Home / Aktualności / De Lijn i VDL na rzecz ekologii

De Lijn i VDL na rzecz ekologii

Współpraca między flamandzkim przewoźnikiem pasażerskim De Lijn i VDL będzie kontynuowana za sprawą zamówieniu na 70 autobusów hybrydowych Citea SLFA-180 Hybrid. Zostaną one dostarczone w drugiej połowie 2021 roku, a ich eksploatacja będzie odbywać się w różnych miejscach na terenie Flandrii jednak głównym celem współpracy jest zorganizowanie transportu elektrycznego we wszystkich 13 miastach centralnych do 2025 r. Priorytetem będą strefy niskiej emisji w Brukseli i Antwerpii. Zamówienie jest częścią umowy ramowej na zakup 400 autobusów VDL podpisanej w zeszłym roku.

Roger Kesteloot, dyrektor generalny De Lijn: „Autobusy hybrydowe to duży krok naprzód w ekologii w transporcie publicznym. Zamówienie na 70 autobusów hybrydowych wpisuje się w nasze plany przyspieszenia procesu odmładzania floty autobusów. Jest to konieczne, ponieważ chcemy do 2025 roku przejść na elektrycznie napędy. Łącznie w latach 2020-2022 spodziewanych jest 270 nowych hybryd, a spośród trzech autobusów firmy De Lijn jeden to „zielony”.

Filip Malefason, dyrektor VDL Bus & Coach Belgium: „De Lijn zamówił już w sumie 890 pojazdów od VDL Bus & Coach od 2014 r. Dzięki temu zamówieniu udział autobusów zasilanych energią elektryczną stale rośnie, a Flandria staje się coraz bardziej ekologiczna. VDL Bus & Coach jest dumny, że wspólnie z De Lijn jesteśmy w stanie zrealizować przejście z autobusów z silnikiem wysokoprężnym na hybrydowe autobusy elektryczne aż do autobusów w pełni elektrycznych. Autobusy hybrydowe emitują również mniej hałasu w porównaniu z konwencjonalnymi autobusami z silnikiem diesla. Autobusy hybrydowe będą produkowane w naszej belgijskiej firmie VDL Bus Roeselare”.

Ta generacja hybrydowych Citei została opracowana na podstawie doświadczeń zdobytych przez De Lijn i VDL Bus & Coach z dostarczonymi w przeszłości pojazdami. Hybrydowa, przegubowa, niskopodłogowa Citea ma ten sam elektryczny układ napędowy, co Citea Electric. Dzięki nowej i kompaktowej technologii akumulatorów „High-Power” ten pojazd hybrydowy może być używany jako w pełni elektryczny autobus w centrach miast i strefach niskiej emisji. De Lijn zdecydował się na dużą pojemność akumulatorów, aby autobusy z w pełni naładowanymi akumulatorami mogły jeździć bezemisyjnie na dystansach do 30 kilometrów. Wszystkie autobusy hybrydowe są obsługiwane przez generator, który spełnia najsurowsze obecne europejskie normy środowiskowe i można go włączyć, aby w razie potrzeby naładować akumulatory. Ponadto akumulatory można ładować za pomocą wtyczki ładowania CCS Combo2.

W przyszłości autonomię elektryczną autobusów hybrydowych można jeszcze bardziej zwiększyć, rozszerzając je o opcję szybkiego ładowania. Umożliwiłoby to ładowanie autobusów za pomocą pantografu zintegrowanego z infrastrukturą ładowania.

Citea SLFA-180 Hybrid ma silnik elektryczny o mocy 240 kW w połączeniu z pakietem akumulatorów „High-Power” o pojemności 64 kWh. Ponadto wszystkie autobusy hybrydowe są wyposażone w 4-cylindrowy generator Euro 6 o mocy 210 kW, który może zasilać akumulator. Dzięki połączeniu szeregowego systemu hybrydowego z zaawansowanym technologicznie pakietem akumulatorów nowa generacja hybrydowych Citei może ponad połowę czasu jazdy funkcjonować elektrycznie.

Check Also

Mój elektryk MAN eTGE

Aż do 70 000 PLN mniej można zapłacić za samochód MAN TGE z napędem elektrycznym. …