Home / Aktualności / Indeka powiększa flotę o 30 zestawów przestrzennych

Indeka powiększa flotę o 30 zestawów przestrzennych

Flota firmy, licząca ponad 260 pojazdów, powiększyła się właśnie o 30 zestawów kubaturowych Wesob na podwoziach Renault Trucks T 480 P6×2Low.

Nasz wybór wynika z wieloletnich dobrych doświadczeń z grupą Volvo. Jesteśmy też zadowoleni z pojazdów Renault T, które użytkujemy we flocie już trzeci rok – skomentował podczas przekazania partii pojazdów sam właściciel Bogusław Indeka, prowadzący z synami firmę rodzinną.

Modele Renault Trucks T odebrane jeszcze w 2019 r. mają już na licznikach przebieg na poziomie 450 do 500 tys. km i jak podkreślił właściciel, pod względem obsługowym, nie odbiegają od dotychczasowej floty pojazdów. Pełną obsługę gwarancyjną pojazdów zapewnia autoryzowany Serwis Józef Skrzypa, z którym przewoźnik współpracuje od wielu lat.

Nowe pojazdy będą woziły towary kubaturowe w ruchu międzynarodowym dla światowych koncernów – leaderów branży opakowaniowej, higienicznej oraz automotive – wyjaśnił Konrad Indeka, dyrektor zarządzający w tej rodzinnej firmie.

 Jesteśmy dumni, że wybrali Państwo naszą markę do swojej floty. Miałem okazję zobaczyć jak prowadzona jest firma, i jak wyglądają jej centra logistyczne oraz czego Państwo dokonali. Jestem pod wielkim wrażeniem. Dziękujemy jeszcze raz za wybór i zaufanie. To przyjemność móc współpracować z tak solidnym i rzetelnym partnerem – skomentował Valery Muyard, prezes spółki Renault Trucks Polska podczas zwiedzania siedziby firmy w Kobylnicy.

Podczas przygotowywania oferty sprzedażowej, Damian Kaczmarek, opiekun firmy Indeka z ramienia Renault Trucks, brał pod uwagę informacje o konfiguracji pojazdów dotychczasowej floty spółki i starał się, by nowe samochody nie odbiegały wyposażeniem od standardów firmy, a nawet w niektórych aspektach je przewyższały.

Pojazdy zostały niemal „uszyte na miarę” według potrzeb przewoźnika, co potwierdzają też sami kierowcy. Świadczy o tym chociażby wyposażenie aut w większe zbiorniki paliwa o łącznej pojemności ok. 1500 l, które pomagają w planowaniu i optymalizacji długich tras.

Odebrane Renault Trucks T480 są napędzane najnowszym 13-litrowym silnikiem zgodnym z normą emisji spalin Euro VI Step E o mocy maksymalnej 480 KM (353 kW), współpracującym ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Optidriver 2612F o 12 przełożeniach. Działanie hamulców zasadniczych wspomaga mocny zwalniacz Optibrake+ o mocy 382 kW przy 2300 obr/min.

Oszczędności w eksploatacji zapewnią firmie Indeka zainstalowane pakiety systemów ograniczających zużycie paliwa i wpływających na ekonomię jazdy Fuel Eco+. Są to m.in. elastyczny tempomat z funkcją Optiroll i system wyłączania silnika po 5 minutach. To także tempomat topograficzny Optivision pozwalający na paliwooszczędny dobór biegów w zależności od aktualnego ukształtowania terenu i obniżanie prędkości o nawet 10 km/h, jeśli akurat sprzyja to zmniejszeniu spalania. Uzyskanie maksymalnej wydajności eksploatacji wspiera usługa OptifleetCheck, pozwalająca na generowanie raportów danych technicznych do kontroli zużycia paliwa w pojeździe przez kierowcę.

Przy doborze konfiguracji pojazdów, zależało nam na przestrzeni w kabinie i komforcie kierowców, stąd wybór najwyższej kabiny High SleeperCab w najbogatszym wariancie wykończenia i wyposażenia Ultimate – dodał Tomasz Indeka, menedżer ds. serwisu w firmie. Kierowcy docenią wygodną górną leżankę z drabinką z możliwością transformacji w półkę i siatkę na bagaże. Oprócz licznych schowków na rzeczy osobiste i drobiazgi, w kabinie jest również lodówka o pojemności 40 l w schowku środkowym pod kanapą, wyciszona z termostatem i kontrolą akumulatorów pojazdu.

Smaku dodaje fakt, że dwa pojazdy z odebranej partii zamówienia zostały dodatkowo doposażone m.in. w aluminiowe felgi Alcoa – to dla wyróżnienia kierowcy za zasługi dla firmy.

Firma zabudowująca zestawy przestrzenne Wesob również dopasowała specyfikację do wymagań przewoźnika. Zabudowy wyposażono m.in. w trap przejazdowy, odsuwany i podnoszony dach i dodatkowe uszczelnienia. Zestawy wykonano zgodnie z wymaganiami normy EN 12642 XL.

Każdy stanął na wysokości zadania, jeśli chodzi o przygotowanie naszych pojazdów – podsumował Bogusław Indeka.

Check Also

Mój elektryk MAN eTGE

Aż do 70 000 PLN mniej można zapłacić za samochód MAN TGE z napędem elektrycznym. …