Home / Aktualności / Trucking Girl ambasadorką kampanii #HEROTRUCKER

Trucking Girl ambasadorką kampanii #HEROTRUCKER

Trucking Girl będzie namawiać kierowców do nauki zasad pierwszej pomocy.

Iwona Blecharczyk, popularna w branży TSL jako Trucking Girl, od lat angażuje się w tego typu akcje społeczne. Tym razem została twarzą kampanii, ponieważ jako osoba pracująca w zawodzie kierowcy zawodowego wie, że poziom wiedzy na temat zasad udzielania pierwszej pomocy wśród jej kolegów jest niski.

Pracujemy i żyjemy w drodze. Często jesteśmy świadkami wypadków – przypomina Iwona Blecharczyk – Jako pierwsi znajdujemy się na miejscu wypadku i musimy udzielić pierwszej pomocy. Dlatego tak ważne jest, by każdy z nas miał wiedzę i umiejętności, jak bezpiecznie pomagać.

Inicjatorem akcji jest Fundacja Truckers Life angażująca się w działania na rzecz kierowców zawodowych. Kampanię wspiera Spółka ORLEN OIL – producent i dystrybutor środków smarnych, w tym Platinum Ultor – najnowszej generacji olejów silnikowych przeznaczonych do samochodów ciężarowych, autobusów i ciężkiego sprzętu.

Twórcy kampanii chcą przekonać kierowców do tego, że nawet podstawowa wiedza na temat udzielania pierwszej pomocy, może uratować życie. Ponadto mają zamiar wynagrodzić tych, którzy wykazali się odwagą i pomogli ofiarom wypadku.

Szukamy bohaterów – stwierdza krótko Dagmara Trusewicz, organizatorka akcji – Nie chcemy, żeby takie osoby były anonimowe. Przeciwnie. Powinny stanowić wzór do naśladowania.  Podobnego zdania jest Iwona BlecharczykTruckers Life w ramach swojego projektu #HEROTRUCKER nie tylko przeszkoli kierowców, ale także nagłośni historie bohaterów, którzy udzielili pomocy ofiarom wypadku. Pokaże ludzi, którzy uratowali komuś życie. To świetna inicjatywa!

  • Znajomość zasad pierwszej pomocy zwiększy bezpieczeństwo na drogach

O tym, jak potrzebne są kursy pierwszej pomocy, świadczą dane statystyczne. Wg raportu Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego na temat stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz działań realizowanych w tym zakresie w roku 2017 doszło do 32760 wypadków drogowych, w których zginęło 2831 osób, a 11103 zostało ciężko rannych.

Dane Policji mówią natomiast, że od początku wakacji w wyniku wypadków drogowych zginęło już ponad 90 osób.

  • Start już podczas Verva Street Racing

Kampania rusza podczas Verva Street Racing, największej imprezy motoryzacyjnej w Polsce, gdzie Fundacja Truckers Life wraz z partnerem strategicznym Orlen Oil będą promowali wiedzę na temat pierwszej pomocy.

Akcja #HEROTRUCKER, która potrwa do końca 2019 roku, będzie bazowała na filmach edukacyjnych zawierających instrukcje na temat udzielania pierwszej pomocy w różnych sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia. We wrześniu oficjalnie wystartuje konkurs, którego szczegóły będzie można znaleźć na stronie internetowej http://herotrucker.eu/.

W kwestiach merytorycznych kampanię wspierają profesjonaliści i praktycy: grupa  Gotowi do Ratowania oraz Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Patronami medialnymi kampanii są: Polskie Radio PR I, Trans.info, Na Osi, 40ton.net, Polski Traker.

Honorowe Partnerstwo objęli: Główny Inspektorat Transportu Drogowego, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, Transport i Logistyka Polska oraz Stowarzyszenie Klub Polskiego Trakera.

Check Also

Samodzielne testy na obecność Covid-19

Począwszy od 1 września br., każdy chętny pracownik Volkswagen Poznań ma możliwość samodzielnego przetestowania się …