Home / Aktualności / Motowizja patronem medialnym wyprawy Jelczem w Himalaje

Motowizja patronem medialnym wyprawy Jelczem w Himalaje

W 50. rocznicę pierwszej wyprawy polskich himalaistów Jelczem w góry wysokie odbędzie się ponowna ekspedycja w Himalaje, na trasie o długości ponad 10.000 km w jedną stronę. Celem akcji jest niesienie pomocy humanitarnej oraz wspieranie edukacji dzieci w Nepalu. Ambasadorem ekspedycji został znany himalaista Krzysztof Wielicki, a patronem medialnym ogólnopolska stacja Motowizja. Program z przygotowań Jelcza do wyprawy na antenie Motowizji już we wtorek, 6 kwietnia, o godz. 20:20
Powtórka historycznego rajdu Jelczem z Polski do Nepalu – aż do podnóża Wielkich Himalajów ma na celu uczczenie pierwszej wyprawy himalaistów z 1971 roku i upamiętnienie innych ekspedycji Złotej Ery Polskiego Himalaizmu. W Himalaje, Karakorum i Hindukusz wyruszano ciężarówką Jelcz, w której przewożono ekwipunek i gdyby nie Jelcz, Polakom nie udałoby się dostać do czołówki światowego himalaizmu. Dlatego Fundacja Pietrowicz Śladami Uczestników odszukała, zakupiła, odrestaurowała i reaktywowała „do życia” to historyczne auto, by w 50. rocznicę wyprawy pojechać znowu kultowym Jelczem w Himalaje. Tym razem przestrzeń załadunkowa ciężarówki zostanie wykorzystana do przewozu środków potrzebnych do życia dzieciom w Nepalu, które nadal odczuwają trudy związane z trzęsieniem ziemi w 2015 roku. Pomysłodawcą i organizatorem akcji jest Maciej Pietrowicz, syn jednego z uczestników „pierwotnej” wyprawy. Ambasadorem projektu został słynny himalaista Krzysztof Wielicki, a patronem medialnym ogólnopolska telewizja motoryzacyjna Motowizja.
– Jesteśmy zaszczyceni, że to właśnie Motowizja została patronem medialnym tej fascynującej ekspedycji. Pomysłem wyprawy Jelczem w Himalaje zachwyciliśmy się od razu. To kultowy pojazd swoich czasów i z chęcią przybliżymy go naszym widzom. Nagraliśmy już program o przygotowaniach samochodu do wyprawy, a relacje z ekspedycji będziemy pokazywać na profilu Motowizji w mediach społecznościowych. Po powrocie zmontujemy program o całej wyprawie, który wyemitujemy na naszej antenie – mówi Krzysztof Mikulski, prezes Motowizji.
Wyprawa odbędzie się w ciągu najbliższych miesięcy. Trasa liczy ponad 10 000 km w jedną stronę i przebiega przez takie kraje jak: Słowacja, Węgry, Rumunia, Bułgaria, Turcja, Iran, Pakistan, Indie i Nepal.

Check Also

Samodzielne testy na obecność Covid-19

Począwszy od 1 września br., każdy chętny pracownik Volkswagen Poznań ma możliwość samodzielnego przetestowania się …