Home / Aktualności / Hybrydowy Thermo King

Hybrydowy Thermo King

Thermo King®, lider w dziedzinie rozwiązań dotyczących kontroli temperatury transportu w różnych zastosowaniach mobilnych i marka Ingersoll Rand, wprowadza nowe hybrydowe agregaty chłodnicze zaprojektowane z myślą o zmniejszeniu wpływu na środowisko i ograniczeniu kosztów transportu z wykorzystaniem samochodów ciężarowych. Nowe agregaty chłodnicze T-Series Hybrid i UT Hybrid firmy Thermo King do samochodów ciężarowych, przyczep i podnośników nożycowych odpowiadają zapotrzebowaniu na technologie, które zapewniają firmom transportowym łatwiejszy dostęp do ograniczonych, miejskich stref niskiej emisji przy jednoczesnym obniżeniu kosztów eksploatacji.

Nowe hybrydowe jedno- i wielotemperaturowe rozwiązanie dla samochodów ciężarowych opiera się na sprawdzonych osiągach agregatów hybrydowych Thermo King SLXi dla naczep. Alternator Frigoblock i sterowanie falownikiem umożliwiają przełączanie napędu montowanego z przodu agregatu T-Series Hybrid i montowanego pod podwoziem agregatu UT Hybrid między silnikiem wysokoprężnym a elektrycznym, gdy jest to wymagane. Umożliwia to firmom transportowym pracę w centrach miast, w dzielnicach mieszkalnych i strefach niskiej emisji z wyłączonym silnikiem wysokoprężnym agregatu.

„Motorem naszych innowacji jest zaangażowanie w spełnianie oczekiwań naszych klientów. Ponadto już od dawna stoimy na stanowisku, że naszym obowiązkiem jest przewodzić branży, projektując i wytwarzając zrównoważone produkty” – mówi Francesco Incalza, wiceprezes ds. zarządzania produktami i marketingu w Thermo King. „Firma Thermo King jako pierwsza zaoferowała swoim europejskim klientom hybrydowe rozwiązania chłodnicze dla naczep, a teraz wprowadza tę technologię do agregatów do samochodów ciężarowych. Jest to kolejny krok na naszej drodze ciągłego rozwoju technologii kontroli klimatu w transporcie i zrównoważonej dystrybucji miejskiej poprzez rozwój bardziej czystego i zelektryfikowanego chłodnictwa transportowego”.

Aby upewnić się, że podczas opracowywania nowego rozwiązania hybrydowego zostaną uwzględnione potrzeby klientów, firma Thermo King współpracowała z Castell Howell Foods, jednym z największych hurtowych dostawców żywności w Wielkiej Brytanii. Od maja 2019 r. firma Castell Howell prowadziła szeroko zakrojone testy w warunkach rzeczywistych, wykorzystując samochód wyposażony w montowany pod podwoziem agregat chłodniczy Thermo King UT Hybrid Spectrum. „Wykorzystywaliśmy hybrydową ciężarówkę przez sześć dni w tygodniu na mieszanych trasach łączących autostrady i trasy w centrum miasta, obsługując ponad 30 dostaw dziennie” – mówi Martin Jones, dyrektor ds. transportu w Castell Howell Foods. „Dzięki zawsze włączonemu trybowi hybrydowemu osiągnęliśmy oszczędność około 20 litrów paliwa dziennie, przez sześć dni w tygodniu. Jest to znaczący wynik dla rentowności pojazdu i cieszymy się, że rozwiązanie Thermo King łączy w sobie najlepsze cechy technologii elektrycznej wykorzystującej alternator oraz napędu silnikiem wysokoprężnym i jak rozwiązanie to sprawdza się w praktyce”.

System został bardzo dobrze przyjęty przez kierowców Castell Howell, głównie ze względu na łatwe i płynne przechodzenie z jednej technologii do drugiej. Kierowca musi tylko odpowiednio nastawić urządzenie, wyjeżdżając z bazy, aby system bezproblemowo przełączał się między trybem elektrycznym i silnikiem wysokoprężnym w zależności od potrzeb agregatu.

„W chłodniejsze, jesienne dni nawet nie włączaliśmy silnika agregatu. Thermo King UT Spectrum to bardzo wydajny agregat z możliwością bardzo szybkiego obniżania temperatury. Nawet w lecie znacznie skraca to czas, kiedy silnik musi być włączony, i zapewnia kierowcom pewną elastyczność podczas dostaw do dzielnic mieszkalnych wcześnie rano” – dodaje Martin Jones.

Nowa technologia hybrydowa Thermo King pomoże firmom transportowym w dostosowywaniu dostaw chłodniczych do wymogów przyszłości, w prowadzeniu inwestycji mających na celu dostosowanie się do nowych przepisów, w kontrolowaniu całkowitych kosztów eksploatacji, a także w zwiększaniu wydajności i osiąganiu ważnych celów dotyczących zrównoważonego rozwoju.

Rozwój produktów T-Series Hybrid i UT Hybrid wpisuje się w aspiracje zrównoważonego rozwoju Ingersoll Rand 2030 oraz jest spójny z zobowiązaniem do zmniejszenia śladu węglowego klienta wynikającego z ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji (HVAC) oraz z transportu chłodniczego o jedną gigatonę1 CO2e – co odpowiada rocznej emisji we Włoszech, Francji i Wielkiej Brytanii razem wziętych.

Check Also

Scania w pionierskim studium wykonalności e-dróg

Scania weźmie udział w brytyjskim studium wykonalności dotyczącym eksploatacji pojazdów ciężarowych z napędem elektrycznym, wykorzystujących …