Daimler Trucks & Buses dokonuje kolejnego przełomu na drodze do elektryfikacji swojej oferty pojazdów: klienci na całym świecie przejechali już ciężarówkami i autobusami z elektrycznym napędem akumulatorowym ponad siedem milionów kilometrów, nie emitując lokalnie dwutlenku węgla. Pozytywne opinie klientów i wnioski wypływające z intensywnych praktycznych testów przeprowadzonych z udziałem elektrycznych ciężarówek marek Mercedes-Benz, FUSO i Freightliner dowodzą, że już dziś możliwa jest elektryfikacja drogowego transportu towarowego. Ponadto od 2018 r. w wielu europejskich miastach eksploatowany jest elektryczny autobus miejski marki Mercedes-Benz – produkowany seryjnie eCitaro.
W ramach swojej strategii elektryfikacji Daimler Trucks planuje zaoferować do roku 2022 pojazdy elektryczne na wszystkich głównych światowych rynkach zbytu ‒ począwszy od FUSO eCantera w segmencie lekkim, poprzez Freightlinera eM2 w segmencie średniociężkim po Mercedes-Benz eActrosa i Freightlinera eCascadia w segmencie ciężkim.
Martin Daum, prezes zarządu Daimler Truck AG i członek zarządu Daimler AG: „Jako jeden z największych producentów pojazdów użytkowych na świecie, pragniemy być liderem innowacyjności i technologii również w obszarze napędów alternatywnych. Przykładowo nasz neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla autobus miejski eCitaro już od roku 2018 jest produkowany seryjnie i elektryfikuje transport publiczny w wielu miastach. Oferując także elektryczne ciężarówki, chcemy zapewnić naszym klientom pojazdy dorównujące konwencjonalnym samochodom ciężarowym pod względem dostępności i wydajności. Właśnie to motywowało nas do oddawania elektrycznych ciężarówek w ręce klientów już na wczesnym etapie prac. Dzięki naszej globalnej obecności, klienci na całym świecie testują różne konstrukcje pojazdów w rozlicznych praktycznych zastosowaniach. Daje to nam szczególną przewagę nad konkurencją. Istotne wnioski wypływające z intensywnego dialogu z klientami i wielu kilometrów pokonanych w ramach testów już od kilku lat uwzględniamy bezpośrednio w przygotowaniu produkcji seryjnej naszych elektrycznych ciężarówek”.