Od 2019 roku wszystkie nowe modele grupy PSA są wyposażone w całkowicie elektryczne lub hybrydowe układy napędowe typu plug-in. Celem jest zelektryfikowaniecałej gamy samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych do 2025 roku, natomiast przed końcem 2021 wszystkie lekkie samochodów dostawcze grupy PSA będą dostępne w wersji elektrycznej..
Nowy Peugeot e-Expert, Citroën ë-Jumpy, Opel Vivaro-e i Vauxhall Vivaro-e zostały zaprojektowane w ramach programu międzybranżowego i oferują ładowność i pojemność ładunkową bez kompromisów dla wszystkich klientów. W projekcie wyróżnionych vanów wykorzystano nowej generacji technologię i systemy wspomagające bezpieczeństwo i komfort. Tytuł International Van of the Year 2021 jest drugim tytułem przyznanym pojazdom grupy PSA w ciągu dwóch lat. Ostatnie wyróżnienie jest potwierdzeniem nowych trendów na rynku samochodów dostawczych w nurcie których znalazły się zelektryfikowane samochody Grupy PSA.
Jarlath Sweeney, przewodniczący jury IVOTY, komentuje decyzję jury:
„Kwartet PSA to pierwsze elektryczne samochody dostawcze na rynku sprzedawane w całej Europie o zasięgu ponad 300 kilometrów. Są solidnie zbudowane z doskonałymi właściwościami jezdnymi i poza niższym poziomem hałasu niewiele różni je od wersji z silnikiem wysokoprężnym ”.
„Całkowicie elektryczna wersja kompaktowego vana, daje ogromny impuls do e-mobilności w przedsiębiorstwach oraz rozwoju bezemisyjnego transportu”.
„e-vany PSA wyznaczają nowy standard – i przyspieszają postęp, więc są godnymi posiadaczami tytułu „International Van of the Year”. Każda marka należąca do PSA opracowała elektryczne wersje od furgonetki do minibusa i oferując prawie taką samą ładowność i przestrzeń ładunkową (pasażerską)”.„Nowy kwartet samochodów dostawczych EV firmy PSA oparty na koncepcji integracji platform silników elektrycznych i spalinowych pozwala uzyskiwać zasięg odpowiedni dla konkretnych zastosowań.”
W pełni elektryczne wersje kompaktowych samochodów dostawczych czterech marek są produkowane w fabryce Hordain w północnej Francji natomiast montowane w nich elektryczne układy napędowe pochodzą z fabryki w Trémery na wschodzie kraju. Elektryki w zależności od źródła zasilania uzyskują zasięg: do 230 km w cyklu WLTP z akumulatorem 50 kWh oraz do 330 kilometrów cyklu WLTP z akumulatorem 75 kWh