Home / Aktualności / Safra i Symbio wyprodukują we Francji 1500 autobusów z ogniwami paliwowymi

Safra i Symbio wyprodukują we Francji 1500 autobusów z ogniwami paliwowymi

Francuski producent autobusów Safra i Symbio będąca spółką joint venture firm Michelin i Faurecia zajmującą się produkcją ogniw paliwowych ogłaszają plany wyprodukowania 1500 autobusów wodorowych. Businova, pierwszy francuski autobus z ogniwami paliwowymi opracowany przez Safrę z „bateriami” Symbio, jest już wykorzystywany w komunikacji kilku miast.

Autobusy Businova na ogniwa paliwowe można zobaczyć w Artois-Gohelle, Wersal i Le Mans. Safra i Symbio zapowiadają wyprodukowanie kolejnych 1500 sztuk, a dostawy rozpoczną się w grudniu br. Współpraca obu firm sięga 2019 roku, ale dopiero teraz Safra zainwestowała w podwojenie rozmiaru swojego zakładu produkcyjnego, aby znacznie skrócić czas i obniżyć koszty produkcji. „Ten pierwszy krok pozwoli nam szybko wyprodukować 140 autobusów rocznie. Planujemy zainwestować łącznie 100 milionów euro w ciągu 10 lat, aby produkować więcej i szybciej oraz osiągnąć znaczną redukcję kosztów ”– mówi Vincent Lemaire, dyrektor generalny Safra.

Moc ogniwa paliwowego autobusu Businova (wodorowa hybryda) zamówionego przez firmę Auxerre wynosiła 30-kW. W układzie zaslania znalazł się także 30-kilogramowy zbiornik wodoru i pakietem akumulatorów o pojemności 132 kWh. Nowe modele mają być wyposażone w ogniwo paliwowe o mocy 45 kW, które według Symbio jest gotowe do seryjnej produkcji. Inne kluczowe dla pracy układy zasilania komponenty, takie jak sprężarka i przetwornica mocy, według Safry zostały dostosowane do wydajności układu napędowego autobusu.

Według Symbio autobusy są wyposażone w rozwiązanie typu plug-and-play, zaprojektowane specjalnie w celu spełnienia rynkowych wymagań. „Autobusy mogą jeździć siedem dni w tygodniu”, mówi Philippe Rosier, dyrektor generalny Symbio. „Dlatego opracowaliśmy schemat integracji, który ułatwia konserwację, zwłaszcza wymianę niektórych komponentów i filtrów. Rozwiązanie dla autobusów Symbio obejmuje szereg całodobowych usług serwisowych dostosowanych specjalnie do pojazdów użytkowych ”.

Symbio rozpoczęło również budowę tego, co twierdzi, że stanie się największą w Europie fabryką ogniw paliwowych w Saint Fons we Francji, gdzie docelowo będzie produkować 60 000 systemów rocznie. Firma zgłosiła się również do IPCEI (ważne projekty będące przedmiotem europejskiego zainteresowania). „Nasza strategia polega na rozwoju technologii , jak i wspieraniu industrializacji” – potwierdza Philippe Rosier, dyrektor generalny firmy.

Zarówno Symbio, jak i Safra uważają swoją inicjatywę za zgodną z polityką wodoru UE i dążą do międzynarodowej ekspansji w dłuższej perspektywie swojej działalności.

Check Also

Samodzielne testy na obecność Covid-19

Począwszy od 1 września br., każdy chętny pracownik Volkswagen Poznań ma możliwość samodzielnego przetestowania się …