Home / Aktualności / 102 egzemplarze elektrycznych modeli VDL Citea dla Oslo South

102 egzemplarze elektrycznych modeli VDL Citea dla Oslo South

Największa flota autobusów elektrycznych, które zostaną dostarczone przez VDL Bus & Coach, będzie jeździć po drogach Oslo od stycznia 2022 r. Dostarczając 102 egzemplarze Citea, VDL Bus & Coach przyczynia się do realizacji ważnego celu norweskiego miasta: do 2028 r. Transport publiczny musi być całkowicie bezemisyjne. 83 Citea SLFA-180 Electric i 19 SLF-120 Electric pokona łącznie około 7 milionów czystych kilometrów rocznie.

„Chętnie wykorzystamy naszą wiedzę i doświadczenie jako europejski lider w dziedzinie elektrycznego transportu publicznego, aby przyczynić się do realizacji ambitnych celów klimatycznych Oslo” – mówi Frank Reichel, dyrektor zarządzający VDL Bus & Coach Norway. „Nasze 40 elektrycznych autobusów Citea już eksploatowanych w Oslo i 8 Citea Electric używanych jako autobusy wahadłowe na lotnisku Avinor w Oslo przejechało już prawie 2 miliony kilometrów elektrycznych. Jesteśmy niezwykle dumni, że największa flota e-busów w Norwegii będzie składać się prawie w całości z autobusów VDL. To kolejny dowód na to, że nasza strategia proaktywnego podejścia do rynku w Norwegii jest skuteczna ”.

Operację w Oslo przeprowadzi Norgesbuss od 9 stycznia 2022 r. 83 VDL-Citea SLFA-180 Electric są wyposażone w pantograf na dachu, a 19 Citea SLF-120 Electric w punkt ładowania CCS. Autobusy będą ładowane głównie w zajezdni. Autobusy elektryczne będą jeździć na południe od Oslo, w dzielnicach Søndre Nordstrand, Nordstrand i częściach Nordre Follo. Niektóre pojazdy będą używane 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

„Norgesbuss jest jednym z wiodących przewoźników autobusowych w Norwegii i nieustannie pracujemy nad tym, aby transport publiczny był bardziej atrakcyjny dla pasażerów” – mówi Atle Rønning, dyrektor generalny Norgesbuss AS. „Oferujemy solidne, przyszłościowe rozwiązania. Dzięki ciągłemu przechodzeniu do bardziej zeroemisyjnych operacji, jesteśmy szczęśliwi, że mogliśmy współpracować z VDL w tym przetargu. Dzięki ich osiągnięciom w zakresie dużych operacji e-busów i naszemu połączonemu doświadczeniu z niecierpliwością czekamy na zapewnienie przyjaznego dla środowiska transportu jeszcze większej liczbie pasażerów w Oslo. ”

Obecnie 10% z 1200 autobusów miejskich obsługiwanych przez zarząd komunikacji miejskiej Ruter to autobusy elektryczne. Oslo, Zielona Stolica Europy w 2019 r., ma jedne z najskuteczniejszych w Europie systemów mierzenia zanieczyszczeń. Miasto stało się laboratorium testowania nowych rozwiązań transportu elektrycznego, a piesi i rowerzyści mają pierwszeństwo przed samochodami. Od 2023 roku wszystkie taksówki w Oslo muszą mieć zerową emisję. Do 2030 roku Oslo ma być pierwszą stolicą świata bez emisji gazów cieplarnianych.

Dostawa 102 elektrycznych Citea do Norgesbuss, obsługującego przedsiębiorstwo transportu publicznego Ruter, jest największym jak dotychczas zamówieniem dla VDL Bus & Coach. To o 2 autobusy więcej niż dostarczono na koncesję Amstelland Meerlanden, gdzie od kwietnia 2018 roku na lotnisku Schiphol w Holandii i wokół niego jeździ 100 elektrycznych przegubowych Citei.

VDL działa w branży transportu elektrycznego od ponad 25 lat. Od czasu wprowadzenia pierwszego modelu Citea SLF-120 Electric w Genewie podczas targów UITP Mobility & City Transport w 2013 roku, VDL Bus & Coach mocno skupia się na mobilności elektrycznej. Przy prawie 800 autobusach w 10 krajach i ponad 150 000 kilometrów w wielu europejskich miastach i regionach każdego dnia, magiczny limit 100 milionów kilometrów elektrycznych jest w zasięgu autobusów VDL.

VDL Bus & Coach stała się jednym z najważniejszych graczy w Europie w dziedzinie elektromobilności. W 2021 roku VDL Bus & Coach zaprezentuje nową generację elektrycznych modeli Citea.

VDL Bus & Coach wprowadza między innymi innowacyjną kompozytową konstrukcję ścian bocznych, która jest o 15% lżejsza niż konwencjonalna ściana boczna. Akumulator jest standardowo wbudowany w podłogę. Zapewnia to lepszy rozkład masy, większą stabilność (bezpieczeństwo) i zwiększa pojemność pasażerów. Wybór wydajnych komponentów, lekka konstrukcja, dobra izolacja, aerodynamiczna konstrukcja i optymalne zarządzanie energią zmniejszają zużycie energii przez pojazd nawet o 30%.

Check Also

Samodzielne testy na obecność Covid-19

Począwszy od 1 września br., każdy chętny pracownik Volkswagen Poznań ma możliwość samodzielnego przetestowania się …