Home / Aktualności / Elektryczny MAN Lion’s City przekroczył barierę 550 kilometrów zasięgu

Elektryczny MAN Lion’s City przekroczył barierę 550 kilometrów zasięgu

Obsługa połączenia liniowego przez 24 godziny, bez ładowania, zasięg 550,8 kilometrów. Tak imponująco przedstawia się bilans, jaki elektryczny autobus MAN odnotował w dniu 18 maja podczas przejazdu w warunkach rzeczywistych ulicami w Monachium. W ten sposób autobus miejski MAN Lion’s City E udowodnił, że elektromobilność już dziś stanowi realną alternatywę dla osobowego transportu miejskiego.

„Obsługa linii autobusowej w warunkach rzeczywistych na trasie 550 kilometrów przy tylko jednorazowym ładowaniu baterii to naprawdę ogromny sukces autobusu MAN Lion’s City E i jego kierowców. Bardzo się cieszymy z tego niesamowitego wyniku. Pokazuje on wyraźnie, że już dziś elektromobilność jest w pełni realistyczna”, mówi Rudi Kuchta, Head of Business Unit Bus w spółce MAN Truck & Bus. Wraz ze swoim zespołem wysłał on autobus MAN Lion’s City 12 E w ramach testu MAN eBus Efficiency Run na trasę linii autobusowych 176 i X80 obsługiwanych przez monachijskie zakłady transportowe MVG. Elektryczny autobus miejski MAN przez 24 godziny kursował na trasie między ulicą Karlsfelder Straße a stacjami Moosach i Puchheim. Za kierownicą siedzieli kierowcy MAN ProfiDrive. Testowemu przejazdowi w ramach MAN eBus Efficiency Run towarzyszyli także dziennikarze i eksperci TÜV SÜD. Przed rozpoczęciem jazdy eksperci zaplombowali gniazdo do ładowania, a po zakończeniu testu usunęli plombę i potwierdzili przebytą trasę.

„Zależało nam na wykazaniu, że nasz MAN Lion’s City E w rzeczywistych warunkach może mieć bardzo daleki zasięg. Przejechanie 550 kilometrów pozwoliło nam osiągnąć ten cel”, mówi Kuchta i dodaje: „Oprócz dostępności i niezawodności to właśnie kwestia zasięgu jest ważnym kryterium dla naszych klientów. Na połączeniach liniowych, które dotychczas były obsługiwane przez jeden pojazd z silnikiem spalinowym, w przyszłości powinien kursować także tylko jeden pojazd elektryczny, który musi się idealnie dostosować do dotychczasowych procesów operacyjnych. Przy zasięgu 550 km osiągnięcie tego celu w 99% przypadków jest możliwe bez konieczności dodatkowego ładowania. Klienci mogą zatem ładować autobus na bazie i nie muszą inwestować w dodatkowe urządzenia techniczne na trasie, co stanowi dla nich istotną zaletę.” Nawet przy zasięgu „tylko” 400 km lub 300 km pokrytych zostanie odpowiednio 98 lub 89 %  tras obsługiwanych przez klientów MAN. Szacunki te wynikają z analizy 1325 tras, przeprowadzonej przez ekspertów MAN Transport Solutions w ramach doradztwa eMobility dla przedsiębiorstw transportu publicznego. Firma MAN już w 2018 roku uruchomiła dział MAN Transport Solutions, który oferuje odpowiednie know-how i usługi, aby ułatwić klientom przejście na mobilność elektryczną.

Check Also

DB Schenker przejmuje fińską grupę logistyczną Vähälä Yhtiöt

Do sieci wiodącego operatora logistycznego w Europie Północnej dołączy pięć terminali i ponad 260 pracowników. …