Home / Aktualności / Busworld w Ameryce

Busworld w Ameryce

Pierwsza edycja wystawy Busworld North America odbędzie się w dniach 28-30 stycznia 2021 r. w Baltimore Convention Center (Baltimore, Maryland, Stany Zjednoczone, czyli rok po inauguracyjnym seminarium Akademii Busworld na targach zorganizowanych przez ABA( American Bus Association) w Omaha w stanie Nebraska. Busworld nigdy dotąd nie zagościł w Ameryce Północnej, ale w świetle zmian dokonujących się w branży autobusowej, zarząd belgijskiej wystawy uznał, że Busworld North America będzie idealną platformą skupiającą lokalnych i międzynarodowych specjalistów z branży.

Przemysł autokarowy w Ameryce Północnej, to aktualnie ponad 3200 firm, reprezentowanych przez ponad 37 000 różnych modeli autobusów, wykonujących ponad 575 milionów przewozów pasażerskich każdego roku. Sprzedaż autokarów w ciągu ostatniej dekady stale wzrasta. Przewiduje się, że rynek autobusów wzrośnie do poziomu 7,59%, osiągając 7,76 mld USD do 2022 r. Inwestycje w rozwój produkcji, a także wzrost zainteresowania tzw. alternatywnymi napędami takimi jak elektryczne są motorem napędowym tego wzrostu.

Kalifornia i Nowy Jork przejęły inicjatywę w przechodzeniu na ekologiczny transport, a celem  jest 2040 r. w którym wszystkie floty tzw. tranzytowych autobusów będą w 100 % składać się z pojazdów bezemisyjnych. W ślad za inicjatorami podążają prawie wszystkie stany w USA wymieniając autobusy napędzane dieslem na elektryczne. Obecnie po amerykańskich drogach jeździ około 650 e-autobusów, ale zgodnie z podjętymi zobowiązaniami do 2045 r. blisko jedna trzecia z około 70 000 wszystkich jeżdżących autobusów zostanie zelektryfikowana. Bezemisyjne autobusy pojawiają się także w innych regionach i miastach Ameryki Północnej, takich jak Kolumbia Brytyjska, Montreal, Toronto i Mexico City.

Busworld North America 2021 zostanie zorganizowany wraz z coroczną wystawą ABA Marketplace.  Stowarzyszenie ABA założone w 1926 roku zrzesza firmy autokarowe, turystyczne Ameryki Północnej. Zrzeszając tysiąc autokarowych i turystycznych firm w USA i Kanadzie oraz 2800 innych reprezentantów branży turystycznej ABA jest najbardziej szanowanym głosem w regionie Ameryki Północnej.

Coroczne wydarzenie „ABA Marketplace”, organizowane jest od 1979 r. przyciągając firmy turystyczne oraz producentów autobusów, podobnie jak Busworld Europe w początkowy okresie rozwoju. Amerykańska wystawa gromadzi ponad 3500 operatorów, dostawców i wystawców, prezentujących swoje produkty oraz biorących udział w różnego typu imprezach towarzyszących wystawie.

Na fot. amerykański model Van Hoola wystawiony na Busworld 2019 w Brukseli.

Check Also

DB Schenker przejmuje fińską grupę logistyczną Vähälä Yhtiöt

Do sieci wiodącego operatora logistycznego w Europie Północnej dołączy pięć terminali i ponad 260 pracowników. …