Home / Aktualności / Mercedes na ciekły wodór
Mit Wasserstoff zum CO2-neutralen Transport On our way to a hydrogen future

Mercedes na ciekły wodór

GenH2 Truck marki Mercdes-Benz, samochód ciężarowy z ogniwami paliwowymi o zasięgu do 1000 kilometrów przeznaczony do elastycznego i wymagającego transportu dalekobieżnego. Jego premiera odbyła się 16 wrześnie br, a testy u klientów przewidziane są w 2023 r. Rozpoczęcie produkcji seryjnej planowane są na drugą połowę bieżącej dekady.

Na fotografii przedseryjny model ciągnik siodłowego, a obok niego wysokiej mocy ogniwo paliwowe. Wytwarzana w nim energia elektryczna wykorzystywana prze dwa silniki elektryczne o łącznej mocy ciągłej 2 x 230 kW i moc maksymalnej 2 x 330 kW. Moment obrotowy wynosi odpowiednio 2 x 1577 Nm i 2 x 2071 Nm. Produktem ubocznym procesy wytwarzanie energii elektrycznej  z wodoru jest para wodna wydobywająca się z rury wydechowej oraz energia cieplna. Seryjna wersja GenH2 będzie wykorzystywana w zestawach pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej 40 ton i ładowność 25 ton. Więcej na ten temat w najbliższym wydaniu Polskiego Trakera.

Check Also

DB Schenker przejmuje fińską grupę logistyczną Vähälä Yhtiöt

Do sieci wiodącego operatora logistycznego w Europie Północnej dołączy pięć terminali i ponad 260 pracowników. …