Trucking Girl będzie namawiać kierowców do nauki zasad pierwszej pomocy.
Iwona Blecharczyk, popularna w branży TSL jako Trucking Girl, od lat angażuje się w tego typu akcje społeczne. Tym razem została twarzą kampanii, ponieważ jako osoba pracująca w zawodzie kierowcy zawodowego wie, że poziom wiedzy na temat zasad udzielania pierwszej pomocy wśród jej kolegów jest niski.
Pracujemy i żyjemy w drodze. Często jesteśmy świadkami wypadków – przypomina Iwona Blecharczyk – Jako pierwsi znajdujemy się na miejscu wypadku i musimy udzielić pierwszej pomocy. Dlatego tak ważne jest, by każdy z nas miał wiedzę i umiejętności, jak bezpiecznie pomagać.
Inicjatorem akcji jest Fundacja Truckers Life angażująca się w działania na rzecz kierowców zawodowych. Kampanię wspiera Spółka ORLEN OIL – producent i dystrybutor środków smarnych, w tym Platinum Ultor – najnowszej generacji olejów silnikowych przeznaczonych do samochodów ciężarowych, autobusów i ciężkiego sprzętu.
Twórcy kampanii chcą przekonać kierowców do tego, że nawet podstawowa wiedza na temat udzielania pierwszej pomocy, może uratować życie. Ponadto mają zamiar wynagrodzić tych, którzy wykazali się odwagą i pomogli ofiarom wypadku.
Szukamy bohaterów – stwierdza krótko Dagmara Trusewicz, organizatorka akcji – Nie chcemy, żeby takie osoby były anonimowe. Przeciwnie. Powinny stanowić wzór do naśladowania. Podobnego zdania jest Iwona Blecharczyk – Truckers Life w ramach swojego projektu #HEROTRUCKER nie tylko przeszkoli kierowców, ale także nagłośni historie bohaterów, którzy udzielili pomocy ofiarom wypadku. Pokaże ludzi, którzy uratowali komuś życie. To świetna inicjatywa!
- Znajomość zasad pierwszej pomocy zwiększy bezpieczeństwo na drogach
O tym, jak potrzebne są kursy pierwszej pomocy, świadczą dane statystyczne. Wg raportu Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego na temat stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz działań realizowanych w tym zakresie w roku 2017 doszło do 32760 wypadków drogowych, w których zginęło 2831 osób, a 11103 zostało ciężko rannych.
Dane Policji mówią natomiast, że od początku wakacji w wyniku wypadków drogowych zginęło już ponad 90 osób.
- Start już podczas Verva Street Racing
Kampania rusza podczas Verva Street Racing, największej imprezy motoryzacyjnej w Polsce, gdzie Fundacja Truckers Life wraz z partnerem strategicznym Orlen Oil będą promowali wiedzę na temat pierwszej pomocy.
Akcja #HEROTRUCKER, która potrwa do końca 2019 roku, będzie bazowała na filmach edukacyjnych zawierających instrukcje na temat udzielania pierwszej pomocy w różnych sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia. We wrześniu oficjalnie wystartuje konkurs, którego szczegóły będzie można znaleźć na stronie internetowej http://herotrucker.eu/.
W kwestiach merytorycznych kampanię wspierają profesjonaliści i praktycy: grupa Gotowi do Ratowania oraz Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Patronami medialnymi kampanii są: Polskie Radio PR I, Trans.info, Na Osi, 40ton.net, Polski Traker.
Honorowe Partnerstwo objęli: Główny Inspektorat Transportu Drogowego, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, Transport i Logistyka Polska oraz Stowarzyszenie Klub Polskiego Trakera.