Home / Aktualności / Arocs z PPC
Arocs 4151 AK, 8x8/4, OM 471, inline 6, 12.8 l, Euro VI, D, 375 kW (510 hp), 2500 Nm / Arocs 4146 K, 8x4/4, OM 470, R6, 10,7 l, Euro VI, D, 335 kW (455 PS), 2200 Nm Arocs 4151 AK, 8x8/4, OM 471, inline 6, 12.8 l, Euro VI, D, 375 kW (510 hp), 2500 Nm / Arocs 4146 K, 8x4/4, OM 470, inline 6, 10.7 l, Euro VI, D, 335 kW (455 hp), 2200 Nm

Arocs z PPC

Praca na budowie wymaga solidnych narzędzi, jest ciężka i wiąże się z ogromnym wysiłkiem. Nowy Mercedes-Benz Arocs posiada wszelkie atuty, czyniące go doskonałym partnerem w realizacji zadań w transporcie budowlanym: mocne silniki, różnorodne konfiguracje napędu i solidny układ jezdny, jako bazę nośną dla specjalistycznych zabudów. Bogata oferta Arocsa umożliwia klientom tworzenie indywidualnych rozwiązań transportowych, dostosowanych do realizowanych zadań. Wymagania dzisiejszego transportu budowlanego jednak na tym się nie kończą. Operacje w tej branży to logistyczne mistrzostwo – realizuje się je często w ekstremalnych warunkach i wymagają zastosowania nowoczesnej techniki. Dokładnie taki rodzaj innowacji pojawia się w budownictwie wraz z nowym Arocsem. Wyposażony w system Predictive Powertrain Control (PPC) najnowszej generacji, asystenta martwego pola i Active Brake Assist, a także we wchodzące na rynek MirrorCam, Multimedia Cockpit oraz platformę łączności sieciowej Truck Data Center (TDC) – wyznacza on nowe standardy w zakresie ekonomiczności, cyfryzacji, bezpieczeństwa i łączności sieciowej.

Teraz również Mercedes-Benz Arocs korzysta z rozbudowanego systemu Predictive Powertrain Control, sterującego tempomatem i skrzynią biegów. Jest on użyteczny także w ruchu międzymiastowym i zapewnia duży spadek zużycia paliwa właśnie Arocsowi, jeżdżącemu często lokalnymi drogami. Nowa generacja PPC, oprócz systemu lokalizacji pojazdu GPS, korzysta z cyfrowych map drogowych, danych topograficznych oraz informacji o kształcie zakrętów, geometrii skrzyżowań i rond oraz o znakach drogowych. Arocs może więc zawsze wybierać bieg i prędkość umożliwiające paliwooszczędną jazdę, nie tylko na zjazdach i podjazdach, ale także na krętych drogach między miastami i miejscowościami, co czyni jazdę nim maksymalnie oszczędną i komfortową.

Te walory nowego Arocsa potwierdzają nawet doświadczeni profesjonaliści. Jednym z nich jest Felix Amann, kierowca w firmie Meichle + Mohr, który miał już okazję gruntownie wypróbować nowego Arocsa na szosach wokół Jeziora Bodeńskiego i jest zadowolony ze wsparcia nowego systemu. „Dzięki nowemu Predictive Powertrain Control mogę teraz jeździć wygodniej, z tempomatem także po drogach lokalnych”. Roland Maier, szef floty samochodowej w firmie Meichle + Mohr, dodaje: „Nawet bardzo dobry kierowca, doskonale znający trasę, nie osiągnie w ruchu międzymiastowym poziomu zużycia paliwa nowego Arocsa z udoskonalonym PPC”. Arocs jest na drodze nawet o pięć procent oszczędniejszy od modeli pozbawionych inteligentnego sterowania tempomatem i skrzynią biegów. System PPC jest teraz dostępny także dla pojazdów do transportu ciężkiego do 120 ton, pojazdów z napędem na wszystkie koła, napędem Hydraulic Auxiliary Drive (HAD) lub wyposażonych w turbosprzęgło z retarderem (TRK) – z wyjątkiem betonomieszarek. Zużycie paliwa obniża się jeszcze bardziej w połączeniu z MirrorCam, dzięki udoskonalonej aerodynamice opływowych obudów kamer, umieszczonych po bokach na ramie dachowej kabiny. Dostępny opcjonalnie w nowym Arocsie system MirrorCam zastępuje tradycyjne lusterka główne i szerokokątne – składa się z dwóch skierowanych do tyłu kamer, z których obraz widoczny jest na dwóch 15-calowych wyświetlaczach umieszczonych na słupkach A w kabinie kierowcy. Arocs to pierwsza budowlana ciężarówka dostępna z tym systemem.

Check Also

DB Schenker przejmuje fińską grupę logistyczną Vähälä Yhtiöt

Do sieci wiodącego operatora logistycznego w Europie Północnej dołączy pięć terminali i ponad 260 pracowników. …