Home / Aktualności / VDL Bus & Coach debiutuje w islandzkim transporcie międzymiastowym

VDL Bus & Coach debiutuje w islandzkim transporcie międzymiastowym

Dostarczając 5 autobusów Futura FMD2-148, VDL Bus & Coach debiutuje w transporcie publicznym i międzymiastowym na Islandii. To kamień milowy pod wieloma względami, ponieważ odbywa się we współpracy z nowym klientem, Hópbílar z Hafnarfjörður.

„Chociaż nasze autokary od wielu lat są dobrze znanym widokiem na islandzkich drogach, nigdy wcześniej nie dostarczono na Islandię Futury FMD2” – mówi Pieter Gerdingh, Business Manager Range Coach Range VDL Bus & Coach. „Jesteśmy dumni, że dzięki tym wielofunkcyjnym autobusom możemy jeszcze bardziej przyczynić się do uczynienia tej pięknej wyspy jeszcze bardziej dostępną dla gości i mieszkańców. Wciąż młoda współpraca z VélRás, naszym niezależnym dystrybutorem na Islandii, już przynosi owoce. Naszą ambicją jest zostać liderem rynku i przyciągnąć więcej nowych klientów”.

Hópbílar z Hafnarfjörður obchodzi w tym roku 25-lecie istnienia. Firma od dawna jest głównym graczem na Islandii, aktywnym w transporcie publicznym i międzymiastowym na terenie całego kraju. Hópbílar współpracuje z międzynarodowymi organizacjami turystycznymi, a także firmami lotniczymi i wycieczkowymi. Ich flota składa się z ponad 110 pojazdów, w tym autokarów, autobusów komunikacji miejskiej oraz mini, midi busów. Wiele z nich została przystosowana do transportu wózków inwalidzkich.

„Nasza strategia, zrównoważonego rozwoju oparta na produkcji  min. lekkich i paliwooszczędnych autobusów, doskonale wpisuje się w ambicje Hópbílar. Kierowcy zostali przeszkoleni w zakresie ekologicznej jazdy, a właściciele Hópbílar bardzo świadomie pracują nad dalszym zmniejszeniem swojego śladu węglowego ”.

„Od samego początku firma Hópbílar koncentruje się na minimalizowaniu negatywnego wpływu swej działalności na środowisko” – wyjaśnia kierownik ds. Zakupów Örn Óskarsson. „Mając to na uwadze, w 2003 roku wdrożyliśmy system zarządzania środowiskowego zgodny z wymaganiami normy ISO-14001. To zobowiązuje nas do wyboru konkretnych dostawców  pojazdów”.

Zakupione autobusy VDL Futura FMD2  występują w najdłuższej dostępnej wersji: 14,8 metra. Część z nich będzie wyposażona w windę dla wózków inwalidzkich. Podłoga o wysokości 1250 mm zapewnia łatwe wchodzenie i wychodzenie.

Pojazdy będą kursować głównie na południu i południowym zachodzie Islandii na różnych liniach biegnących do Reykjaviku, a ponadto będą regularnie kursować do Akureyri miasta położonego na północy kraju. Futury będą również kursować na liniach łączących przeprawę promową na wyspę Vestmannaeyjar.

Check Also

Scania w pionierskim studium wykonalności e-dróg

Scania weźmie udział w brytyjskim studium wykonalności dotyczącym eksploatacji pojazdów ciężarowych z napędem elektrycznym, wykorzystujących …