Home / Aktualności / Citea nowej generacji już wkrótce

Citea nowej generacji już wkrótce

Nowa generacja autobusu VDL Citea trafi do „Zielonej Stolicy Europy”, którą w tym roku zostało fińskie Lahti. Koiviston Auto Group jako pierwsza zamówiła ten nowy e-autobus, którego oficjalna premiera odbędzie się w podczas Busworld  w październiku b.r.

„To wielki i ważny krok”, mówi dyrektor sprzedaży Henrik Mikkola z VDL Bus & Coach Finland Oy. „Przede wszystkim dlatego, że mocno podkreśla ambicje Lahti jako Zielonej Stolicy Europy. Oznacza to również przyspieszenie przejścia na elektryczny i zrównoważony transport publiczny w Finlandii. To także potwierdzenie dobrej współpracy, którą  utrzymujemy z Koiviston Auto Group od 2014 roku. Do końca 2021 roku dostarczymy ponad 200 autobusów na fiński rynek”.

W październiku 2020 roku VDL Bus & Coach i Koiviston Auto Group ogłosiły, że 18 elektrycznych autobusów Citeas LLE Electric rozpocznie działalność w Lahti. Citea nowej generacji będzie częścią tej floty.
Koiviston Auto Oy, część Koiviston Auto Group, odpowiada za transport publiczny w Lahti, położonym ponad sto kilometrów na północ od stolicy, Helsinek. Potrzeby rynku skandynawskiego i ekstremalne warunki klimatyczne były brane pod uwagę od samego początku procesu projektowania. Nowa Citea dysponuje dużą pojemnością (43 + 3 miejsc siedzących) zapewniając pasażerom i kierowcy wysoki komfort jazdy.

„Najbardziej zaawansowany autobus elektryczny w Europie będzie jeździł wZielonej Stolicy Europy 2021” – mówi Michael Andersson, dyrektor techniczny Koiviston Auto Group. „To jasny i ważny sygnał dla elektryfikacji fińskiego transportu publicznego. Będzie mogli sprawdzić, jak ten nowy elektryczny autobus wypada w porównaniu z obecną generacją autobusów elektrycznych VDL Bus & Coach. To dostarczy nam ważnych informacji, dzięki którym możemy dalej realizować nasze ambicje w zakresie e-mobilności ”.

Citea nowej generacji

Koncepcja autobusu nowej generacji oparta jest na elektrycznym układzie napędowym, a także na  innowacyjnej kompozytowej konstrukcji ścian bocznych, które są lżejsze o ok 15% od konwencjonalnych rozwiązań tego typu. Akumulatory zostały wbudowane w podłogę zapewniając korzystny rozkład masy, większą stabilność (bezpieczeństwo) i stosunkowo dużą pojemność przestrzeni pasażerskiej. Optymalna konstrukcja nośna, skuteczna termoizolacja, aerodynamiczny kształt nadwozia oraz zarządzanie przepływem energii pozwalają zmniejszyć jej zużycie nawet o 30% w porównaniu z tradycyjnym „elektrykiem”

VDL Groep działa w branży transportu elektrycznego od ponad 25 lat. Od czasu wprowadzenia pierwszego modelu Citea SLF-120 Electric podczas targów UITP Mobility & City Transport w 2013 r. wGenewie, VDL Bus & Coach mocno koncentruje się na mobilności elektrycznej. Dzięki 750 autobusom jeżdżącym obecnie w 10 krajach i ponad 150 000 kilometrów przejeżdżanych codziennie w wielu europejskich miastach i regionach, magiczny kamień milowy w postaci 100 milionów kilometrów elektrycznych jest w zasięgu wzroku. Koiviston Auto Group z 8 spółkami operacyjnymi rozsianymi po całej Finlandii jest największym operatorem w Finlandii. Ta rodzinna firma posiada około 1000 autobusów i autokarów oraz ponad 2300 pracowników. Jej roczny obrót wynosi 200 milionów euro. Siedziba firmy znajduje się w Lahti.

Check Also

Scania w pionierskim studium wykonalności e-dróg

Scania weźmie udział w brytyjskim studium wykonalności dotyczącym eksploatacji pojazdów ciężarowych z napędem elektrycznym, wykorzystujących …