Home / Aktualności / eActros w praktycznej eksploatacji

eActros w praktycznej eksploatacji

Ta 25-tonowa ciężarówka kursuje pomiędzy magazynem firmy Logistik Schmitt w Ötigheim a oddalonym o około siedem kilometrów zakładem w Rastatt, należącym do fabryki Mercedes-Benz w Gaggenau. Logistik Schmitt używa eActrosa zamiast konwencjonalnej ciężarówki z silnikiem wysokoprężnym ‒ do transportu obudów skrzyń biegów. Dysponując zasięgiem ok. 200 kilometrów, eActros pokonuje dziennie dystans mniej więcej 168 kilometrów, w wymagającym trybie trzyzmianowym.

Zasilany wyłącznie z akumulatorów Mercedes-Benz eActros jest użytkowany przez dostawcę usług logistycznych ‒ firmę Logistik Schmitt ‒ pod niemieckim Rastatt. W ramach wieloletniego testu praktycznego ciężkiej ciężarówki elektrycznej w tym regionie zaplanowano również testy porównawcze z projektem napowietrznych linii trakcyjnych eWayBW przeprowadzanym w dolinie rzeki Murg i okolicach. Oficjalne przekazanie eActrosa firmie Logistik Schmitt odbyło się na początku roku podczas dorocznej konferencji prasowej Daimler Trucks w Gaggenau.

Dotychczasowe doświadczenia z eActrosem wzmacniają cel obrany przez Mercedes-Benz Trucks: rozpoczęcie produkcji seryjnej w 2021 roku

Obecnie eActros przewozi do dwunastu ton ładunku i odbywa dziennie dwanaście kursów, pokonując łącznie 168 kilometrów. Ładowany jest pomiędzy poszczególnymi przejazdami w trakcie załadunku i rozładunku, z mobilnej stacji ładującej na terenie naszej firmy.

Daimler nie planuje w tej chwili prac nad ciężarówką zasilaną z sieci napowietrznej.

Oprócz eActrosa jeżdżącego w dolinie rzeki Murg, w Niemczech i Szwajcarii trwają obecnie testy klienckie dziesięciu pojazdów eActros z tzw. „floty innowacyjnej”.

Check Also

Nowa królowa szos – wybrano „Pomorską Miss Scania 2021”

Tytuł i trofeum „Pomorskiej Miss Scania 2021” trafiły do Scania 590S z floty Transport Popławski. …