Home / Aktualności / Goodyear i Local Motors podejmują współpracę przy autonomicznym transporcie autobusowym

Goodyear i Local Motors podejmują współpracę przy autonomicznym transporcie autobusowym

– Goodyear wyłącznym dostawcą opon dla pojazdu Olli, opracowanego przez firmę Local Motors z Arizony.

– Autobus bez kierowcy dołączy do eksperymentalnej floty badającej przyszłe rozwiązania motoryzacyjne.

– Autonomiczne pojazdy mają inne wymagania wobec opon ze względu na specjalną konstrukcję.

Goodyear Tire & Rubber Company rozszerza współpracę w zakresie autonomicznych pojazdów, które poruszają się bez kierowcy. Firma została wyłącznym dostawcą opon dla wiodącego producenta autonomicznych autobusów. Wynik wspólnych działań przedsiębiorstw można zobaczyć podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych w Genewie 2019. Amerykański koncern oponiarski zaprezentował na swoim stanowisku ośmioosobowy autonomiczny autobus o nazwie Olli.

Włączenie tego pojazdu do floty pozwoli Goodyear prowadzić zaawansowane testy mobilności. Badania będą prowadzone m.in. w Ośrodku Testowym Mcity, należącym do Uniwersytetu w Michigan. To publiczno-prywatny instytut badawczo-rozwojowy, który dysponuje terenem około 8 hektarów, wyposażonym w pełną infrastrukturę drogową.

„Nasza praca nad projektami pojazdów autonomicznych, takich jak Olli, to kolejny milowy krok na drodze do przyszłych rozwiązań w zakresie mobilności. Uczymy się poprzez programy pilotażowe, organizowane we współpracy z wiodącymi startupami. Przekształcamy zaawansowane dane o pojazdach i ich współdzieleniu w użyteczne informacje. Dzięki nim możemy poprawić wydajność i przynieść przynieść korzyści klientom” powiedział Chris Helsel, Senior Vice President and Chief Technology Officer.

Badania z autonomicznymi pojazdami umożliwiają Goodyear analizę różnych aspektów pracy i konserwacji, które należy uwzględnić, gdy poruszają się one samodzielnie. Obejmuje to między innymi przyszłościowe rozwiązania technologiczne w zakresie ogumienia.

Obok Olli, Goodyear wyposaża w opony jeszcze trzy autonomiczne autobusy, należące do luksemburskiego przedsiębiorstwa autobusowego Sales-Lentz. Każdy z nich może przewozić do 14 pasażerów na szeregu lokalnych tras.

Ogumienie zamontowane w tych trzech pojazdach zostało wyposażone w specjalne czujniki zbierające dane operacyjne z realnych zastosowań. Inżynierowie z Centrum Innowacji Goodyear w Luksemburgu wykorzystują zgromadzone informacje do przewidywania prac serwisowych i wypracowywania innych oszczędności.

Check Also

DB Schenker przejmuje fińską grupę logistyczną Vähälä Yhtiöt

Do sieci wiodącego operatora logistycznego w Europie Północnej dołączy pięć terminali i ponad 260 pracowników. …