi tylko 0,02 °/s/√ Hz (rms) dla żyroskopu i 0,12 mg/√Hz (rms) dla akcelerometra. Ponadto czujnik przyspieszenia wykazuje stabilną temperaturę, z przesunięciem współczynnika temperaturowego (TCO) zwykle poniżej 0,2 mg/K i czułością współczynnika temperaturowego (TCS) wynoszącą jedynie 0,002%/K. Typowa niestabilność żyroskopu mieści się znacznie poniżej 2 °/h. W wielu aplikacjach decydującą rolę odgrywa zużycie energii. Dlatego SMI230 obsługuje trzy tryby oszczędzania energii (czujnik przyspieszenia: tryb stand by; czujnik prędkości kątowej: tryb stand by i tryb głębokiego uśpienia).
SMI230 jest kompatybilny z SMI130 firmy Bosch. Dzięki temu, że ma identyczny interfejs do programowania żyroskopu, można go szybko i łatwo zintegrować z istniejącymi platformami bez konieczności czasochłonnego przerabiania. Nowy czujnik mieści się w nadzwyczaj kompaktowej 16-pinowej obudowie, odpowiadającej standardowi LGA, o wymiarach zaledwie 3 mm x 4,5 mm x 0,95 mm. Czujnik będzie dostępny w maju 2019 r.

Check Also

DB Schenker przejmuje fińską grupę logistyczną Vähälä Yhtiöt

Do sieci wiodącego operatora logistycznego w Europie Północnej dołączy pięć terminali i ponad 260 pracowników. …