Home / Aktualności / Nowy Mercedes-Benz Intouro
Mercedes-Benz Intouro (links), Exterieur, blau metallic, OM 936 mit 260 kW (354 PS), 7,7 L Hubraum, 8-Gang Mercedes PowerShift, Active Brake Assist 5, Sideguard Assist, Spur-Assisten t, BiXenon-Scheinwerfer, Länge/Breite/Höhe: 12.180/2.550/3.365 mm, Bestuhlung: 1/55 // Mercedes-Benz Intouro M, Exterieur, blau metallic, OM 936 mit 260 kW (354 PS), 7,7 L Hubraum, 6-Gang Automatikgetriebe, Active Brake Assist 5, Sideguard Assist, Spur-Assistent, BiXenon-Scheinwerfer, Länge/Breite/Höhe: 13.090/2.550/3.365 mm, Bestuhlung: 1/59. Mercedes-Benz Intouro (left), Exterior, blue metallic, OM 936 rated at 260 kW/354 hp, displacement 7.7 l, 8-speed Mercedes PowerShift transmission, Active Brake Assist 5, Sideguard Assist, Lane Assist, BiXenon headlamps, length/width/height: 12180/2550/3365 mm, seating: 1/55. / Mercedes-Benz Intouro M, Exterior, blue metallic, OM 936 rated at 260 kW/354 hp, displacement 7.7 l, 6-speed automatic transmission, Active Brake Assist 5, Sideguard Assist, Lane Assist, BiXenon headlamps, length/width/height: 13090/2550/3365 mm, seating: 1/59.

Nowy Mercedes-Benz Intouro

Maksymalnie zoptymalizowana ekonomika i elastyczność, najwyższa funkcjonalność i komfort skrojony na miarę konkretnego zastosowania, oraz zabezpieczenia w postaci przełomowych systemów wspomagania: Całkowicie na nowo zaprojektowany Mercedes-Benz Intouro podnosi poprzeczkę dla autobusów do przewozów międzymiastowych i wycieczkowych na zupełnie nowy poziom. Intouro oferuje szeroką gamę możliwych konfiguracji. Począwszy od funkcjonalnego wysokopodłogowego autobusu międzymiastowego z przedziałem bagażowym, poprzez autobus szkolny i pojazd do przewozów transferowych, jak również w transporcie pracowniczym aż po komfortowy autobus na całodniowe wycieczki i wyjazdy weekendowe.

Na początek Intouro zostanie wprowadzony na rynek w swoim zasadniczym, najliczniej obsadzonym przez niego segmencie jako Intouro o długości 12,18 m i Intouro M o długości 13,09 m. Następnie pojawi się wyjątkowo zwrotny Intouro K (długość 10,75 m) i trzyosiowy Intouro L o długości 14,88 m. Różnorodność modeli Intouro jest naprawdę fascynująca, bowiem dzięki swojej modułowej budowie zapewnia właściwą odpowiedź na każde pytanie.

Jako prawdziwy Mercedes-Benz nowy Intouro oferuje poziom bezpieczeństwa, który nie ma sobie równych w jego segmencie. Jest on pierwszym autobusem wyposażonym w jedyny w swoim rodzaju układ wspomagania hamowania awaryjnego Active Brake Assist 5 – w skrócie ABA 5 –, stanowiący kolejny kamień milowy w procesie podnoszenia poziomu bezpieczeństwa. ABA 5 jest pierwszym systemem, w którym zdecydowano się na połączenie radaru i kamery. Dostępny na życzenie układ wspomagania może wykonywać automatyczny manewr hamowania awaryjnego w granicach działania systemu aż do momentu całkowitego zatrzymania pojazdu w reakcji na nieruchome i ruchome przeszkody. Będący pierwszym na świecie autobusowym asystentem hamowania awaryjnego ABA 5 może teraz spowodować nawet automatyczne pełne zatrzymanie awaryjne w przypadku rozpoznania poruszających się osób.

Wyjątkowe nowe elementy wyposażenia poprawiającego bezpieczeństwo jazdy Intouro obejmują również opcjonalny, oparty na technologii radarowej układ wspomagania skrętu Sideguard Assist z funkcją rozpoznawania osób. Wspiera on kierowcę, zwłaszcza podczas wykonywania manewru skrętu w terenie zabudowanym, i skutecznie chroni słabszych użytkowników dróg, takich jak piesi czy rowerzyści.

Ze względu na znacznie poszerzony wachlarz zastosowań nowy Intouro zastąpi poprzednią serię. Opracowanie nowego modelu stało się również impulsem do uporządkowania produktów Daimler Buses w segmencie autobusów międzymiastowych: Dotychczasowe serie MultiClass 400 UL i UL business siostrzanej marki Setra zostają połączone w nowym Intouro. Aczkolwiek bardzo popularna seria MultiClass 400 LE business pozostanie niezmiennie w asortymencie Setry. Zabieg ten daje w efekcie jasno ustrukturyzowaną ofertę: Segment wysokopodłogowych autobusów międzymiastowych obejmuje nowy Mercedes-Benz Intouro, a segment niskopodłogowych autobusów przejmuje Setra LE business.

Check Also

Samodzielne testy na obecność Covid-19

Począwszy od 1 września br., każdy chętny pracownik Volkswagen Poznań ma możliwość samodzielnego przetestowania się …