Home / Aktualności / Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia podpisała umowę na 32 autobusy elektryczne marki Solaris 

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia podpisała umowę na 32 autobusy elektryczne marki Solaris 

Wraz z pojazdami Solaris zapewni również infrastrukturę do ich ładowania. Zamówione dwunasto- i osiemnastometrowe Urbino electric trafią do przewoźników w Gliwicach, Katowicach, Sosnowcu, Świerklańcu w 2023 roku. Solaris Urbino electric to autobusy, które realnie przyczyniają się do poprawy jakości życia w miastach. Podążając za światowymi trendami, Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia zdecydowała się na wybór autobusów elektrycznych Solarisa wraz z infrastrukturą ładowania w postaci szesnastu ładowarek typu plug-in, które będą zainstalowane w 4 zajezdniach oraz jedenastu ładowarek pantografowych, które zostaną wybudowane w 9 lokalizacjach, w 6 miastach na terenie Śląska i Zagłębia. Na mocy podpisanej umowy do regionu GZM w 2023 roku trafi dwadzieścia siedem sztuk Urbino 12 electric i pięć przegubowych Urbino 18 electric. Oprócz dostarczenia urządzeń ładujących, producent zobowiązał się również do zrealizowania całego pakietu rozwiązań z zakresu elektromobilności „pod klucz”, obejmującego zaprojektowanie, uzyskanie pozwolenia, sprawowanie nadzoru inwestorskiego oraz wybudowanie niezbędnej dla ładowarek infrastruktury.

„Niezmiernie się cieszymy ze współpracy z GZM i przewoźnikami z terenu aglomeracji. Podpisany kontrakt jest dla nas dowodem zaufania i jednocześnie świadectwem najwyższej jakości naszych produktów. Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia to wyjątkowy region, który dzięki swoim decyzjom aktywnie przyczynia się do rozwoju mobilności przyjaznej dla środowiska. Jesteśmy dumni, że wspólnie możemy realizować ideę zrównoważonego rozwoju” – podkreślił Petros Spinaris, Członek Zarządu Solaris Bus & Coach odpowiedzialny za Sprzedaż, Marketing i Customer Service.

Pojazdy, które trafią na obszar Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, będą zasilane bateriami Solaris High Energy o łącznej pojemności 250 kWh w przypadku Urbino 12 electric i Solaris High Energy o pojemności 400 kWh w Urbino 18 electric. Ich ładowanie będzie się odbywało zarówno poprzez pantografy, jak i złącza typu plug-in. Za napęd obu autobusów odpowiadać będą silniki trakcyjne zintegrowane z osią napędową. Dzięki klimatyzacji, utrzymującej stałą zaprogramowaną temperaturę w przedziale pasażerskim, podróżni będą mogli cieszyć się komfortowym przejazdem, niezależnie od warunków pogodowych panujących na zewnątrz. Wnętrza autobusów pomieszczą odpowiednio co najmniej 80 osób w przypadku Urbino 12 i minimum 115 pasażerów w Urbino 18 electric. Przewidziano również poszerzone miejsce do równoczesnego przewozu wózka inwalidzkiego i wózka dziecięcego lub roweru. Ponadto pojazdy zostaną wyposażone w podświetlane gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych. Jeszcze bezpieczniejszą podróż zagwarantuje system rejestrowania danych o wynikach pracy autobusu i kierowcy oraz system kontroli trzeźwości prowadzącego pojazd. Autobusy dodatkowo wyposażone będę w automatyczny system gaszenia. Zamówione Urbino zostaną także zaopatrzone w bramki liczenia pasażerów oraz kabinę kierowcy typu zamkniętego pozwalającą odseparować prowadzącego pojazd od podróżnych – to rozwiązanie przydatne jest w czasach pandemii. Standardowo na pokładzie będzie dostępny system kamer, monitorujących przestrzeń pasażerską oraz drogę wokół pojazdu.

Check Also

Mój elektryk MAN eTGE

Aż do 70 000 PLN mniej można zapłacić za samochód MAN TGE z napędem elektrycznym. …