Volvo oferuje silnik gazowy o zapłonie samoczynnym zasilany olejem napędowym i gazem LNG. Olej napędowy w postaci niewielkiej dawki wtryskiwanej bezpośrednio do cylindra inicjuje zapłon mieszaki, od której zapala się główne paliwo – gaz. Tego typu rozwiązanie nieco komplikuje budowę układu zasilania silnika oraz tankowanie pojazdu, ale skutecznie zaciera największe różnice dzielące charakterystyki jednostek napędowych zasilanych olejem napędowym i gazem, Mogliśmy się o tym przekonać w trakcie jazd próbnych ciągnikiem Volvo FH 460 LNG oraz FE 320 CNG.
FH 460 napędzane dwupaliwowym silnikiem wykazało niskie zużycie paliwa jak na warunki drogowe panujące na trasie testu. Wysoka efektywność spalania należy do zalet szwedzkiej jednostki napędowej. Volvo zapowiada zmniejszenie emisji CO2 o ok. 20 %. po zastąpieniu klasycznego diesla nowym silnikiem zasilanym gazem i olejem napędowym. Szczegóły w „Polskim Trakerze”.