Firma BPW zaprezentowała podczas IAA Commercial Vehicles 2018 w Hanowerze swój nowy pomocniczy elektrohydrauliczny układ kierowniczy Active Reverse Control przeznaczony do sterowania osią przyczepy (naczepy). Układ ten jest bezobsługowy i może być stosowany jako doposażenie podwozi naczep bez ingerencji w ich konstrukcję.
Załadunek i rozładunek często wiąże się z manewrowaniem w ciasnych przestrzeniach – w szczególności w pojazdach takich jak cysterny lub ciężarówki obsługujące supermarkety. Zajmuje to dużo czasu i często powoduje uszkodzenie pojazdu. Do tej pory mechaniczne osie samonaprowadzające mogły być pomocne tylko wtedy, gdy pojazd jechał do przodu. Innowacyjny pomocniczy układ kierowniczy z Grupy BPW zapewnia funkcjonalność układu kierowniczego – a tym samym zwrotność przyczepy – podczas cofania.
Można uniknąć kolizji: “Do tej pory funkcję tę można było osiągnąć tylko przy aktywnym sterowaniu, a cała koncepcja pojazdu zwykle musiała być do tego przystosowana. Takie rozwiązania są skomplikowane i kosztowne “- wyjaśnia Bernhard Rossenbach, kierownik ds. Zarządzania produktami w BPW. “Pojazdy z aktywnymi układami kierowniczymi są niestandardowymi rozwiązaniami. Chcieliśmy zaoferować produkt, który doskonale uzupełni nasze portfolio, a jednocześnie będzie łatwy do zainstalowania i zintegrowania z istniejącą koncepcją pojazdu. ”
Nowy system BPW składa się z jednostki sterującej, jednostki hydraulicznej i cylindra kierowniczego ze zintegrowanym czujnikiem kąta skrętu. Siłownik układu kierowniczego jest zamontowany lokalnie na osi kierowanej i obsługiwany jest za pośrednictwem agregatu hydraulicznego ze zbiornikiem. Układ kierowniczy działa w pełni automatycznie, ale można go również obsługiwać ręcznie za pomocą pilota zdalnego sterowania: gdy tylko kierowca włączy bieg wsteczny, układ kierowniczy włącza się za pomocą świateł cofania oraz czujnika prędkości kątowej (i kierunku obrotu). Jednostka sterująca wykorzystuje innowacyjną technologię czujników, która automatycznie wykrywa kierunek i kąt skrętu. Pomocniczy układ kierowniczy aktywuje się tylko podczas jazdy w tył. Podczas jazdy do przodu system jest pasywny, a sterowanie odbywa się mechanicznie za pomocą samosterownego mechanizmu.