Home / Aktualności / Ford wjeżdża !

Ford wjeżdża !

Po kilkunastu miesiącach poszukiwań i intensywnych negocjacji, Ford Trucks znalazł przedstawiciela na Polskę  i zawarł porozumienie w sprawie partnerstwa z siecią Q-Service Truck sp.z o.o.

Ford Trucks z Turcji realizuje program ekspansji w dziedzinie samochodów ciężarowych. Oferuje m.in. samochody Ford Cargo oraz najnowszy, nagrodzony tytułem International Truck of The Year 2019 ciągnik F- Max. Rozwija sieć handlowo-serwisową, która za 2 lata ma działać w 50 krajach. Oferuje samochody w większości krajów Europy Środkowej i brakowało bardzo przedstawicielstwa w Polsce, która jest 4 rynkiem ciężarowych kontynentu.

Dlatego nie było przesadą stwierdzenie Jarosława Abramczyka dyrektora Ford Trucks na Polskę i kraje bałtyckie, iż świętują podpisanie umowy i uruchomienie budowy sieci.

Dlaczego sieć Q-Service Truck jest najlepszym partnerem Forda? Wyjaśniali to prokurent spółki Maciej Oleksowicz i prezes Sławomir Rybarczyk. Otóż Q-Service Truck to pierwsza i jedyna duża sieć niezależnych warsztatów licząca 76 placówek w Polsce, a ponad 170 w Europie. Następnie, ważne jest to, że za Q-Service stoi gigant Inter Cars, ze sprzedażą części zamiennych o wartości 1,9 mld euro rocznie! Skoro zaś Q-Service ma sprzedawać samochody i zapewniać części zamienne do nich, takie zaplecze jest kluczowe !

Sieć Q-Service ma 250 handlowców siedzących w branży i ma autoryzacje na obsługę produktów m.in. ZF (takiej skrzyni używa Ford) Isuzu, Knorr, dalej w Grupie Inter Cars jest producent i dostawca naczep Feber. I wreszcie, operator logistyczny Inter Carsu ILS wozi miliony części ponad 500 samochodami ciężarowymi…

Zapowiedziano że zaraz po wakacjach 6 wytypowanych placówek sieci Q-Service uruchomi sprzedaż i obsługę samochodów Ford Trucks, a do końca roku takich punktów powinno być już 10.

Ten rok to głównie budowa sieci i wizerunku marki – mówił J. Abramczyk, dlatego nie robimy wielkich planów sprzedażowych. Z czasem chcielibyśmy zdobyć 5 procent polskiego rynku samochodów ciężarowych. Doświadczenia z innych krajów pokazują że jest to realne.

Choć produktem flagowym jest ciągnik F- Max, o największej kabinie i z własnym silnikiem Forda o poj. 12,7 litra i mocy 420, 480 i 500 KM, oferowany będzie także  starszy model Cargo, zarówno jako ciągnik do transportu regionalnego, jak i podwozie budowlane.

Nawet przyznając że ceny Fordów mają być „ bardzo konkurencyjne“, przedstawiciele Forda i Q-Service podkreślali, że największą ich zaletą są niższe od konkurencji, ważne dla przewoźników koszty TCO. I najlepsze na rynku pakiety gwarancyjne.

 

Next Prev

 

 

 

 

Next Prev

Check Also

Scania w pionierskim studium wykonalności e-dróg

Scania weźmie udział w brytyjskim studium wykonalności dotyczącym eksploatacji pojazdów ciężarowych z napędem elektrycznym, wykorzystujących …