Home / Aktualności / Nowy rozmiar paliwooszczędnej opony MICHELIN X Multi Energy

Nowy rozmiar paliwooszczędnej opony MICHELIN X Multi Energy

Marka Michelin wprowadza nowy rozmiar swojej popularnej opony ciężarowej MICHELIN X Multi Energy przeznaczonej do transportu międzynarodowego, krajowego i regionalnego. Dotychczasowa oferta poszerza się o model 315/80 R 22.5 na osie prowadzącą i napędową. Opona w istotny sposób obniża zużycie paliwa oraz charakteryzuje się trwałością i wydłużonym czasem użytkowania, co przekłada się bezpośrednio na niższe koszty przewoźników. MICHELIN X Multi Energy w nowym rozmiarze zużywa nawet o 0,7 l paliwa na 100 km mniej niż jej poprzedniczka (na podstawie kalkulacji z VECTO).

Gama MICHELIN X Multi Energy do transportu międzynarodowego, krajowego i regionalnego powiększa się o rozmiar 315/80 R 22.5 na osie prowadzącą i napędową. Rozszerzenie oferty jest odpowiedzią na potrzeby użytkowników poszukujących ogumienia zapewniającego oszczędności i bezpieczeństwo transportu podczas przewozu ciężkich ładunków. Nowa wersja opony stanowi uzupełnienie popularnego w transporcie europejskim rozmiaru 315/70 R 22.5 z gamy MICHELIN X Multi Energy.

MICHELIN X Multi Energy w obu wspomnianych rozmiarach wyróżnia się niższym zużyciem paliwa, które stanowi około 30 proc. kosztów przewoźników, a także obniżoną emisją CO2. Paliwo stanowi drugą największą pozycję w wydatkach firm transportowych, jednak tylko niewielki odsetek przewoźników ma świadomość, że ​​to właśnie opór toczenia opon pochłania jedną trzecią paliwa w zestawie ciągnika z przyczepą. Pozostała część paliwa jest zużywana na pokonanie oporu powietrza i wewnętrznego tarcia mechanicznego.

Obniżenie zużycia paliwa, długi przebieg oraz znakomita wytrzymałość opony została zapewniona dzięki zastosowaniu czterech innowacyjnych technologii Michelin – Infinicoil, Regenion, Powercoil i Duracoil:

  • Infinicoil to kord stalowy o długości do 400 metrów nawinięty na całym obwodzie opony, który oprócz wzmocnienia jej konstrukcji zapewnia większą stabilność, mniejsze zużycie paliwa i trwałość opony.
  • Regenion to technologia oparta na druku 3D form wulkanizacyjnych tworzywami metalicznymi, umożliwia otrzymanie w klockach bieżnika rowków, które otwierają się wraz z zużywaniem się opony. Dzięki temu rzeźba bieżnika gwarantuje efektywne odprowadzanie wody spod opony oraz przyczepność przez cały okres jej użytkowania.
  • Powercoil to bardziej wytrzymały, lżejszy stalowy kord osnowy nowej generacji. Oprócz niższej wagi opony charakteryzują się większą wytrzymałością i niższym oporem toczenia.
  • Duracoil (w profilu 80) to stopka opony usztywniona i wzmocniona tkaniną nylonową. Rozwiązanie pozwala na podniesienie indeksu nośności i bieżnikowalności opony.

Opona MICHELIN X Multi Energy jest przystosowana do pogłębiania i bieżnikowania, co również przekłada się na oszczędności związane z użytkowaniem ogumienia. Dodatkowo gama posiada oznaczenie 3PMSF i M+S, które informuje o bardzo dobrej przyczepności opony w każdych warunkach pogodowych, co wpływa na bezpieczeństwo użytkowania.

Wprowadzenie nowego rozmiaru MICHELIN X Multi Energy jest również odpowiedzią na potrzeby producentów pojazdów, którzy muszą spełnić wymagania ujęte w nowych regulacjach europejskich dotyczących obniżenia emisji CO2. Przynosząca oszczędności gama MICHELIN X Multi Energy o wyjątkowo niskim oporze toczenia otrzyma homologacje wszystkich wiodących producentów samochodów ciężarowych w 2021 roku (rozmiar 315/80 R 22.5). VECTO, czyli symulator do obliczania zużycia paliwa i emisji CO2 samochodów ciężarowych, to owoc prac Komisji Europejskiej nad planem redukcji śladu środowiskowego w transporcie drogowym. Od 1 stycznia 2019 r. wszyscy producenci pojazdów ciężarowych muszą zadeklarować obliczoną przy użyciu VECTO

Check Also

Nowa królowa szos – wybrano „Pomorską Miss Scania 2021”

Tytuł i trofeum „Pomorskiej Miss Scania 2021” trafiły do Scania 590S z floty Transport Popławski. …