27MAN przedstawił w pełni elektryczne wersje nowego autobusu miejskiego MAN Lion’s City w pojazdach użytkowych IAA 2018. Dopełnia on nową generację autobusów miejskich MAN jako bezemisyjny wariant, linii układów napędowych obejmującej silniki wysokoprężne, gazowe i hybrydowe. Elektryczny Lion’ City różni się konstrukcyjne od dieslowskiej swej wersji, przy czym najbardziej zauważalny jest układ siedzeń w tylnym zwisie autobusu pozbawionego wieży silnika. Umieszczanie wszystkich baterii na dachu poprawia bezpieczeństwo w przypadku kolizji, a także ułatwia wykonywanie przeglądów serwisowych. 12-metrowa wersja Lion’s City E może pomieścić do 88 pasażerów, a 18-metrowy wariant – maksymalnie 120 pasażerów.
12-metrowy Lion’s City E napędzany jest centralnym silnikiem połączonym z osią za pośrednictwem wału napędowego, a jego wersja przegubowa – dwoma silnikami napędzającymi drugą i trzecią oś. Są one łatwiej dostępne i mają prostszą konstrukcję niż silniki zblokowane z piatami kół (niższe TCO). Dwie napędzane osie zwiększają stabilność jazdy i bezpieczeństwo, oraz maksymalny odzysk energii podczas hamowania stanowiąc o dodatkowych zaletach przegubowej wersji elektrycznego MAN-a.. Moc układu napędowego waha się od 160 kW do 270 kW w modelu 12-etrowym i 320 kW – 540 kW w autobusie przegubowym. Energia gromadzona jest w bateriach o pojemności 480 kWh (solo) lub 640 kWh (autobus przegubowy). W tym względzie MAN opiera się na dojrzałej technologii ogniw stosowanych w ramach Grupy VW. Wyrafinowane zarządzanie ciepłem zapewnia komfortowe warunki przewozu pasażerów niezależnie od pory roku, a także zasięg 200 km (i do 270 km w sprzyjających warunkach) przez cały okres eksploatacji akumulatorów.