Home / Aktualności / 24 elektryczne Mercedesy

24 elektryczne Mercedesy

W czerwcu br. na ulicach Gdyni pojawiły się elektryczne autobusy Mercedes-Benz eCitaro oraz Mercedes- Benz eCitaro G. To pierwsze w tym mieście oraz w całym Trójmieście autobusy neutralne pod względem emisji CO 2 . 16 jedno- i 8 dwuczłonowych Mercedesów eksploatuje Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej Sp. z o.o. w Gdyni.

Eleganckie nadwozia autobusów skrywają zaawansowane technologie zapewniające maksymalną
efektywność energetyczną, komfort i bezpieczeństwo pasażerów. Nowoczesne i przestronne wnętrza eCitaro mogą pomieścić od 80 do 110 pasażerów. Zostały one wyposażone w wygodne miejsca siedzące, bardzo dobrze zagospodarowaną przestrzeń z miejscami dla osób o ograniczonej zdolności ruchowej, miejsca dla osób podróżujących na wózku inwalidzkim oraz miejscem dla wózka dziecięcego. Bezemisyjne autobusy Mercedes-Benz eCitaro zasilane są bateriami NMC z ogniwami najnowszej generacji. Baterie posiadają aktywny system zarządzający ciepłem zarówno w okresie letnim jak i zimowym. Każdy autobus może być ładowany z a pośrednictwem pantografu, gniazda plug-in znajdującego się z tyłu pojazdu oraz nad prawym przednim nadkolem.

Technologia napędu w autobusach eCitaro jest realizowana w oparciu o oś elektryczną ZF AVE 130 z dwoma silnikami elektrycznymi przy piastach kół chłodzonymi cieczą. Zawieszenie autobusu stabilizuje przechyły przy pokonywaniu zakrętów. Zintegrowany system ogrzewania i klimatyzacji z pompą ciepła wykorzystuje dwutlenek pełniący funkcję czynnika roboczego. Zapewnia on najwyższą efektywność energetyczną i pozwala na zaoszczędzenie do około 40 % energii w porównaniu do klasycznych układów ogrzewania i klimatyzacji. Ciepło chłodzenia urządzeń elektrycznych i baterii wykorzystywane jest w
systemie ogrzewania i klimatyzacji wnętrza pojazdu.

Maksymalną energooszczędność zapewnia także elektrohydrauliczny układ kierowniczy Inteligent Eco Steering. Rozwiązanie to gwarantuje najlepsze osiągi i zapewnia doskonałą kierowalność pojazdów poruszających się w trudnych warunkach drogowych, a także zmniejsza wysiłek prowadzącego pojazd. W układzie klimatyzacji zastosowano aktywne filtry neutralizujące wirusy ograniczając ryzyko zakażenia wśród pasażerów natomiast kabina kierowcy została oddzielona od przestrzeni pasażerskiej minimalizując efekt mieszania się powietrza we wnętrzu autobusu.

Elektryczne Mercedesy dla Gdyni wyposażone są także w systemy wspierające kierowcę podczas jazdy
takie jak Sideguard Assist – asystent martwego pola bazujący na technologii radarowej. Jego zadanie
polega na wykrywaniu obiektów wzdłuż prawego boku pojazdu ostrzegając kierowcę o możliwości kolizji z nieruchomymi obiektami lub będącymi w ruchu. Preventive Brake Assist, zautomatyzowany system waryjnego hamowania został dostosowany do warunków eksploatacji w ruchu miejskim. System oferuje niezawodność działania również w warunkach ograniczonej widoczności lub po zmroku. Przebieg eksploatacji autobusów jest monitorowany przez system OMNIplus ON, który automatycznie opracowuje zalecenia dla warsztatu dbającego o ich stan techniczny zwiększając dyspozycyjność floty. System działa w czasie rzeczywistym i wykorzystuje uzyskane informacje do optymalizacji planowanych usług.

Check Also

Elektryczne VDL Citea podróżują 200 milionów kilometrów: podwojenie w ciągu osiemnastu miesięcy.

W ciągu półtora roku liczba kilometrów przejechanych przez elektryczne autobusy VDL Citea w Europie podwoiła …