Home / Aktualności / Elektryczne autobusy Volvo w Australii

Elektryczne autobusy Volvo w Australii

Firma Volvo Buses podjęła współpracę z Urzędem Transportu Publicznego w Australii Zachodniej (PTA) w celu wprowadzenia pierwszych elektrycznych autobusów Volvo do Australii.

„Volvo dąży do bycia liderem elektryfikacji i bycia partnerem dla miast, które chcą wdrożyć długoterminowe zrównoważone rozwiązania transportu publicznego dla swoich mieszkańców. Odnieśliśmy sukcesy w Europie i obu Amerykach wprowadzając zelektryfikowane rozwiązana transportu publicznego i nie możemy się już doczekać, kiedy sprowadzimy nasze pierwsze elektryczne autobusy do Australii ”, mówi Håkan Agnevall, prezes Volvo Buses.

Cztery elektryczne autobusy Volvo zostaną dostarczone do PTA w ramach istniejącej umowy o dostawę autobusów 9000 między Volvo a Transperth, która została podpisana w marcu 2019 r. Umowa zawiera postanowienia dotyczące wprowadzania pojazdów o napędzie alternatywnym do sieci autobusów komunikacji miejskiej, gdy technologia będzie dostępna w australijskiej linii produktów Volvo.

Cieszymy się, że możemy współpracować z PTA w Perth w zakresie pierwszych autobusów elektrycznych w Australii. Nasza współpraca z PTA trwa już ponad dekadę, a za kilka lat miasto Perth będzie rzeczywiście miastem Volvo, gdyż autobusy naszej marki stanowią 100% tamtejszej floty. Umowa Volvo z PTA przypadała na okres rozwoju technologii napędu autobusu z wykorzystaniem silnika Diesla,  układów hybrydowych i akumulatorowo-elektrycznych. PTA może dopasować technologię napędu do trasy i potrzeb linii komunikacyjnych ”, powiedział David Mead, wiceprezes Volvo Buses Asia Pacific.

Wprowadzenie alternatywnych technologii nie jest niczym nowym dla PTA i Volvo. Kiedy Volvo weszło na rynek ze swoimi autobusami hybrydowymi w 2013 roku, obie strony przeprowadziły udaną próbę w Perth udowadniając słuszność nowej koncepcji, ale także przyczyniając się do wzrostu sprzedaży autobusów hybrydowych w całej Australii.

Wypróbowanie nowej, zielonej technologii przysłużyła się naszej sieci transportu publicznego, która jest już jednym z najbardziej przyjaznych środowisku sposobów poruszania się po Perth”, powiedziała Rita Saffioti, minister transportu Australii Zachodniej.

„Po raz pierwszy wypróbowaliśmy elektryczne autobusy na trasie CAT i jestem podekscytowana tym, co dojeżdżający myślą o tej nowej technologii” – powiedziała.

Jednostki będą w pełni elektrycznymi pojazdami o długości 11,7 metra i szerokości 2,5 metra z lokalnymi australijskimi nadwoziami zaprojektowanymi i zbudowanymi przez Volgren Australia. Chociaż te jednostki będą pierwszymi tego typu pojazdami Volvo w regionie Azji i Pacyfiku, podwozia oparte są na sprawdzonej technologii Volvo już wdrożonej w Europie.

„Elektryczny układ napędowy Volvo został sprawdzony jako podstawa naszych kompletnych autobusów elektrycznych w Europie. Dostarczając produkt w formie podwozia, możemy współpracować z długoterminowymi partnerami, takimi jak Volgren, aby zmontować autobus tutaj w Australii. Pozwoliło nam to również stworzyć nowe opcje klimatyczne dla pojazdu, bardziej dostosowane do warunków australijskich ”- powiedział David Mead.

Chociaż przekazanie pierwszych autobusów elektrycznych do PTA nie jest przewidziane do końca przyszłego roku, planowanie trwa. Wdrożenie pojazdów elektrycznych do eksploatacji w Australii jest bardziej skomplikowane niż tradycyjnie napędzanych autobusów . A projekt wystartował w ubiegłym roku.

„Ten projekt dotyczy znacznie więcej niż tylko autobusów. Współpracowaliśmy z PTA w wielu obszarach, takich jak  symulacja tras w celu stworzenia strategii ładowania baterii, infrastruktury ładowania, funkcjonowania zajezdni, szkolenia personelu, elementów bezpieczeństwa, certyfikacji i zgodności z normami. Oznacza to, że tworzymy skalowalny, kompleksowy plan wdrożenia, który może być replikowany w przyszłości ”- dodał David Mead.

Pełna komercjalizacja rozwiązania elektrycznego autobusu dla Australii nastąpi w 2022 roku.

Check Also

DB Schenker przejmuje fińską grupę logistyczną Vähälä Yhtiöt

Do sieci wiodącego operatora logistycznego w Europie Północnej dołączy pięć terminali i ponad 260 pracowników. …