Home / Aktualności / Scania z tytułem „Green Truck”

Scania z tytułem „Green Truck”

Prestiżowy niemiecki test porównawczy „Green Truck” ma na celu wskazanie pojazdu ciężarowego, który zapewnia najniższe zużycie paliwa. Scania po raz kolejny udowodniła, że ​​oszczędność paliwa można połączyć z najwyższą średnią prędkością, oferując tym samym europejskim przewoźnikom doskonałe rozwiązanie transportowe.

W tym roku podczas testów analizowano wyniki pojazdów ciężarowych o DMC zestawu do 40 t oraz z silnikami o mocy powyżej 500 KM od trzech producentów. Testy odbyły się na drodze publicznej na odcinku o długości 360 km, znajdującym się na północ od Monachium.

Przy średnim zużyciu paliwa 25,14 l/100 km i średniej prędkości 80,42 km/h, uzyskanych podczas testu, to Scania R 540 okazała się najbardziej ekonomicznym i przyjaznym dla środowiska pojazdem ciężarowym w walce o tytuł „Green Truck”. Zdobycie tytułu w 2020 r. to już piąte zwycięstwo marki Scania od czasu ustanowienia nagrody w 2013 r.

Zdobywanie tego tytułu przez cztery kolejne lata, przy różnych parametrach DMC zestawu i mocy silnika, dowodzi tego, co wielu europejskich klientów odkryło już dawno, a mianowicie, że Scania nie ma sobie równych jeśli chodzi o poziom zużycia paliwa w transporcie długodystansowym. Te znakomite wyniki wpływają nie tylko na rentowność naszych klientów, ale także stanowią istotny wkład w osiągnięcie celów Scania w zakresie emisji CO2 w ramach porozumienia paryskiego – komentuje Stefan Dorski, starszy wiceprezes, dyrektor Scania Trucks.

Organizatorami testów „Green Truck” są dwa wiodące niemieckie magazyny branżowe „Trucker” i „VerkehrsRundschau”. Testy są rygorystycznie monitorowane i odbywają się na drogach publicznych na północ od Monachium przez tydzień, we wrześniu. Wyniki pojazdów uzyskane przy różnych warunkach jazdy, takich jak ruch uliczny i pogoda, są porównywane z wynikami pojazdu referencyjnego. Wszystkie pojazdy zostały wyposażone w opony tej samej marki (o tym samym poziomie zużycia i ciśnienia).

Silnik spalinowy i olej napędowy pozostaną głównymi filarami systemów transportu drogowego do końca tej dekady, dlatego tak ważna jest ciągła poprawa efektywności paliwowej. Chociaż naszą przyszłością są paliwa odnawialne i elektryfikacja, to ten wynik jest nadal wielkim osiągnięciem Scania – mówi Stefan Dorski.

Check Also

Samodzielne testy na obecność Covid-19

Począwszy od 1 września br., każdy chętny pracownik Volkswagen Poznań ma możliwość samodzielnego przetestowania się …