Home / Aktualności / HAMA Polska z flotą Mercedesów

HAMA Polska z flotą Mercedesów

HAMA Polska, należąca m.in. do Europejskiego Funduszu Leasingowego (EFL), to lider rynku długoterminowego wynajmu ciężkich pojazdów ciężarowych (ciągników i naczep), a także jedna z największych firm oferujących w tym systemie pojazdy lżejsze i dostawcze. Obecnie po drogach jeździ ponad 3400 zestawów należących do spółki. W tym roku do marek, które oferuje klientom HAMA Polska, dołączą nowe Actrosy. To efekt podpisanej w marcu ramowej umowy o współpracy między HAMA Polska a Mercedes-Benz Trucks Polska. Ponad 200 Actrosów 1851 spółka odbierze jeszcze w tym roku.

Rozpoczynamy tę współpracę z dużym entuzjazmem i jestem przekonany, że będzie się ona rozwijać w kolejnych latach – mówi Łukasz Chyliński, prezes HAMA Polska. – Jednym z naszych strategicznych celów jest rozwój oferty produktów premium, a marka Mercedes-Benz idealnie się w te plany wpisuje.

Dla Mercedes-Benz Trucks Polska umowa również otwiera inspirujące perspektywy rozwoju. – Cieszymy się, że nasze pojazdy stanowią element strategii firmy HAMA Polska w dłuższej perspektywie – jestem przekonany, że w portfelu premium nie może zabraknąć naszej marki – mówi Piotrek Urban, dyrektor sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Trucks Polska. – Nasz flagowy produkt – Nowy Actros – jest dziś najbardziej zaawansowanym technologicznie, a także najbardziej ekonomicznym pojazdem ciężarowym na rynku. Dlatego jestem pewien, że znajdzie uznanie wśród klientów HAMA Polska. Jednocześnie dla nas jest to wejście w segment rynku, w którym dotąd nie byliśmy zbyt aktywni. Dlatego współpraca z firmą oferującą usługi wynajmu długoterminowego jest dla nas inteligentnym uzupełnieniem portfela klientów i ma duży potencjał rozwoju w nowym, ciekawym obszarze biznesu.

Boom po kryzysie

Zdaniem obydwu firm, nowo zawiązanej współpracy sprzyja sytuacja gospodarcza i dynamiczny rozwój rynku transportowego, który po krótkim załamaniu wiosną 2020, związanym z pandemią, notuje od kilku miesięcy ostry wzrost.

Pierwsze miesiące pandemii przyniosły spore spadki – pojazdy wracały od klientów, byliśmy zmuszeni zamknąć wiele kontraktów – mówi Łukasz Chyliński. – Jednak okazało się, że zwrócone samochody bardzo szybko znalazły nowych użytkowników, przez co zaczęło brakować nam pojazdów we flocie, aby móc spełnić potrzeby wszystkich chętnych klientów.  Ta sytuacja potwierdza, że w momencie dużych zawirowań na rynku ogromnego znaczenia nabiera elastyczność, którą oferujemy. Klient może samochód zwrócić, wykupić lub wymienić na nowy – w zależności od aktualnych potrzeb i kondycji firmy.

W porę spostrzegliśmy trend wzrostowy, dlatego zamówiliśmy odpowiednią liczbę pojazdów do naszej floty. Obecnie obserwujemy, że importerzy borykają się z ograniczonymi mocami produkcyjnymi w fabrykach, co oznacza, że dostępność nowych pojazdów ciężarowych jest mniejsza niż popyt, a zapotrzebowanie na transport rośnie. Cieszymy się, że jesteśmy odpowiednio przygotowani na tę sytuację.

Boom na rynku usług transportowych zaskoczył wszystkich, ale można go wyjaśnić między innymi odłożonymi decyzjami o zakupach z ubiegłego roku, a także zwiększonym zapotrzebowaniem na przewozy w związku z dynamicznym rozwojem e-handlu – podkreśla Piotrek Urban. – Duże zamówienia na samochody oczywiście nas cieszą, ale zdajemy sobie sprawę z tego, że dzisiejszej hossy nie można traktować jako utrwalonego trendu, dlatego spodziewamy się raczej stopniowego opadania linii wzrostu. W takich warunkach oferta długoterminowego wynajmu jest dla wielu przewoźników rozwiązaniem idealnym, bo pozwala szybko reagować na gwałtowne zmiany zapotrzebowania.

Ciężarówka na miarę potrzeb

W HAMA Polska klient może zamówić pojazd w takiej konfiguracji, jakiej potrzebuje – łącznie z naczepą, pełnym serwisem, oponami i innymi komponentami. Od momentu podpisania umowy klient ponosi stałe, przewidywalne koszty. – Dominują u nas umowy trzyletnie, obejmujące koszty ubezpieczenia, podatki, usługi serwisowe i serwis ogumienia – mówi Janusz Rachwał, dyrektor handlowy HAMA Polska. – To bardzo prosty biznes, który opiera się na tym, że klient przychodzi, wybiera pojazd i jeździ, a resztą zajmujemy się my. Zamawiamy pojazdy zarówno pod konkretne zlecenie, jak i w konfiguracji uniwersalnej dla transportu międzynarodowego. Do niedawna ok. 70 proc naszej floty stanowiły pojazdy stockowe, a pozostałe miały indywidualne specyfikacje. Teraz to się zmieni – klienci nie mają czasu, by czekać na produkcję samochodu „na wymiar”. Nowe Actrosy 1851, które zasilą flotę HAMA Polska, mają jednak szansę zaspokoić potrzeby wielu klientów. Pojazdy zostały wyposażone w kabiny Big Space, a także najnowszą wersję inteligentnego tempomatu Predictive Powertrain Control oraz pakiet systemów wspierających bezpieczeństwo Active Brake Assist 5.

Check Also

DB Schenker przejmuje fińską grupę logistyczną Vähälä Yhtiöt

Do sieci wiodącego operatora logistycznego w Europie Północnej dołączy pięć terminali i ponad 260 pracowników. …