Home / Aktualności / De Lijn i VDL na rzecz ekologii

De Lijn i VDL na rzecz ekologii

Współpraca między flamandzkim przewoźnikiem pasażerskim De Lijn i VDL będzie kontynuowana za sprawą zamówieniu na 70 autobusów hybrydowych Citea SLFA-180 Hybrid. Zostaną one dostarczone w drugiej połowie 2021 roku, a ich eksploatacja będzie odbywać się w różnych miejscach na terenie Flandrii jednak głównym celem współpracy jest zorganizowanie transportu elektrycznego we wszystkich 13 miastach centralnych do 2025 r. Priorytetem będą strefy niskiej emisji w Brukseli i Antwerpii. Zamówienie jest częścią umowy ramowej na zakup 400 autobusów VDL podpisanej w zeszłym roku.

Roger Kesteloot, dyrektor generalny De Lijn: „Autobusy hybrydowe to duży krok naprzód w ekologii w transporcie publicznym. Zamówienie na 70 autobusów hybrydowych wpisuje się w nasze plany przyspieszenia procesu odmładzania floty autobusów. Jest to konieczne, ponieważ chcemy do 2025 roku przejść na elektrycznie napędy. Łącznie w latach 2020-2022 spodziewanych jest 270 nowych hybryd, a spośród trzech autobusów firmy De Lijn jeden to „zielony”.

Filip Malefason, dyrektor VDL Bus & Coach Belgium: „De Lijn zamówił już w sumie 890 pojazdów od VDL Bus & Coach od 2014 r. Dzięki temu zamówieniu udział autobusów zasilanych energią elektryczną stale rośnie, a Flandria staje się coraz bardziej ekologiczna. VDL Bus & Coach jest dumny, że wspólnie z De Lijn jesteśmy w stanie zrealizować przejście z autobusów z silnikiem wysokoprężnym na hybrydowe autobusy elektryczne aż do autobusów w pełni elektrycznych. Autobusy hybrydowe emitują również mniej hałasu w porównaniu z konwencjonalnymi autobusami z silnikiem diesla. Autobusy hybrydowe będą produkowane w naszej belgijskiej firmie VDL Bus Roeselare”.

Ta generacja hybrydowych Citei została opracowana na podstawie doświadczeń zdobytych przez De Lijn i VDL Bus & Coach z dostarczonymi w przeszłości pojazdami. Hybrydowa, przegubowa, niskopodłogowa Citea ma ten sam elektryczny układ napędowy, co Citea Electric. Dzięki nowej i kompaktowej technologii akumulatorów „High-Power” ten pojazd hybrydowy może być używany jako w pełni elektryczny autobus w centrach miast i strefach niskiej emisji. De Lijn zdecydował się na dużą pojemność akumulatorów, aby autobusy z w pełni naładowanymi akumulatorami mogły jeździć bezemisyjnie na dystansach do 30 kilometrów. Wszystkie autobusy hybrydowe są obsługiwane przez generator, który spełnia najsurowsze obecne europejskie normy środowiskowe i można go włączyć, aby w razie potrzeby naładować akumulatory. Ponadto akumulatory można ładować za pomocą wtyczki ładowania CCS Combo2.

W przyszłości autonomię elektryczną autobusów hybrydowych można jeszcze bardziej zwiększyć, rozszerzając je o opcję szybkiego ładowania. Umożliwiłoby to ładowanie autobusów za pomocą pantografu zintegrowanego z infrastrukturą ładowania.

Citea SLFA-180 Hybrid ma silnik elektryczny o mocy 240 kW w połączeniu z pakietem akumulatorów „High-Power” o pojemności 64 kWh. Ponadto wszystkie autobusy hybrydowe są wyposażone w 4-cylindrowy generator Euro 6 o mocy 210 kW, który może zasilać akumulator. Dzięki połączeniu szeregowego systemu hybrydowego z zaawansowanym technologicznie pakietem akumulatorów nowa generacja hybrydowych Citei może ponad połowę czasu jazdy funkcjonować elektrycznie.

Check Also

Samodzielne testy na obecność Covid-19

Począwszy od 1 września br., każdy chętny pracownik Volkswagen Poznań ma możliwość samodzielnego przetestowania się …