Home / Aktualności / Zakład produkcyjny firmy Great Wall Motors w Rosji rozpoczyna pracę, wprowadzając chińskie marki samochodowe na rynek globalny
Great Wall Motors’ Tula factory in Russia

Zakład produkcyjny firmy Great Wall Motors w Rosji rozpoczyna pracę, wprowadzając chińskie marki samochodowe na rynek globalny

Zakład produkcyjny firmy Great Wall Motors w Tuli w Rosji jest pierwszym w pełni posiadanym, kompletnym zakładem produkcyjnym tego producenta poza rynkiem krajowym. Zakład oficjalnie rozpoczął produkcję 5 czerwca 2019 roku. Fabryka w Tuli o wartości 500 milionów USD została ukończona po czterech latach budowy. Jej roczna przepustowość to 150 000 egzemplarzy, z czego 65% będzie produkowanych miejscowo. Jednocześnie pierwszy model chińskiego producenta, który trafi na międzynarodowe rynki – Haval F7 – zjechał z linii produkcyjnej i dostępny jest na rynkach poza Chinami. Oznacza to, że producent wszedł w nowy etap realizacji globalnej strategii, a przede wszystkim jest to sygnałem rozpoczęcia nowej ścieżki rozwoju na światowych rynkach.

Rozpoczęcie pracy w fabryce w Tuli jest bardzo ważne dla Great Wall Motors ponieważ producent przyspiesza implementację globalnej strategii. Wraz z założeniem lokalnego zakładu producent jest na dobrej drodze do skutecznej produkcji pojazdów, które lepiej odpowiadają na potrzeby lokalnego rynku. Zakład w Tuli ma mieć długotrwały i szeroko zakrojony wpływ na globalizację chińskiej branży motoryzacyjnej ponieważ może służyć jako model „pod klucz” w globalnej ekspansji innych chińskich firm motoryzacyjnych dążących do międzynarodowej ekspansji.

Ten największy projekt inwestycyjny chińskiego producenta w Rosji ma przynieść 18 miliardów juanów (około 2,6 miliarda USD) w całkowitej wartości produkcyjnej i ponad 3 miliardy juanów zysku przed odciągnięciem podatku (około 430 milionów USD), jednocześnie tworząc niemal 3000 miejsc pracy. Zakład jest ważnym elementem dążeń chińskiego producenta do realizacji Inicjatywy Pasa i Drogi chińskiego rządu. Co więcej, wykorzystujący zaawansowaną technologię produkcyjną producenta, zarządzanie jakością i środki ochrony środowiska zakład w Tuli ma przyspieszyć tworzenie lokalnego węzła produkcji motoryzacyjnej i łańcucha downstream, tym samym promując transformację miejscowej struktury przemysłowej. Ponadto zakład jest nie tylko kamieniem milowym w gospodarczych i handlowych wymianach między Chinami a Rosją, ale także reprezentuje nową epokę dla chińskich firm motoryzacyjnych z operacjami w Rosji.

Check Also

DB Schenker przejmuje fińską grupę logistyczną Vähälä Yhtiöt

Do sieci wiodącego operatora logistycznego w Europie Północnej dołączy pięć terminali i ponad 260 pracowników. …