Home / Aktualności / Potrzebna infrastruktura do ładowania

Potrzebna infrastruktura do ładowania

Producenci ciężarówek i ekolodzy połączyli siły, aby dążyć do rozmieszczenia 11 000 punktów ładowania samochodów ciężarowych elektrycznych w całej UE do 2025 r., a do 2030 r. – 42 000. European Automobile Manufacturers ‚Association (ACEA) and Transport & Environment (T&E) wystosował ten apel do Komisji Europejskiej we wspólnym piśmie.

Biorąc pod uwagę, że obecnie prawie nie ma działających stacji ładowania przeznaczonych dla ciężarówek, cele te są ambitne – ale niezbędne do osiągnięcia celów Europejskiego Zielonego Ładu, twierdzą członkowie obu stowarzyszeń.

Około 300 stacji tankowania wodoru odpowiednich dla pojazdów ciężarowych powinno zostać uruchomionych nie później niż w 2025 r., a w 2030 r. – 1000.

Wspólny wniosek organizacji pozarządowych wyprzedza spodziewany w tym roku przegląd przeprowadzany przez Komisję Europoejską dyrektyw dotyczących infrastruktury paliw alternatywnych AFID (Europe’s Alternative Fuels Infrastructure Directive).

W swoim piśmie ACEA i T&E wzywają Komisję do uwzględnienia specyfiki ładowania (tankowania) ciężarówek i autobusów w dyrektywach AFID obowiązujących we wszystkich państwach członkowskich UE, aby zapewnić płynne operacje transgraniczne. Jest to pilne i kluczowe, aby zachęcić przewoźników do szybkiego przejścia na pojazdy bezemisyjne.

Ciężarówki napędzane energią elektryczną i wodorem wymagają specjalnej infrastruktury do ładowania i uzupełniania paliwa ze względu na duże zapotrzebowanie na moc i energię, a także wymagania dotyczące miejsca, miejsca parkingowego i dostępu. Komisja Europejska musi uwzględnić te szczególne potrzeby w AFID, zapewniając możliwość ładowania i uzupełniania paliwa w bazach, w węzłach logistycznych (podczas załadunku i rozładunku), w miejscach publicznych na obszarach miejskich i wzdłuż korytarzy autostrad.

„Nasza branża jest w pełni zaangażowana w realizację Zielonego Ładu, a tym samym neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla transport drogowy (do 2050 r.). W tym celu masowo inwestujemy w samochody ciężarowe neutralne pod względem emisji CO2 ”– powiedział Martin Daum, prezes zarządu ds. Pojazdów użytkowych ACEA i dyrektor generalny Daimler Truck AG.

„Jednak nasi klienci nie będą inwestować w te pojazdy, chyba że będą mogli je łatwo ładować i ponownie tankować, dostarczając towary z jednego kraju do drugiego. Zbliżający się przegląd AFID to doskonała okazja, aby upewnić się, że rozwój infrastruktury i rozmieszczenie pojazdów bezemisyjnych idą w parze. ”– kontynuuje.

„Przyszłość jest elektryczna, nawet dla ciężarówek” – powiedział William Todts, dyrektor wykonawczy w Transport & Environment. „Następuje przejście na bezemisyjne ciężarówki i nadszedł czas, aby Komisja Europejska się obudziła. W ciągu najbliższych czterech lat musimy zbudować 10 000 punktów ładowania dla ciężarówek w zajezdniach, węzłach logistycznych i wzdłuż wszystkich głównych autostrad w Europie„- dodał dyrektor T&E.

Check Also

Samodzielne testy na obecność Covid-19

Począwszy od 1 września br., każdy chętny pracownik Volkswagen Poznań ma możliwość samodzielnego przetestowania się …