Home / Aktualności / Dwa samochody ciężarowe DAF CF Electric dla firmy Rhenus Logistics w Niemczech

Dwa samochody ciężarowe DAF CF Electric dla firmy Rhenus Logistics w Niemczech

Firma DAF Trucks dostarczyła dwie w pełni elektryczne ciężarówki do Contargo w Niemczech. Contargo to w 100% zależna spółka przodującej międzynarodowej Grupy Rhenus. Ciężarówki DAF CF Electric z technologią E-Power firmy VDL są używane do transportu kontenerów pomiędzy terminalami położonymi w głębi lądu w rejonie dolnego Renu. Dwie ciężarówki dostarczone do Contargo to pierwsze ciężarówki DAF CF Electric, które zostały wprowadzone do eksploatacji w Niemczech oraz, odpowiednio, szósta i siódma ciężarówka poddana szeroko zakrojonym testom terenowym.

Richard Zink, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży oraz członek zarządu DAF Trucks, przekazał kluczyki do CF Electric Michaelowi Viefersowi, członkowi zarządu Grupy Rhenus. Grupa Rhenus to globalna firma usług logistycznych, specjalizująca się w logistyce kontraktowej, logistyce ładunków i logistyce portowej. Jej obroty wynoszą 4,8 mld euro, posiada ponad 610 lokalizacji na całym świecie i zatrudnia 29 tysięcy pracowników. Dwa samochody ciężarowe CF Electric dołączają do floty firmy Contargo, specjalizującej się w trimodalnej obsłudze kontenerów w głębi lądu, będącej spółką w 100% zależną od Grupy Rhenus, obsługującej łącznie 2 miliony kontenerów rocznie.

– To oczywiste, że sektor transportowy znajduje się u progu wielkiej transformacji – mówi Richard Zink. – Take the better route (Wybierz lepszą drogę) to cel firmy Contargo i jestem niezmiernie dumny z tego, że możemy wesprzeć tę misję i jeszcze bardziej zwiększyć sukces Contargo dzięki dwóm ciężarówkom DAF CF Electric. One są lepszą opcją, ponieważ ciężarówka elektryczna stawać się będzie w przyszłości standardem w coraz większej liczbie obszarów miejskich w całej Europie.
Richard Zink kontynuuje: – Cieszymy się, że we współpracy z renomowanymi firmami, takimi jak Rhenus, możemy poszerzać nasze doświadczenia z samochodami elektrycznymi. Dane, jakie gromadzimy zarówno na temat technologii, jak i wprowadzania do eksploatacji, zostaną uwzględnione w specyfikacjach końcowych modeli produkcyjnych, zapewniając tym samym ich bezproblemowe dostosowanie do wymagań rynku.

– Jesteśmy bardzo dumni z tego, że jako jedni z pierwszych jeździmy tymi pionierskimi DAF-ami – mówi Jürgen Albersmann, dyrektor zarządzający Contargo. – Jednym z naszych celów jest dekarbonizacja do 2050 roku. Te ciężarówki stanowią ważny krok na drodze do osiągnięcia tego ambitnego celu.

Baza ciężarówek DAF CF Electric będzie się mieścić w Duisburgu i będą one wykorzystywane do lokalnych dostaw kontenerów w ramach konwencjonalnej floty ciężarówek Contargo. Ciężarówkami zarządzać będzie firma Rhenus Trucking, działająca jako usługodawca Contargo.

DAF CF Electric to ciągnik siodłowy 4×2 z w pełni elektrycznym układem napędowym, zaprojektowany do drogowego transportu ładunków na obszarach miejskich, przy DMC zestawu do 37 ton, gdzie standardem są naczepy jedno- lub dwuosiowe. Pojazd bazuje na modelu DAF CF – Międzynarodowym Samochodzie Ciężarowym Roku 2018 – i jest eksploatowany w pełni elektrycznie z wykorzystaniem technologii E-Power firmy VDL. Sercem jego inteligentnego układu napędowego jest silnik elektryczny o mocy 210 kW zasilany akumulatorem litowo-jonowym o łącznej pojemności 170 kWh. CF Electric ma zasięg do 100 kilometrów, w zależności od wagi ładunku, co sprawia, że nadaje się do transportu wielkogabarytowego o zerowej emisji na obszarach miejskich. Pojazd wyposażono w funkcję szybkiego ładowania akumulatorów – trwa ono do 30 minut, zaś pełne ładowanie trwa zaledwie półtorej godziny.

DAF CF Electric — specyfikacja techniczna

Masa własna                                                                9 700 kg

Moc silnika elektrycznego                                             210 kW

Moment obrotowy                                                        2 000 Nm

Pojemność akumulatora                                               170 kWh

Zasięg z w pełni naładowanymi akumulatorami   do 100 km

Szybkie ładowanie akumulatora                         30 minut

Pełne ładowanie                                                          1,5 godz.

 

Check Also

Kompleksowe spotkanie branżowe podczas targów NOWA INFRASTRUKTURA!

Wstęp bezpłatny po rejestracji. Targi Budownictwa Infrastrukturalnego – NOWA INFRASTRUKTURA, które odbędą się od 10 …